2018-04-21, 21:43
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
"Det gör inget om allt jag gör är bajsar så länge bajs går att sälja". Och för att parera comebacken: Jag har troligen knullat mer än Apicii, mest för att jag är lite äldre och inte behövt vara dödstankad för att snacka med tjejer. Vissa har till och med älskat mig för den jag är och inte för att jag är en förvuxen fjortis i fånigt vänd keps som råkar vara miljonär. Apicii är bara tragisk, vilket hans död bevisar.

Fan vilket ovärdigt inlägg om en människa som just har gått bort. Kom igen.

Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Hans musik är lika död som han är. Saknar både mening och budskap, lite dunk och lite "AOOOAAOOAOAOAAAOOOOOOOOOOOO" så har man hans musik. Jag skulle kunna sätta mig ned i 10min och göra en parodi som skulle vara svår att avgöra om det var jag eller avicci som gjorde den.

Sitta och jämföra honom med Bach och Kurt Cobain, ni är ju för fan inte kloka.

Gör det, jag ber dig. Avvara 10 minuter till att skapa något i klass med Avicii. Jag kan t.o.m ge dig 2 år. Skicka resultatet till mig sen när du är klar så att jag kan skratta åt dig.
Citera
2018-04-21, 21:43
Medlem
Grankulas avatar
Han var ju defenitivt en av de som fick house bli stort och mainstream med levels. Men i.o.m att han tog ett sånt uppehåll och inte släpt någon musik så känns det som som han snart kommer vara mer och mer bortglömd. Även om han var en av ikonerna inom house, så finns det så många andra stora dj:s nuförtiden som kommer trycka honom åt sidan successivt. Han kommer alltid vara känd som den som gjorde levels, men tror inte han kommer vara jätte ihågkommen om typ 10 år tyvärr. Även om jag verkligen diggade honom
Citera
2018-04-21, 21:44
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Men du är inte en tillräckligt duktig musiker för att kunna leva på det. Och ingen jävel vill höra ditt jävla plinkande, alldeles oavsett vilken självkänsla du har.

Tim var bättre än du någonsin kommer bli. Många miljoner håller med om det.

Att du ser ekonomisk och populär framgång som ett mått på musikalitet säger faktiskt mer om din oerhört bristande förståelse för musik än om mig. Jag föreslår att vi upprättar en skild diskussionstråd för oss som kan musik, och en skild för er som gillar att vifta med armen till mediokra riff på fyllan.

Tim var en försupen fjant. Går 13 på dussinet.
Citera
2018-04-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-118
Du är en sån där som byter profilbild på sociala medier för att visa vilken god människa du är.

"Rip asså, mitt hjärta e krossat"

"ge mig lite likes nu för att fylla mitt uppmärksamhetsbehov"

Har ni hört om Monroe fenomenet? Risken finns att detta triggar en ond spiral bland svensk ungdom.
Citera
2018-04-21, 21:45
Bannlyst
Citat:
Var kom du ifrån och varför hackar du på mig?
Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta ditt inlägg. Jag konstaterar väl helt enkelt att du är en finnig strumprunkare som går igenom en dålig uppväxt med två korkade, fattiga och skilda arbetarföräldrar som inte kan uppfylla dina behov. Trist för dig.

Jag tycker i alla fall att Avicii gjorde bra musik.
Du är en clown, det var det jag ville förmedla. Ingen bryr sig vad du äter till frukost.
Citera
2018-04-21, 21:46
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Han var ju defenitivt en av de som fick house bli stort och mainstream med levels. Men i.o.m att han tog ett sånt uppehåll och inte släpt någon musik så känns det som som han snart kommer vara mer och mer bortglömd. Även om han var en av ikonerna inom house, så finns det så många andra stora dj:s nuförtiden som kommer trycka honom åt sidan successivt. Han kommer alltid vara känd som den som gjorde levels, men tror inte han kommer vara jätte ihågkommen om typ 10 år tyvärr. Även om jag verkligen diggade honom

Han var en del av dem som red på slutet av house-vågen. Han var ingen ikon.
Citera
2018-04-21, 21:49
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Han var en del av dem som red på slutet av house-vågen. Han var ingen ikon.
Tycker du ? menar alltså dagens mainstream house. Inte något från 90 talet. Visst, david guetta blev ju sjukt stor i.o.m Memories. Men jämnför man den med levels så tycker jag levels påminner mer om den mainstream house man kan höra idag
Citera
2018-04-21, 21:49
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Fan vilket ovärdigt inlägg om en människa som just har gått bort. Kom igen.

Gör det, jag ber dig. Avvara 10 minuter till att skapa något i klass med Avicii. Jag kan t.o.m ge dig 2 år. Skicka resultatet till mig sen när du är klar så att jag kan skratta åt dig.

Skall man förbättra sin musik genom att dö krävs att den var bra från början. Tim var aldrig bra utan ett örhänge för de obildade massorna. Tim var ovärdig, främst genom sin musik, men också genom sin klädsmak och sitt missbruk. Mänsklig förlust, men inte konstnärligt.
Citera
2018-04-21, 21:51
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Var kom du ifrån och varför hackar du på mig?
Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta ditt inlägg. Jag konstaterar väl helt enkelt att du är en finnig strumprunkare som går igenom en dålig uppväxt med två korkade, fattiga och skilda arbetarföräldrar som inte kan uppfylla dina behov. Trist för dig.

Jag tycker i alla fall att Avicii gjorde bra musik.

Du måste ju förstå att det fetade diskvalificerar dig från diskussioner om musik....
Citera
2018-04-21, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Har ni hört om Monroe fenomenet? Risken finns att detta triggar en ond spiral bland svensk ungdom.
Har inte hört talas om detta, vad är det för något fenomen? Hypernarcissism som går över gränsen?
Citera
2018-04-21, 21:55
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Tycker du ? menar alltså dagens mainstream house. Inte något från 90 talet. Visst, david guetta blev ju sjukt stor i.o.m Memories. Men jämnför man den med levels så tycker jag levels påminner mer om den mainstream house man kan höra idag

Skall vi hålla på på det viset är detta bättre än Imortal Technique och Public Enemy: https://www.youtube.com/watch?v=bVujxKA7SIE
Citera
2018-04-21, 21:57
Medlem
Citat:
Att du ser ekonomisk och populär framgång som ett mått på musikalitet säger faktiskt mer om din oerhört bristande förståelse för musik än om mig. Jag föreslår att vi upprättar en skild diskussionstråd för oss som kan musik, och en skild för er som gillar att vifta med armen till mediokra riff på fyllan.

Tim var en försupen fjant. Går 13 på dussinet.

Du gav just en ny dimension på ordet pretentiös. ”För oss som KAN musik”. För helvete. Det går för fan tusen på dussinet av såna som dig som tror att ni har förstått innebörden av musik. Din publik bestående av din tjej och två polare funderar på hur dom ska ta en överdos i smyg varje gång du tar fram gitarren.

Flera hundra miljoner människor älskar Aviciis musik. Ingen gillar din ”musik”. Vad drar du för slutsats av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in