Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 04:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Okej, nu har du framfört det där budskapet i ca tjugo inlägg. Det räcker bra så.

En SD-lojalist som bara vill ge en politisk motståndare lite "goda råd". Den typen har man sett förr.

Nja, inte goda råd.

Jag försöker snarare själv förstå vad det är det här partiet sysslar med egentligen.
Citera
2018-04-22, 06:41
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jonas Andersson, riksdagskandidat för SD från Västerbotten, har skrivit en text på Facebook som bland annat handlar om AfS. JA är inte bara nybakad SD:are, utan även föreståndare för ett skäggbarnsboende (eller har i vart fall varit under många års tid), och passar alltså perfekt i dagens SD.

Jonas Andersson är bättre representant för det nya SD än vad du förmodligen förstår. För utöver det du skriver om föreståndare för skäggbarnsboende, så är det även så här:

Jonas Andersson har marknadsfört sin person genom att författa debattartiklar och vara aktiv på facebook. Det har pågått i ett antal år och föregår hans SD-aktivitet. Ty han hade endast varit medlem i SD i några månader när han blev föreslagen som riksdagskandidat för Västerbotten av valberedningen inför valkonferensen. Tänk dig nu SD:s lokala organisation i Västerbotten. Där har du folk som stretat på i åratal i Norrlands absolut värsta vänsternäste. Distrikt Västerbotten är förvånansvärt fritt från konflikter. Distriktsordföranden Petter Nilsson verkar vara populär.

Från absolut ingenstans slängs Jonas Andersson in på riksdagslistan. Ett debattslem snett in från sidan, glidandes på räkmacka. Redan bevisat krum och principlös genom sitt arbete.

Det är inte happy, happy, joy, joy i SD Västerbotten.

F.ö. var det Petter Nilsson som rakryggat la fram en alternativ riksdagslista på valkonferensen, där Kent Ekeroth fanns med. Tveksamt om det finns någon framtid i SD för Petter efter det. Jag skulle inte blir förvånad om det blir en långa knivarnas natt någon gång efter valet.

Varianter på ovan har också skett i Norrbotten och Jämtland. Norrbotten fick också en riksdagskandidat plockad ur trollkarlens hatt och Jämtland begåvas med sittande ledamot Cassandra Sundin, som "ska flytta till Jämtland" (från Sundsvall).

Tips till Afs: Ett växande parti medför konkurrens om diverse olika platser, ungefär som fallet SD visar. Det är oundvikligt och en naturlag. Det är då extremt viktigt med ett i ordens rätta bemärkelse, gott ledarskap. Ett ledarskap som kan samla både vinnande och förlorande individer, jämka intressen och ingjuta ödmjukhet i vinnarna respektive framtidsoptimism i förlorarna. Det som absolut måste undvikas är den klena, ovärdiga väg SD har valt, där mellanchefernas vassa armbågar och taktlöshet skapar fler politiska fiender i varje vinst på det partiinterna slagfältet, än man knyter till sig lojala, dugliga förtrogna.
Citera
2018-04-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja att William Hahne hoppar av kommunpolitiken istället för att utnyttja tillfället för att hjälpa AfS är också något som jag förundras över.

Nu är inte Hahne den skarpaste kniven i AfS lådan. Men lite strategisk känsla borde vara på sin plats.

Jag undrar ibland om AfS-gänget ens pratar med varann. Kasselstrand verkar vara den enda som gör något. Alh sitter mest på twitter, Hahne hoppar av sin stol i kommunen. Börjar lukta lite cirkus.

Då får du titta lite mer på SVT Forum. Jag har varit i en hel del kammardebatter, jag har varit med och skrivit debattaritklar samt att jag sitter och arbetar med den skuggbudget AfS ska lägga. I övrigt jobbar väldigt många väldigt hårt, William likaså - men han jobbar mycket med interna organisationsfrågor och syns därför inte lika mycket utåt.
Citera
2018-04-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Då får du titta lite mer på SVT Forum. Jag har varit i en hel del kammardebatter, jag har varit med och skrivit debattaritklar samt att jag sitter och arbetar med den skuggbudget AfS ska lägga. I övrigt jobbar väldigt många väldigt hårt, William likaså - men han jobbar mycket med interna organisationsfrågor och syns därför inte lika mycket utåt.
Ta inte vid dig av vad Oliver säger, vad vet han egentlogen? Med det sagt, hade det varit trevligt att kunna rösta på er i Sthlms kommunalval. För övrigt gillar jag dina nordiska och finländska tankar. Jag kan inte fatta att det svenska etablissemanget väljer arabvärlden och muslimer före nordisk samverkan. De är inte bättr än quislingarna under andra världskriget.
Citera
2018-04-22, 09:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Valstugor kan man naturligtvis ha utan att för den delen behöva ställa upp i kommun/landstingsvalet och jag är ganska säker på att AfS kommer både ha valstugor och vara tillgängliga i dom flesta kommuner inför valet.

Allt beror på hur många aktiva medlemmar de har i respektive kommun. Har de några där så kommer de göra det.
Citera
2018-04-22, 10:22
Medlem
Alt-Kikes avatar
Finns det risk för att AfS kommer försöka sig på att göra väpnad nasistisk revolution om dom inte kommer in i riksdagen? Frågan kanske verkar en aning överdriven men jag såg på Kasslerns twitter att han hade lagt ut bilder på en kulspruta och texten "kulsprutan går varm". Det är alltså så att ledande AfS:are tränar med vapen. Varför kan man börja fråga sig. Är det inte obehagligt att ledare i ett av landets mest extrema partier är välutbildade militärer som ligger och skjuter med kulsprutor på sin fritid? Vad gör SÄPO!?
Citera
2018-04-22, 10:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Finns det risk för att AfS kommer försöka sig på att göra väpnad nasistisk revolution om dom inte kommer in i riksdagen? Frågan kanske verkar en aning överdriven men jag såg på Kasslerns twitter att han hade lagt ut bilder på en kulspruta och texten "kulsprutan går varm". Det är alltså så att ledande AfS:are tränar med vapen. Varför kan man börja fråga sig. Är det inte obehagligt att ledare i ett av landets mest extrema partier är välutbildade militärer som ligger och skjuter med kulsprutor på sin fritid? Vad gör SÄPO!?
Länk?
Citera
2018-04-22, 10:34
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Länk?
https://twitter.com/gustavkassel/status/987272652069928961
Citera
2018-04-22, 10:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
https://twitter.com/gustavkassel/status/987272652069928961
Det står klart & tydligt att han är på rep-övning med Hemvärnet. Du kan nog slappna av, ett tag till.
Citera
2018-04-22, 10:42
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:

Nä det är inte så. AfS står ideologiskt ungefär vid Orban, Le Pen och AfD. Ingen väpnad revolution alltså.
Citera
2018-04-22, 11:12
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nyttigt att läsa denna tråd om man vacklar mellan SD o Afs.

Afs är alltså en del av "hata-USA"-rörelsen där många "sverige-vänner" ingår och där kommunisterna finns?
....
.....
Jössus....

Om du läser inlägget ett par gånger till så kanske du ser att det är Ahl's personliga åsikt och inget han ens har tagit upp inom partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockor
På tal om twitter.
Jag tycker det var onödigt att ens svara på Tweeten om utvisning av folk med annan etnisk bakgrund.
Måste säga att det var väldigt korkat. Jag tycker att åsiktsfiltrering kan vara bra i vissa fall. Men denna tweet gav AfS inget annat än skit.

Ifall ni inte vill utvisa rasfrämlingar från Sverige pga. deras etniska bakgrund så har ni missat vad ett land byggs av. Ifall ni tycker att det är en bra idé men vill börja åsikts-cucka på twitter så uppmanar jag er till att ge fan i det. Det ger er inget än arga medlemmar och folk som tappar tro.

Rekommenderar även dig att gå några sidor bakåt i tråden från ditt inlägg och se Ahl själv redogöra vad han menar.
Citera
2018-04-22, 14:32
Medlem
Fråga: Har AfS tanken att vända sig till näringslivet för hjälp med återvandringen?

Om man klargör att det kommer finnas enorma belopp tillgängliga för privata initiativ och att riskkapitalister kommer kunna göra stora vinster på att bedriva en välfärdsindustri i utlandet, istället för i Sverige - så hade det ju allra minst lett till ett splittrat motstånd och spetsade öron.

Den uttalat marknadskapitalistiska principen är ju att kostnadsläge och nyttomaximering gäller MINST lika mycket för altruism, som för kaffeodling eller textilier. Varför producera livskvalitet där det är som mest kostnadsineffektivt i världen?

Om vi tänker oss en somalisk Bert Karlsson som tillsammans med svenska finansiärer driver återetableringsboenden i Somaliland, så skisserar vi ju på en affärsidé med potentiell miljardomsättning i decennier framåt - och i förlängningen inte skulle behöva vara begränsad till att rikta sig mot svenska staten. Det finns ju dyra, ountegrerade diasporor i flera västländer som det hade varit lönsamt att satsa stora pengar på att kretsloppsmigrera.

Kom ihåg att varje satsning är spel med bankens pengar och även en låg permanent framgång med varje projekt trots allt är en samhällsvinst i Sverige - särsklit om det är pengar som tas från biståndsbudgeten. Dessutom kommer det kunna löna sig stort för kommuner att bidra och varje återflyttad storbarnsfamilj innebär miljonbesparingar i förlängningen.

Vad som behövs är ett återvandringsindustriellt komplex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in