Citat:
Ursprungligen postat av
EffinEjit
Folk verkar inte fatta hur mycket ”klipp & klistra” och annat trixande en inspelningssession består av numera, (ungefär samma sak som Avicii och co. sysslat med hela tiden). Bara för att det är fyra musiker på omslaget betyder det inte att innehållet består av linjär musik framförd och inspelad av dessa fyra musiker. De kunde alla lika gärna göra Pro Tools med tillhörande tekniker till den femte medlemmen på riktigt.
Tillägg: jag tycker det är okej med trixandet, de konservativa behöver skåda framtiden med mindre gnäll eftersom tekniken öppnar upp för ännu fler möjligheter till att de konservativa inte behöver bli förutsägbara och tråkiga.
Exakt! Folk klagar gärna men har noll koll. Och jag håller med dig, jag tycker inte alls att det är något fel med att musiken blir mer elektronisk. Men folk tror att det är sån himla skillnad på t.ex. house och rock vilket det i dagens samhälle inte alls behöver vara. Och egentligen är det kanske fel att skriva ''dagens samhälle'' för man har gjort på detta vis väldigt länge! Min pappa har hållit på med musik länge (han började som glamrockare) och redan då gjordes många gitarrslingor och trummor helt och hållet på datorn.
Oavsett genre och vad man tycker om den, så är det en ung människa som lämnade jordelivet alldeles för tidigt.