2018-04-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Det tar 9,5 timme till Oman.. Snabba ryck..dessutom går flyget vid en” perfekt” tid..man gör stopp på Cypern.. annars är inte det ställe man tror att ett flyg står på startbanan om man får för sig helt abrupt att åka dit..

https://www.expressen.se/allt-om-resor/lyxliv-i-oman/

Hur vet ni att han inte tog ett privatplan? Det mesta går att lösa med pengar.
Citera
2018-04-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Du inser att med hans sjukdomshistoria, det räcker med en Öl vid "fel" tillfälle, för att hans kropp ska säcka ihop och han dör inom minuter? Som ren jämförelse, vad som är troligt till vad som hände.
Nej, klart inte folk här fattar det. Det ska vara mord eller självmord för de CSI-blängande amatörerna.
Citera
2018-04-21, 22:35
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ja, för vid pancreatit ÄR du sjuk och mager. Du SKITER ihjäl dig, om du inte hittar rätt medecinering. För pancreas skickar ut "fel blandning", och då tar inte tarmarna upp - därför du blir både sjuk och mager. Du får brist på spårämnen - då tar inte tarmarna upp dom vitaminer du behöver, och vem ser frisk ut med konstanta diareer dag ut och in?

Fast du får gärna sluta överdriva nu. Jag har både en familjemedlem och en vän som har denna sjukdom och de är verkligen inte magra eller skiter ner sig. De äter heller inte någon medicin. Men alkoholen har de eliminerat ur sitt liv (mer eller mindre).
Citera
2018-04-21, 22:37
Medlem
Jag lutar nog åt att det var självmord. Jag baserar det huvudsakligen på att polisen har sagt att det vet vad som har hänt och att det inte är något brott. Sedan att han inte direkt har verkat sjuk på sista tiden.
Han verkar också ha dragit sig tillbaka lite grand på senare tid och inte varit så mycket på sociala medier.

Orsaken till självmordet är nog vacklande hälsa och svåra smärtor. Ett alkoholberoende som han inte kunde kontrollera och att han helt enkelt kände det som att han hade det roliga bakom sig i livet.
Jag kan tänka mig att han hade planerat det i förväg och att han av någon anledning valde att göra det i Oman. Det var ett vackert land och han kunde slappna av där.
Citera
2018-04-21, 22:39
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nej, klart inte folk här fattar det. Det ska vara mord eller självmord för de CSI-blängande amatörerna.

Ok agenten. Vad tror du har hänt då? Om man tänker på faktan som lagts fram i det här fallet?

OBS: Jag vet INGENTING mer än det jag misstänker, precis som alla andra
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Oman hade 2014, cirka 2.6miljardär dollar i inkomst från det turister spenderade. Och växt år efter år. Antar vi 3miljardär nu och Avicii mördad gör att det är 1% färre som åker på semester där så är det 30 miljoner dollar i förlust.

Skulle det komma fram att de mörkerläggde Avicii bortgång är det ju dock ett högt spel. Så vet inte hur troligt det är.

Märkligt att han valde att ta sitt liv i Oman dock. Plus att han tog sitt liv under den tid han förlängde resan med. Känns med det som att självmordet inte var så planerat i förtid, nåja.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har kronisk pancreatit - INTE tillsupen sådan, utan jag har en annan sort, dock samma sjukdom. Det stora problemet med Pankreatit är dess värsta effekt - smärta. Den är fruktansvärd, går aldrig över, så om han "pillat" med droger mot smärtan i kombination med smärtstillande och säkert även alkohol - för du får i 90% av fallen inte pancreatit utan - ja, då tar du en jätterisk. Tittar man dessutom på mortalitetsstatistiken, har du kronisk pancreatit, 50% är döda efter 10 år, efter 20 år, finns ingen statistik, för man lever inte då. Och det oberoende om du slutar dricka eller inte, därför att förr eller senare, får du en "galloperande" diabetes, som inte går att justera för att den funkar som både 1 och 2 samtidigt, som man förr eller senare inte lyckas reglera, och då dör du. Det kan lika gärna vara det han dött av. ELLER, så har han fått ett skov som man inte lyckats häva - då dör man också. Och dör man inte av det, så är chansen för pancreas cancer i princip 100%, och då dör man på veckor.... Så att man leker med döden när man får pancreatit, är ett faktum... Och värsta är, även om du erbjuds transplantation, vilket är ohyggligt ovanligt att man ens lyckas få till - låg chans att det lyckas, och du är dessutom ständigt i risk att din kropp stöter bort det - trots mediciner som ska se till att det inte händer. Så även om du får en transplantation, kan du dö av det ändå. Så hade killen kronisk pancreatit, kan han mkt väl ha dött av den, oavsett om han skötte den eller inte.

Fast vad snackar du om? För det första hade inte Tim kronisk pancreatit och för det andra lever 69-80% efter 10 år enligt forskning.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag lutar nog åt att det var självmord. Jag baserar det huvudsakligen på att polisen har sagt att det vet vad som har hänt och att det inte är något brott. Sedan att han inte direkt har verkat sjuk på sista tiden.
Han verkar också ha dragit sig tillbaka lite grand på senare tid och inte varit så mycket på sociala medier.

Orsaken till självmordet är nog vacklande hälsa och svåra smärtor. Ett alkoholberoende som han inte kunde kontrollera och att han helt enkelt kände det som att han hade det roliga bakom sig i livet.
Jag kan tänka mig att han hade planerat det i förväg och att han av någon anledning valde att göra det i Oman. Det var ett vackert land och han kunde slappna av där.

Får för mig att självmord är brottsligt i dessa folktros länder där tomtar och troll är verklighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Verkar så. Men man kan väl ändå få spekulera.

Så är det. Sanningen kommer väl så småningom. Jävligt jobbigt för alla nära till Tim.
Citera
2018-04-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Ok agenten. Vad tror du har hänt då? Om man tänker på faktan som lagts fram i det här fallet?

OBS: Jag vet INGENTING mer än det jag misstänker, precis som alla andra
Det har jag skrivit ett antal gånger
Citera
2018-04-21, 22:41
Medlem
Går ju att spekulera om tusen olika scenario hur han dog. Borde inte obduktionen gå relativt snabbt med tanke på hur mycket pengar han hade? Då får vi säkert reda på orsaken snart
Citera
2018-04-21, 22:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Säkert inte lika, men det är så enkla, grundläggande blodprov, så att man inte skulle ha tagit dom - det har jag svårt att tro. Tom i Afrika klarar man det. ( Haft en vän som blev sjuk för ett par veckor sen där ) Resultatet kommer också i princip ögonblickligen, varvid man kan utesluta andra dödsorsaker. Man behöver inte ens leta vidare, för det är så klart vad som hänt.

Jo man behöver leta vidare även om ett blodprov visar pancreatit med förhöjt pancreasamylas. De flesta pancratiter dödar inte, de gör vederbörande mer eller mindre sjuk. Akut pancreatit respektive kronisk pancreatit ger olika nivåer på blodproverna.

Om Avicii hade förhöjda pancratitvärden - behöver han inte ha dött av just pancreatit. Han kan likaväl dött av något helt annat.

Jag har träffat många med pancreatit som läkare under flera decennier. Även de som senare avlidit. Jag kan inte säga att du har fel om att någon kan dö knall och fall av akut pancreatit på 5 minuter - men jag har aldrig hört talas om det hos någon. Även akut pancreatit har vanligen ett sjukdomsförlopp på några dygn innan - och om - det leder till döden, smärtsamma dygn med allmänpåverkan och mag/ryggsmärtor.

Däremot är det säkert nyttigt att få en tidigare pancreatitsjuk person att tro att man kan dö knall och fall av en öl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in