Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
65,25%
2191 röster
Nu
13,19%
443 röster
Vet ej
21,56%
724 röster
2018-04-21, 22:06
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Lasse Lagerbäck hade ju mkt svårt att säga tack och adjö till folk han hade plockat in, och kanske är det något liknande här på FB.

Det blir en unken kultur och luft, och så görs för lite och för sent, och vips....finito.

Svårt det där med ägarskap och makt. Vad makten för med sig för beteende.

Det verkar mer och mer ha blivit en lekstuga för ett rätt så stort gäng moderatorer som anser sig stå över användarna - på alla plan stå över dessa - sådant känner användarna av, något annat ska inte FB-crew tro.

Bra sagt, en resning av moderatorerna vore på sin plats då många inte har vad som krävs. Det som gör mig irriterad att dom aldrig kan erkänna sina misstag, jag har käftat imot när en mod gjort fel men dom vägrara att inse sina egna fel. Utan man får helt enkelt aceptera deras beslut och man klickar på länken för att godkänna sitt misstag (länken man får i pm vid varning) fast man vet att felet ligger hos moderatorn. Sen finns det ju självklart riktigt trevliga som faktiskt har mage att inse sina fel men dom är väldigt väldigt få.
Citera
2018-04-21, 22:07
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Det är inte så konstigt så som moderatorerna håller på.
OFT. Det går iofs att ge modsen ultimatum.Ändra attityd eller se FB dö svält-döden.
Senast redigerad av musak 2018-04-21 kl. 22:15.
Citera
2018-04-21, 22:12
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBlueShoes
Folk kanske börjar bli väldigt trötta på allt hat som florerar på Flashback. I know I am. Intressant att diskutera, men att läsa mängder av rasistiska, sexistiska och homofobiska kommentarer utan relevans för diskussionen blir ganska tröttsamt i längden. Personligen flytta jag till forum där folk kan föra diskussioner på ett bra sätt.

Och utan ände... spelar nästan ingen roll vilken typ av ämne som diskuteras så ska de kastas ut jude/neger/blatte/invandrare/bög/bla bla etc. kortet för att elda upp stämningen och fullständigt förgöra all typ av vettig diskussion....
Citera
2018-04-21, 22:15
Medlem
Studsbolls avatar
Efter att besökt Flashback dagligen i mer än tio år kan jag med sorg i hjärtat konstatera att forumet blivit allt mer skitnödigt. Modereringen håller låg nivå och vad som får sägas utan att raderas och vad som leder till en varning beror mer på vem som skriver än på vad som skrivs och vissa moderatorer agerar utifrån sin egen agenda snarare än regelverket. Hela förutsättningen för Flashbacks existens är att det är en ventil för det fria ordet; om användarnas tankar och åsikter raderas som trams och off topic för att en moderator inte delar åsikterna är forumet lika dött som kommentarsfältet på Aftonbladet.

Men alternativ? Nja, knappast på svenska.
Citera
2018-04-21, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Folk har helt enkelt tröttnat på att rabiata sionistmoderatorer godtyckligt raderar inlägg efter inlägg. Varningarna står ju för fan som spön i backen nuförtiden. Blev aldrig varnad förr. Går inte att diskutera känsliga frågor på flashback längre. Samtliga mods bör ta sitt ansvar och ställa sina platser till förfogande. Flashback bör återigen bli ett forum för folket och inte eliten. Make Flashback great again!

Stort jävla skitsnack. Våra moderatorer gör ett jävulskt jävla bra jobb, jag har extremt mycket bättre kontroll än dig på det. Jag har vart med i denna sväng i +20 år din fittaunge.

Flashback mår som en fkn avsugen disney-prins, jag fortsätter gärna surra med er som ej håller med...jag kommer fkn avrätta er som att ni var somalipirater som försöker boxa mot ryska oljetankers.
Senast redigerad av victortich 2018-04-21 kl. 22:21.
Citera
2018-04-21, 22:18
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Efter att besökt Flashback dagligen i mer än tio år kan jag med sorg i hjärtat konstatera att forumet blivit allt mer skitnödigt. Modereringen håller låg nivå och vad som får sägas utan att raderas och vad som leder till en varning beror mer på vem som skriver än på vad som skrivs och vissa moderatorer agerar utifrån sin egen agenda snarare än regelverket. Hela förutsättningen för Flashbacks existens är att det är en ventil för det fria ordet; om användarnas tankar och åsikter raderas som trams och off topic för att en moderator inte delar åsikterna är forumet lika dött som kommentarsfältet på Aftonbladet.

Men alternativ? Nja, knappast på svenska.
Om FB inte längre fyller sitt ändamål så finns det många bättre / likvärdiga alternativ
Citera
2018-04-21, 22:19
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
känns som vanligt..lika heta snack, lika många replays, dock kan det hända att skett nån form av uppdatering där antal views är lite mindre..

Kan det vara så att du är en äcklig liberal som fått i uppdrag att säga just dessa saker, så att just ditt parti (som suger negerkuk) ev. går lite bättre i valet om 5 månader....

jo jag tror nog det ja.. Generellt sett så är nivån just nu bättre än någonsin, blir nästan mörkrädd hur jävla vassa skribenter det finns just nu, och det är väl främst bland nittiotalisterna... för ex. 13-14 år sen så fanns det galet mycket nazister som körde sin stil, så glad att den tiden är över.

Edit: jag har vart här sen en fittunge som dig inte ens hade hår på kuken, vi pratar tidigt nittotal när janne körde sina fanzines. Jag sparar mina fanzines torrt och mörkt tillsammans med ett ex. av metallica´s master of puppets i förstahandsmaterial.

Folk i tråden talar mycket om just dig.
Citera
2018-04-21, 22:23
Avslutad
Citat:
Folk har helt enkelt tröttnat på att rabiata sionistmoderatorer godtyckligt raderar inlägg efter inlägg. Varningarna står ju för fan som spön i backen nuförtiden. Blev aldrig varnad förr. Går inte att diskutera känsliga frågor på flashback längre. Samtliga mods bör ta sitt ansvar och ställa sina platser till förfogande. Flashback bör återigen bli ett forum för folket och inte eliten. Make Flashback great again!

+1
Moderaterna ska vara neutrala, rätt tydligt att modernaterna fått hybris och plockar bort inlägg dom inte gillar.

Sen som bigfatcone skrev i ett inlägg så är det folk som köper folks gamla flashback konton, för att sedan trolla sönder flashback, vilket är rätt tydligt, så kvaliten sjunker och man tröttnar på alla troll, kan vara en anledning till varför moderaterna bannar folk på löpande band.

Skulle gissa på att det är vänster folket som inte gillar det fria ordet och vill tysta det enda relativt fria forumt i sverige, men man lär sig att ignorera trollandet då dom är extremt dåliga på det, var förmodligen ett troll som startade denna tråd.
Citera
2018-04-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Scrollade och såg att det kontot är reggat i mars -18. Kan ha lite med det att göra. Personen kan ju ha 539-540 stycken konton, och rp:at massor från dessa.

Håller med om i princip allt som framförts i tråden. Allt från ibland mkt ojämn moderering till den nya designen, till alla trollen, till att t ex Facebook o Reddit kan ha plockat en del folk.

Om man tittar på poliskåren, så har man där såklart en del vettiga individer, och så en del som åker runt och spelar balla och älskar att vara hårdföra mot folk. De roar sig på samhällets bekostnad.

Precis så är det med FB. Det är alldeles för ofta taggarna utåt från moderatorerna när folk kommer med synpunkter samt klagomål. En del poliser som varit poliser för länge för att orka vara trevliga/schyssta i sitt uppträdande, kan ibland till slut tröttna och bete sig illa. Överfört till FB så kanske en del moderatorer borde fundera över om de inte ska sluta vara det.

Samt, en del borde aldrig ha blivit moderatorer överhuvudtaget.

Kårandan bland moderatorer är inte bra. Man går ofta samman för att tysta kritiker. En hel del moderatorer verkar se sitt/sina underforum som det egna lilla reviret där inte oliktänkare bör göra sig besvär. Man ser mkt sällan moderatorer som skriver (och verkar mena det) att detta och detta kan vi nog bli bättre på, tack för input - nu är många moderatorer som politiker - dvs, de har ALDRIG fel. För då skulle de ju tappa ansiktet (tror de iaf). Och så kan vi ju inte ha det. Bättre att tillsammans sitta i en internet-piketbuss och gruppvifta med batongerna. Ynkligt. Men vi vet alla vart det kommer att leda i förlängningen. Grattis. Det halvfria ordet är härmed hotat, av den egna personalen.

Ta ditt inlägg t ex. Det är ju inte direkt någon höjdare om man vill få till en vettig debatt.

FB:s moderatorer behöver anamma - självkritik. Självkritik måste inom sajtens personalpolitik göras närmast sexig, för att en radikal förändring ska kunna ske.

Och visst är det så att moderatorerna är oavlönade, men det ska ej påverka kvaliteten på utfört arbete. Nu känns det väldigt tydligt att en del moderatorer istället använder sitt uppdrag för diverse (och ibland ganska så unkna) egna syften, än att göra ett bra jobb för sajten man gillar.

FB är en mkt bra grundidé. Det skulle kunna vara en fantastisk sajt, men som idag bara (sett till grundidén) är nätt och jämnt ok. Det är jävligt synd. Vi får se om ägaren styr upp saker och ting. Både för sajtens egen skull, och även för att det kan påverka den egna plånboken positivt.

En del regler bör ses över, och en del moderatorer bör lära sig att tolka reglerna opartiskt.

Om FB radikalt förändras till det bättre, så förtjänar den sin plats i folks tillvaro. Gör den inte det, så kommer det bli en sajt som folk tycker att de både kan ha och mista. Sajten närmar sig det stadiet med en rasande fart. Det är upp till ambitionerna hos ägaren.

]Edit: Äckligt bra tråd. Hoppas att den kan leda till en förbättring för FB och dess användare. Av erfarenhet är jag skeptisk, men hoppet, osv...

Användarna är inte till för FB.

FB är till för användarna.

(jag kan möjligen sträcka mig till att det är ok med ett 50-50 givande och tagande, men i princip anser jag att attityden ska vara att FB är till för användarna. Och attityden hos moderatorerna skiner igenom väldigt tydligt. Här behöver saker göras om och grundligt, annars kommer FB att få det tuffare för varje år som går).

Ändrar man attityden så kommer användarna att trivas, och då blir det även positivt ekonomiskt för ägaren.

Edit en gång till: MÅNGA moderatorer tror att de är retorikgenier, och de älskar att sitta i grupp och försöka briljera, och tillsammans gör de ofta allt för att håna och kränka olika användare. Retorikgrupprunkningsstunderna gör att de medvetet går bort från SAK, och allt blir form istället för innehåll/substans.

Således en självutnämnd elitgrupp som slickar upp varandra i ordbrygga.

Osexigare kan det som användare inte bli.

Jag har varit på FB sedan ca 2011.

Moderatorerna tycker jag blivit väsentligt sämre sedan 2014 och trollen som verkligen förstör alla trådar och tillåts göra det tycker jag har exploderat i omfattning sedan 2015-2016.

Jag håller med dig. FB som koncept i dagens sjuka debattklimat i Sverige är nödvändig. Om inte ägarna snyggar till bristerna lär ju fler lämna.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Utvecklingen av andra medier och deras snabbhet har drabbat många delar av forumet och speciellt ABoK/terrorism. För några år sedan var FB det första stället jag gick till för att få mer info, nu är twitter mycket bättre för att få snabb info och från hela världen.
Numera orkar jag knappt ens posta ny info i ABoK/terrorism eftersom trådarna är mest inlägg typ Falseflagg/islam/invandrare/judar medföljande hörde/tror/Länk(konspirationsnisses video) inlägg dvs inge ny info eller en försök till att får reda på mer vad som hände/händer.

Och ja jag rapporterar men slaskinläggen vinner, forumets uppbyggnad gör det ännu mer ohållbart om moderatorn är vaken och gör jobbet med att rensa, då hoppar trådarna till och du är på en annan sida med helt annat inlägg...

De andra "politiska" delarna är rätt trista då trollen fått makten där eller så håller trollen på och slåss om att få den.

När FB tog bort möjligheten att filtrera bort användare så blev forumet mycket mindre attraktivt för oss användare och mycket mer attraktivt för trollen...

Men andra delar tycker jag funkar bra då det handlar om fråga/hjälpa som i fordon, mat mm och här är FB bra (visst det finns bättre forum inom de speciella områdena men dessa är för riktiga entusiaster).

Filtrera bort användare var mycket bra. Störde man sig på ett troll så var de bara att filtrera så blev tråden snabbt läsvärd igen.

Citat:

Upplever samma sak.
Citera
2018-04-21, 22:25
Medlem
Pilskjutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Stort jävla skitsnack. Våra moderatorer gör ett jävulskt jävla bra jobb, jag har extremt mycket bättre kontroll än dig på det. Jag har vart med i denna sväng i +20 år din fittaunge.

Flashback mår som en fkn avsugen disney-prins, jag fortsätter gärna surra med er som ej håller med...jag kommer fkn avrätta er som att ni var somalipirater som försöker boxa mot ryska oljetankers.

Herrejävlar, du gick från 0 till 100 snabbare än mor din hann byta partner under din uppväxt!

Jag märker också att FB förlorar mer och mer läsare, men så fort något populärt händer så vänder sig folk hit igen för att läsa, typ lastbilsrallyföraren i stockholm.
Citera
2018-04-21, 22:27
Medlem
Jag kommer hit och läser skvaller ibland om jag vill veta mer om nån skandal i media och vilka ansikten som ligger bakom censuren.
Folk här är ju duktiga på att forska reda på såna detaljer.

Anonymiteten eller yttrandefriheten oroar jag mig inte för i dagsläget, jag orkar bara inte tjafsa på nätet längre. Varken på facebook eller nån annanstans.
En snabb läsning bakåt i tråden säger mig att jag inte är ensam om det.

Kanske har vi börjat gå tillbaka till det som var kul med internet igen? typ kolla videos med gulliga katter och skicka roliga bildmeddelanden till varandra och sånt.
Jag märker iallafall såna tendenser hos mig, har tagit en paus från de flesta sociala medier och försöker vara mer eftertänksam med hur stor plats internet får ta i mitt liv.
Citera
2018-04-21, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Folk i tråden talar mycket om just dig.

Love it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto