2018-04-22, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kanske någonstans mellan Mariestad och Töreboda

Brunnen vid Ymseborg? Talar iofs emot att platsen kan röja gm identitet. Dessutom en publik plats som medför turistbesök.
Citera
2018-04-22, 09:37
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Brunnen vid Ymseborg? Talar iofs emot att platsen kan röja gm identitet. Dessutom en publik plats som medför turistbesök.

En gissning god som någon. Själv har mina gissningar alltmer landat kring det grovt uppskattade området Hassle - Otterbäcken - Hova.......med ambitionen att så småningom minska detta område.

Sen måste jag säga att det är jävligt trist att den hårda tonen och personangreppen börjar ta plats i tråden igen.
Att inte ge denna typ av skribenter livsluft genom att undvika att nappa på deras vassa krokar, kan ju vara ett sätt att sakta kväva detta infantila beteende.

Kanske inte ett sätt för alla men bara en tanke.
Citera
2018-04-22, 09:59
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Helt värdelöst att ha med Subban att göra och hon har förstör något som kunde ha blivit en god hjälp vid sökandet av Helena. Jag ljuger inte, för vad det är värt! Ska sluta skriva i denna tråd för det är helt meningslöst när folk låter kräket hållas. Det ska handla om en mördad brud men handlar ständigt om den mördade brudens anhöriga, fy fan! Tack för dina ord här iallafall. Hoppas att folk lyssnar på dig iallafall Keep on rocking the boat!

Du ljuger inte,det är inte "överperfekt " skrivet och det märks att du skriver från hjärtat ,det är inte utstuderat utan rakt av vad du tycker.

Känner samma men vi är många som ser rakt igenom denna skribent om än ej alla skriver det rakt ut,det är så det ligger till.
Citera
2018-04-22, 10:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det säkert att det var fem personer i taxin till Stadt? Var kommer den uppgiften ifrån?

Det är inte heller min sak att hänga ut HG(C), för uppgifterna om honom kommer från andra håll även för mig. Det kommer från ett par olika håll att han ska ha varit med i taxin till Stadt. Men var kommer då då KM in i bilden? Eller var det H, U, KM och HG(C) i taxin? Någonstans i bakhuvudet så har jag för mig att jag läst någonstans att det var H, U samt två killar. Minns jag fel?

Någon som vet och vill berätta?

Enligt dokumentären i SR åker HA taxi med storasyster Ulrika och två personer till. Antar att två personer till syftar på resenärer och att chauffören är person fem.

Att pilot är med i taxin framgår i dokumentären. Vem han är vet vi inte. Nu skriver några i tråden att en som då hette HG var med i taxin. Att KM skulle vara den tredje tycks taget för givet och HG skulle då vara den fjärde personen som jag läser det.

Så, är det troligt att taxiresenärerna var HA + UA + KM och HG?
Citera
2018-04-22, 12:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Enligt dokumentären i SR åker HA taxi med storasyster Ulrika och två personer till. Antar att två personer till syftar på resenärer och att chauffören är person fem.

Att pilot är med i taxin framgår i dokumentären. Vem han är vet vi inte. Nu skriver några i tråden att en som då hette HG var med i taxin. Att KM skulle vara den tredje tycks taget för givet och HG skulle då vara den fjärde personen som jag läser det.

Så, är det troligt att taxiresenärerna var HA + UA + KM och HG?

Ja, troligen är det så att den femte personen är taxiföraren, åtminstone i den taxi som H och U åkte i. (Det kan ju även ha gått en annan bil till Mariestad vid tillfället, det vet vi inte).

De i taxin som vi VET (genom radioserien) är:

* Helena
* Ulrika
* Mannen med pilotglasögon
* ?

HG ska ha "placerats" i taxin med H av en säker källa, så så länge inte detta dementeras så får det bli min utgångspunkt.

OM nu MMPG är KM, och denna källas uppgift är korrekt, då blir "laguppställningen":

* Helena
* Ulrika
* KM
* HG

Åtminstone tillsvidare (i mina tankar).
Citera
2018-04-22, 15:03
Medlem
Citat:
Någonstans finns hon! Är det något speciellt som du menar ev. pekar mot en plats mellan Mariestad och Töreboda? En lika god gissning annars, som någon annan.

Jag är inte säker på vad det kallas om det gäller en undersökning i ett offers hem. Jag har ingen aning om vem som fann det. Fick uppgiften av en källa, till vilken en polis hade berättat det. Det sades ingenting mer om det. Om jag får spekulera, så kan jag tänka mig att detta kan ha legat till grund för det "felspår", som jag tror att det var Leif GW P som har pratat om; om att utredningen inledningsvis kom in på fel spår.

Ja, det är väldigt tyst! Kanske dags för polisen att släppa på något nu. Något litet, i alla fall. I juni har det gått 26 år sedan Helena försvann...

Tänker att det är någon/några som kände H och därmed deras ev anknytning till områden, typ sommarställe, jaktstuga osv....gissningsvis.

Det är intressant vem/vilka som fann det som ledde till ”felspår” som sinkade utredningen i det känsliga inledningsskedet.....
Kanske fynden nära hemmet även de var ditlagda ”felspår”?

Polisen behöver/kan inte släppa på något.
Däremot de berörda...
Känns lite onödigt med diskussioner kring vilka som var med i taxin, vilka som såg pilots agerande på stadt och vet vem han är, vilka som var med och letade på sön morgon, om U åkte bil till Töreboda ensam på sön morgon för att hämta plånbok, vad BW har att berätta om mötet med H utanför stadt osv.....Allt det mm kan de mest berörda delge, de som är mest angelägna att se fallet löst. De själva har svaren på frågorna som snurrar runt här. Det är ett aktivt val att vara tyst. Man kan sprida info som kommer fram ryktesvägen om man inte vill stå för den men inte ens det sker.
Vi fortsätter att klura på frågor som de självskrivna berörda vet och har vetat hela tiden. Konstigt när man tänker efter......vända blicken tillbaka och granska de som vet och fråga varför inget läcker...

Vilket sammanhang tillhörde HG kretsen?
Senast redigerad av exsist 2018-04-22 kl. 15:05.
Citera
2018-04-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Själv har mina gissningar alltmer landat kring det grovt uppskattade området Hassle - Otterbäcken - Hova.......med ambitionen att så småningom minska detta område.

Är det utifrån förmodad gm som du tror mer på att kroppen finns inom detta område än andra, ex. Lugnåsberget, Kinnekulle, Tivedskogen?
Citera
2018-04-22, 15:44
Medlem
HC:s närmsta vänner vid denna tid hette M*ikael L*indgr*en och Patr*ik J*ohanss*on.
Citera
2018-04-22, 16:22
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivan_drago
HC:s närmsta vänner vid denna tid hette M*ikael L*indgr*en och Patr*ik J*ohanss*on.

Hej.

Första inlägget på 11 år?

Intressant info du kom med, vet du mer?

ML, är det möjligtvis Linkan?

//lugnås
Citera
2018-04-22, 16:25
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Är det utifrån förmodad gm som du tror mer på att kroppen finns inom detta område än andra, ex. Lugnåsberget, Kinnekulle, Tivedskogen?

Japp, mina gissningar har KM som utgångspunkt. För min del känns det som om det är åt det hållet detta lutar.
Om det finns någon mer än KM direkt inblandad låter jag vara osagt, förutom den assistans han fått vid brottsplatsen strax efter Helena togs av daga.

Den slutliga förvaringen av Helena känner bara gm till. Gissar jag.
Citera
2018-04-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Första inlägget på 11 år?

Intressant info du kom med, vet du mer?

ML, är det möjligtvis Linkan?

//lugnås

Ja
Citera
2018-04-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ja, troligen är det så att den femte personen är taxiföraren, åtminstone i den taxi som H och U åkte i. (Det kan ju även ha gått en annan bil till Mariestad vid tillfället, det vet vi inte).

De i taxin som vi VET (genom radioserien) är:

* Helena
* Ulrika
* Mannen med pilotglasögon
* ?

HG ska ha "placerats" i taxin med H av en säker källa, så så länge inte detta dementeras så får det bli min utgångspunkt.

OM nu MMPG är KM, och denna källas uppgift är korrekt, då blir "laguppställningen":

* Helena
* Ulrika
* KM
* HG

Åtminstone tillsvidare (i mina tankar).

I media jeg leser finner jeg bare opplysninger om at HA åkte taxi m Pilot, UA dro jo hjem før, har du link til der det står at det var flere bekreftet i taxien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in