Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Någonstans finns hon! Är det något speciellt som du menar ev. pekar mot en plats mellan Mariestad och Töreboda? En lika god gissning annars, som någon annan.
Jag är inte säker på vad det kallas om det gäller en undersökning i ett offers hem. Jag har ingen aning om vem som fann det. Fick uppgiften av en källa, till vilken en polis hade berättat det. Det sades ingenting mer om det. Om jag får spekulera, så kan jag tänka mig att detta kan ha legat till grund för det "felspår", som jag tror att det var Leif GW P som har pratat om; om att utredningen inledningsvis kom in på fel spår.
Ja, det är väldigt tyst! Kanske dags för polisen att släppa på något nu. Något litet, i alla fall. I juni har det gått 26 år sedan Helena försvann...
Tänker att det är någon/några som kände H och därmed deras ev anknytning till områden, typ sommarställe, jaktstuga osv....gissningsvis.
Det är intressant vem/vilka som fann det som ledde till ”felspår” som sinkade utredningen i det känsliga inledningsskedet.....
Kanske fynden nära hemmet även de var ditlagda ”felspår”?
Polisen behöver/kan inte släppa på något.
Däremot de berörda...
Känns lite onödigt med diskussioner kring vilka som var med i taxin, vilka som såg pilots agerande på stadt och vet vem han är, vilka som var med och letade på sön morgon, om U åkte bil till Töreboda ensam på sön morgon för att hämta plånbok, vad BW har att berätta om mötet med H utanför stadt osv.....Allt det mm kan de mest berörda delge, de som är mest angelägna att se fallet löst. De själva har svaren på frågorna som snurrar runt här. Det är ett aktivt val att vara tyst. Man kan sprida info som kommer fram ryktesvägen om man inte vill stå för den men inte ens det sker.
Vi fortsätter att klura på frågor som de självskrivna berörda vet och har vetat hela tiden. Konstigt när man tänker efter......vända blicken tillbaka och granska de som vet och fråga varför inget läcker...
Vilket sammanhang tillhörde HG kretsen?