2018-04-16, 21:38
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Snart 26 år sen dom gick ut med "Helenas försvinnande". Jag undrar fortfarande VARFÖR? Det leder inte nånstans. Skulle gärna vilja höra förklaringen till det. Vad hade dom förväntat sej? Eller var det menat att bara sätta myror i huvet på folk, samt att massa personer blivit uthängda? Jag fattar absolut ingenting av syftet. ( Dom kunde väl åtminstone delgett oss vad han har för skonummer) . Skämt åsido.

Kunde du ju skrivit också ;-)
Citera
2018-04-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Godmorgon? .. eller? . ..jag tycker att det är bra att höra allas vinklar och synpunkter
..... Utan att själv dela med dig av reflektioner för du varken orkar eller har tid med annat än att läsa vad andra skriver? Uppfattar jag ditt intresse och engagemang rätt, när du orkar skriva tomma ord TROTS att du tagit på dig rollen som Helenas nära väninna med insyn i hennes omgivning eftersom den var den samma som din? Du måste skämta!?!?! Vem spekulerades det kring som ej nämnts i tråden innan radioprogrammet? Det tog inte lång tid föränn Helenas systrar var ganska säkra på vem gm är och det var inte dansken de syftade på! Om du står så nära som du säger så bör du veta! Sluta spela märkvärdig Freja, leverera istället, OM DU KAN!!
Citera
2018-04-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jo, sant! Jag vet om sekretessen och allt det där. Hans teori får hemskt gärna vara rätt! Men om nu polisen har fått och jobbat på den nya teorin i ganska många år och fått nya vittnen mm... och även tagit in en ”man” så undrar jag om den något narcissistiska professorn verkligen har tagit sig tid och sätta sig in i allt nytt,han jobbade ju inte länge med fallet.Jag pratade en väldigt kort stund när han var nere i Mariestad.
Professorn säger något till Kvällsposten och det blir alltid rubriker. Jag bara hoppas att det inte förstör på någotvis.. thats all
Tror som GW att detta kommer att klaras upp. Det vore väldigt bra om alla i Mariestad hjälper till!,,
Och varför pratade du med GW?
Det konstiga med dig är att du verkligen bytt skepnad sedan du kom in i tråden, är du medveten om det? Man skulle kunna tro att du inte är på riktigt!
Citera
2018-04-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Kan noen forklare meg hvorfor "Mannen i pilotglasögon" først ble aktuell i utredningen i 1998 ?

Kjente han noen viktige personer som beskyttet han i starten? KM har jo familie lenger opp i systemet, BW har ikke ressurser til å holde på slik som pilot
Citera
2018-04-17, 17:02
Medlem
Citat:
Kjente han noen viktige personer som beskyttet han i starten? KM har jo familie lenger opp i systemet, BW har ikke ressurser til å holde på slik som pilot
Kanske lyckades någon övertala hans dåvarande sambo att snacka med snuten om saker och ting eller också fick hon nog en dag och tog kontakt själv, samvetet, spekulerar jag! Kan vara en kille på fel ställe vid fel tidpunkt?
Citera
2018-04-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Kanske lyckades någon övertala hans dåvarande sambo att snacka med snuten om saker och ting eller också fick hon nog en dag och tog kontakt själv, samvetet, spekulerar jag! Kan vara en kille på fel ställe vid fel tidpunkt?

pilot ringte sin sambo den natten, og i sin forklaring på det sa han noe om at hvis han hadde blitt avvist av HA så ville han kanskje sjekke hva han hadde hjemme, videre, da alt var stengt i staden, så har ikke pilot alibi, han dro ikke hjem til sin sambo det aktuelle tidspunktet HA forsvant, står det noe sted om pilot har samme sambo nå ? hva mener du med: feil sted til feil tidspunkt ? at en eller flere ble vitne eller var medvirkende til en ulykke som utviklet seg til en mordsak ?
Senast redigerad av eeqaz 2018-04-17 kl. 22:12.
Citera
2018-04-17, 22:11
Medlem
Citat:

Har det med dette å gjøre ?
Ullis: Hur är det möjligt att man kan/kunde komma undan polisförhör bara genom att neka advokat (vet att detta med offentligheten är ändrad)?

Mats, Sveriges Radio: Polisen resonerade helt enkelt så att de bedömde det som den bästa vägen att komma framåt, och att det inte skulle hjälpa med en anhållan i det skedet, utan att den misstänkte istället skulle sluta sig. Istället provade de andra utredningsåtgärder, men vad det innebär har vi inte fått veta.
Citera
2018-04-19, 12:09
Medlem
Märkligt tyst blev det av någon anledning. Bränns det nu? Det bästa vore om W-allberg kom in och bara säger som det är. P-ernilla kan också sjunga ut, du som är så angelägen om att få fram gm, eller är det viktigare med äran och berömmelsen ? Här är du ju i privat egenskap så sjung ut! Allvarligt! Sitt inte och håll på saker, om man hjälps åt blir det så mycket bredare sökområde. Kom igen nu då!!!
Citera
2018-04-19, 20:41
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Märkligt tyst blev det av någon anledning. Bränns det nu? Det bästa vore om W-allberg kom in och bara säger som det är. P-ernilla kan också sjunga ut, du som är så angelägen om att få fram gm, eller är det viktigare med äran och berömmelsen ? Här är du ju i privat egenskap så sjung ut! Allvarligt! Sitt inte och håll på saker, om man hjälps åt blir det så mycket bredare sökområde. Kom igen nu då!!!

Hej.

Fattar inte heller denna plötsliga tystnad.
Bränns, bör vara så annars borde aktiviteten vara mer frekvent om nu taximannen ( HG ) inte är intressant dvs.

Ang avd 2 i att hålla på saker kan du nog glömma info, där vetskapen finns, verkar den stanna tills fan avlöser sig själv.

Vem är denna HG?

//lugnås
Citera
2018-04-19, 21:27
Medlem
det tyder jo på at det var snakk da pilot ble tatt inn til avhør i 98 og en bil han hypotetisk hadde tilgang til ble skrotet samme år, før politiet fikk undersøkt den, da fløyt dialogen mellom involverte, nå ingenting ..
Citera
2018-04-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Fattar inte heller denna plötsliga tystnad.
Bränns, bör vara så annars borde aktiviteten vara mer frekvent om nu taximannen ( HG ) inte är intressant dvs.

Ang avd 2 i att hålla på saker kan du nog glömma info, där vetskapen finns, verkar den stanna tills fan avlöser sig själv.

Vem är denna HG?

//lugnås

Just precis, varför kommenterar ingen nr 5 i taxin. HG eller HC som han heter nu för tiden tillhör en brödrarskara (med många bekanta) som har rötter i tboda som många borde känna här. Det känns inte som min uppgift att hänga ut hen här eftersom uppgifterna kommer från annat håll. Men stämmer de så borde folk börja prata. Vad är HG/HCs relation till systrarna och KM? Vad vet hen om det här?
Citera
2018-04-19, 23:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Just precis, varför kommenterar ingen nr 5 i taxin. HG eller HC som han heter nu för tiden tillhör en brödrarskara (med många bekanta) som har rötter i tboda som många borde känna här. Det känns inte som min uppgift att hänga ut hen här eftersom uppgifterna kommer från annat håll. Men stämmer de så borde folk börja prata. Vad är HG/HCs relation till systrarna och KM? Vad vet hen om det här?

Är det säkert att det var fem personer i taxin till Stadt? Var kommer den uppgiften ifrån?

Det är inte heller min sak att hänga ut HG(C), för uppgifterna om honom kommer från andra håll även för mig. Det kommer från ett par olika håll att han ska ha varit med i taxin till Stadt. Men var kommer då då KM in i bilden? Eller var det H, U, KM och HG(C) i taxin? Någonstans i bakhuvudet så har jag för mig att jag läst någonstans att det var H, U samt två killar. Minns jag fel?

Någon som vet och vill berätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in