Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralPoop
Tycker inte djupet på dom bra trådar som skapats har ändrats sen jag började läsa här för bra länge sen.
Däremot så behöver man vada genom mer skit för att hitta dom trådarna.
Så kvaliten har knappast sänkts på den typen av trådar som man nostalgiskt tänker på. Däremot finns det mer skittrådar nu, så dom är svårare att hitta.
This. Kvalitet finns fortfarande. Kuriosa trådar med intressanta, obskyra ämnen produceras fortfarande. Dock försvinner de gärna i mängden, och oftast inget man hittat på aktuella ämnen, eftersom trådar där gärna drar till sig gott om "skit".
Men, tror inte det finns så mycket att göra åt det, eftersom forumet är ständigt växande. Men, som sagt, vill du ha "riktiga diskussioner" så undvik AÄ och leta i de olika forumdelarna, där finns en hel del guldkorn fortfarande.
Sen ligger det givetvis en hel del nostalgi i det hela med. Jag minns tiden de 2-3 första åren jag var här. Konceptet var nytt, möjligheten att diskutera i princip vad man ville var ny, och det var en väldig frihet, jämfört med vad man var van vid.
Men efter ett tag vande man sig. Och jag tror att det är den största skillnaden många upplever, men inte tänker på vad den beror på.
När man är ny har man ett gäng seriösa skribenter man gärna ser upp till. Mycket ligger nog i nostalgi i förhållande till dessa. Jag minns långa utlägg av arkomann, Nemesis1, Evolute, GammalHårdrockare eller Mankan. Många nya skribenter skriver säkert väldigt mycket bra, (även om det finns mycket skräp, men kolla bara på (old) poster, så ser man att det finns bra mycket skräp redan då.
Som sagt, fenomenet att tycka att "Flashback var bättre förr" är inte nytt, finns en samlingstråd för det ämnet, som startades 2002..... och det säger ju lite om fenomenet.
Visst, det sker förändring, pga växande medlemsantal, folks tillgång och syn på och tillgång till internet och internetdiskussioner, och även forumfuktioner som HÄ->AÄ osv, och ens egna mognadsgrad tillochmed. Men förändring innebär inte automatiskt försämring. Bara förändring. Men som sagt, nostalgi.