2018-04-21, 20:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så är det, när man är väldigt arg på någon. Då stör "vingmuttrarna" tom.
Samma vingmuttrar som kan vara charmiga på en person vi tycker om.
Vad det gäller öronidentifikation;
Tex "Anna Andersson" togs för den försvunna Tsardottern Anastasia i hela sitt liv även av en del kungliga släktingar (Anastasias mormor i DK tex) i Europa som svor på att "Anna A." var Anastasia. Men efter Anna Anderssons död kunde forskning visa väldigt tydligt, att Anastasias unika öron var helt,helt olika Anna Anderssons unika öron.
Nu har man dessutom funnit kvarlevorna av Anastasia och hennes bror (2008) säkerställt med DNA.
Det finns mycket önsketänkande i världen och så finns det logik,bevis och sådant tråkigt som motsäger och motbevisar.
Öron är nästan som fingeravtryck.

Jo, och där kommer du inn i bilden otto. Jag ser det så här, det är en tid för allt. Det är en tid för att vara kreativ och det är en tid för att vara kritisk. Man ska inte vara kritisk hela tiden, då kan man förstöra det kreativa, men i slutendan, ja då måste man setta sina teorier under kritikens skarpa ljus. Och det ljuset, ja det är dig det otto.
Citera
2018-04-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, och där kommer du inn i bilden otto. Jag ser det så här, det är en tid för allt. Det är en tid för att vara kreativ och det är en tid för att vara kritisk. Man ska inte vara kritisk hela tiden, då kan man förstöra det kreativa, men i slutendan, ja då måste man setta sina teorier under kritikens skarpa ljus. Och det ljuset, ja det är dig det otto.
Det var snällt sagt Kugutt. Jag tycker det är spännande med alla kreativa förslag. Jag har ju rotat själv som en galning. Men inget annat har jag funnit än teorier om hur det KAN vara.
Det är ju svårt att finna bevis som inte polisen i DK (och även i Norden) funnit. Ibland tycker jag att vi håller på med nästan "Making a Murderer" här. Och då vill jag dra lite i handbromsen.
Men jag vill inte vara en glädjedödare som dödar kreativiteten och fantasin. Det handlar om balans.
Så fortsätt rota och tänk kreativt. Så hostar jag till ibland lite diskret. Så vi inte, i hela tråden flyger iväg i en luftballong över hustaken i Köpenhamn,samtidigt som polisen och advokater jagar oss på marken med ärekränkningsstämmningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-21 kl. 21:33.
Citera
2018-04-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske för att han berördes mer av det år som mamman dog.

Det vet vi ingenting om.
Citera
2018-04-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det vet vi ingenting om.
Dog inte mamman 2011?
Citera
2018-04-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Absolut, så är det. Slutet av 80-talet och hela 90-talet skullekunna innehålla en hel del mer mörka gärningar än vi hittills vet. Med de grava störningar han har ihop med den extremt avvikande sexualiteten gör att jag helt enkelt utesluter att han bara varit en tekniknörd och from som ett lamm. Han måste ha fått utlopp för sina sjuka drifter, sina fantasier och sin sexualitet där inga gränser finns. Fått utlopp för sina behov av att plåga och tortera, kanske det började med olika smådjur.

Skrev en hel del om det här i går och också om att han, redan i tidiga tonåren, kan ha begått sexuella övergrepp, våldtäkter m.m mot små barn, kanske viss tortyr inblandat också. Speciellt om det skulle vara så att han själv blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa och ev manliga vänner till honom, och aldrig någonsin fick en förklaring eller ett "förlåt". Behöver inte ens ha hänt att han blivit utnyttjad, likväl tror jag att han inledningsvis - när han var så liten och klen - helt enkelt riktade sina sjuka drifter mot mindre och svagare, som smådjur och små barn.

Sedan, när han är runt 15-16 och den sexuella driften blir starkare, då tror jag att man kan förvänta sig vad som helst som han kan ha gjort, inklusive tortyr och mord. Men, på väl valda offer, nätta och små tjejer/kvinnor pga att han själv är rätt liten och klen. Men, vid t.ex ett sexualsadistiskt dåd så "ökar" hans styrka, i och med att aggressiviteten och den sexuella upphetsningen "när" varandra. Offer han då valt kan vara sådana som inte "saknas" så fort, som prostituerade, turister osv.

Idag såg jag en dokumentär på TV4Fakta om "Unga mördare". En kille som mördade en kvinna som 13-åring, inte åkte fast. Sen mördade han 5 personer under samma tillfälle som 15-åring. Men den killen går inte riktigt att jämföra med Madsen. Killen hade ett IQ på 70 och hade varit mobbad hela sitt liv. Fast det är alltså inte omöjligt att en mycket ung person kan begå mycket grova brott.
Citera
2018-04-21, 22:16
Medlem
Citat:
Det bästa sättet att identifiera en människa är öronen (form samt krumelurer i örat).
Eftersom örats form,veck och krumelurer aldrig ändras under livet. Bara storleken på örat.
PM har dessutom fortfarande utstående öron. Vilket torde göra det än lättare att identifiera honom framifrån om man jämför bilder.
EDIT: På passfoto fotas örat. Utseendet på en människa kan ju förändras mycket över tid.
Men inte örat. Är passkontrollanterna osäkra på en individs utseende så kan de alltid studera örat.
Mitt senaste pass är från 2014 och då fotades jag rakt framifrån, utan öron i bild.
Citera
2018-04-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Mitt senaste pass är från 2014 och då fotades jag rakt framifrån, utan öron i bild.
Det kan ha ändrats på senare år. Men så var det förut i alla fall. Man skulle alltid vrida huvudet och ta bort håret så att ett öra syntes på passfotot. Det nya är väl ögon (iris) för att identifiera individer.
Lär vara lika säkert som fingeravtryck,enligt vad jag nyligen läst. Forskning går alltid framåt.

Hur som helst är örat bra för att identifiera,genom att tex jämföra foton på en individ genom livet.
Öronen växer hela livet (liksom näsan och hakan). Men för övrigt håller örat formen, från nyfödd och livet ut.
Såvida man inte gör kirurgiska ingrepp förstås. Jag har opererat en vingmutter som saknade veck.
Då skar de bort en halvmåne brosk och gjorde ett konstgjort veck. Varpå örat blev lite mindre också.
Så mitt passfoto som 5-åring stämmer ej med mina senare passfoto.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-21 kl. 22:50.
Citera
2018-04-21, 23:30
Medlem
Citat:
Det var snällt sagt Kugutt. Jag tycker det är spännande med alla kreativa förslag. Jag har ju rotat själv som en galning. Men inget annat har jag funnit än teorier om hur det KAN vara.
Det är ju svårt att finna bevis som inte polisen i DK (och även i Norden) funnit. Ibland tycker jag att vi håller på med nästan "Making a Murderer" här. Och då vill jag dra lite i handbromsen.
Men jag vill inte vara en glädjedödare som dödar kreativiteten och fantasin. Det handlar om balans.
Så fortsätt rota och tänk kreativt. Så hostar jag till ibland lite diskret. Så vi inte, i hela tråden flyger iväg i en luftballong över hustaken i Köpenhamn,samtidigt som polisen och advokater jagar oss på marken med ärekränkningsstämmningar.
Amager-mannen, Peter Lundin och nu Peter Madsen, alla grova sexförbrytare och mördare.
Och dessa två,förstnämnda är redan populära ,Peter Lundin, är rena sexdrömmen och saknar aldrig villiga kvinns. Han framträder i Tv- med jämna mellanrum. Hans älskarinnor håller danskarna uppdaterade om graviditeter osv.
Ska jag jämföra med liknande typ i Sverige så får det bli Hagamannen,Ulf Olsson och den där Södermannen.
Ingen av dessa, har lockat till sig villiga kvinnor. Ingen av dem figurerar med kontakt-annonser iTv.
Peter Madsen, blir den tredje danska kändis mördaren, sadist han som sina föregångare,-kvinnorna från olika håll kommer med förtjusning att resa till hans isolerings--cell-för att pröva raket-mannens
nya experiment. Visst är detta sjukt? Tre sådana dårar och kvinnorna står i kö.
Och dessa tre danska dårar har vingmutter öron.
Citera
2018-04-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Amager-mannen, Peter Lundin och nu Peter Madsen, alla grova sexförbrytare och mördare.
Och dessa två,förstnämnda är redan populära ,Peter Lundin, är rena sexdrömmen och saknar aldrig villiga kvinns. Han framträder i Tv- med jämna mellanrum. Hans älskarinnor håller danskarna uppdaterade om graviditeter osv.
Ska jag jämföra med liknande typ i Sverige så får det bli Hagamannen,Ulf Olsson och den där Södermannen.
Ingen av dessa, har lockat till sig villiga kvinnor. Ingen av dem figurerar med kontakt-annonser iTv.
Peter Madsen, blir den tredje danska kändis mördaren, sadist han som sina föregångare,-kvinnorna från olika håll kommer med förtjusning att resa till hans isolerings--cell-för att pröva raket-mannens
nya experiment. Visst är detta sjukt? Tre sådana dårar och kvinnorna står i kö.
Och dessa tre danska dårar har vingmutter öron.
Se där! Vi människor letar mönster. Det sägs att det som fascinerar oss med seriemördare är just att de ofta har mordmönster och lämnar spår. Nu har de visst utstående öron också. Några fler kända seriemördare med "vingmuttrar"?

Jag tror att jag förstår hur du menar. DK är ett så litet land. Och så har de tre sådana otäcka sexualsadistiska mördare som tydligen har en enorm dragningskraft på kvinnor. En liten brasklapp bara. Vad vi vet än så länge så är inte PM seriemördare. Även om det är nära till hands att tro det.
Nu för tiden räknas man som seriemördare om man mördat två ggr.
När det gäller peter lundin så vet man ju inte vad han tagit sig till med sina offer.
Sin mamma som han mördade som 19 åring hade ju misshandlats (under tortyrliknande former) tidigare av PL och Ole (fadern/mannen.) Det var ju nätt och jämt hon överlevde då.
Jag hoppas de inte släpper ut vara sig Lundin eller Amager. PM måste ju få sin dom först.
Jag tycker inte vi har någon direkt motsvarighet i Norden till de här tre danskarna.
Citera
2018-04-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja nu hittade jag en annan lustighet.

Är den unge mannen Amagermannen?

https://minfil.org/raC8h8e2b5/20180420_102820.png

Detta är mycket likt Amagermannen, och skulle verkligen kunna vara han som mycket ung!

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har tittat på både videoklippet och bilderna du lagt upp. Tycker att detta är ett intressant sammanträffande. Filmen och bilderna är ju av dålig och oskarp kvalitét och det ser ut som att alla är "utdragna", d.v.s bredare än de är i verkligheten. Men, nog anar jag vissa likheter med Madsen och den glasögonprydde ynglingen. Och, att han pratar med en kvinna som ser japansk ut, är ju en speciell detalj. Skulle inte vara konstigt om de båda var på det uppträdandet. Hon för att det är japanskt och Madsen för att han gillar udda performance.
Jag laddade ner dina två bilder, klippte lite och sedan "drog" jag ut dem så de blev mer normala, d.v.s inte för breda, som de är i originalet. Försökte sedan, länge och väl, hitta en bild på Madsen i 15-årsåldern, men det var helt kört. La istället in en (konstig) bild på honom i glasögon när han kryper in i Freja, men det är ju mycket senare. Han sänkte den ubåten 2008, vet ej när den byggdes.

Här är mitt lilla fotomontage, du kan ju kolla om det ger någon skillnad:
https://minfil.org/r9L8h6e3bb/Madsen_ung_i_Frejs_o_bilder_fr_n_-86_japanskt_upptr_dande.jpg

PS: Råkade skriva "Frejs" istället för "Freja" till bilden....

Ja videoklippet är förstås från en gammal VHS kassett och utdragen i sidled för att bättre passa en modern bildskärm.
Med det oförvrängda bild montaget med naturliga proportioner blir likheten med Madsen än mera slående!
Dom stora utstående öronen det blonda rufsiga håret är skrämmande likt PM!
Även den dumma uppsynen på bilden till höger påminner starkt om den unga nördiga Madsen i filmen om Raketklubben.
PM ser utan tvekan ut att vara i samspråk med en mycket kort person med svart kalufs påfallande lik den unga mördade japanskan.
Också längden stämmer bra in på PM, speciellt i relation till japanskan och den längre mannen (kanske en äldre mera erfaren sexualsadist).
1986 är några år innan "mångkulturen" tog fart på allvar, så förmodligen inte så många asiatiska kvinnor på drift i Danmark på den tiden.

Kanske hade Madsen den förödande oturen att redan som mycket ung komma i nära kontakt med andra äldre sexual-sadister/brottslingar?

Hursomhelst detta kan vara värt att tipsa polisen om!
Senast redigerad av diversus 2018-04-22 kl. 00:40.
Citera
2018-04-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Gammal bild på Madsen:

https://cdn-img.pressreader.com/pressdisplay/docserver/getimage.aspx?regionKey=XEY%2FFxxlkPLaKRkchMK8Vw%3 D%3D&scale=100

Hur kunde denne söte lille pojk bli sånt monster...ser ut som "Bert"

https://minfil.org/G2x0i1e1bd/berts.jpg
Citera
2018-04-22, 00:43
Medlem
Honan6s avatar
Bilderna som Greyhoundbus hittat och laddat upp, visar en ung man som verkligen liknar Amagermannen. SVT har tydligen uppmärksammat detta och laddat ned bild.
Är Madsen copy cat eller partner in crime?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in