2018-04-21, 18:18
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Fast i 99.9% av fallen är det väl ingen i omgivningen som tjänar på självmordet?
Nej och det kanske de skulle tänkt på liiiiiite tidigare? När någon begår självmord kan man nog ana att alla andra möjligheter är uttömda, de som pratar om ”egoism” erkänner i praktiken att de inte hade vad som krävdes för att avstyra händelsen. Att kräva att Tim skulle ”rycka upp sig” och orka lite till kan bara yttras av någon som inte gått en meter i hans skor. Nej, jag har inte heller gått en meter i hans skor men jag ser tydligt i dokumentären hur dåligt han mådde. Självmord eller ej, hans dagar var räknade och ingen jävel brydde sig eftersom hans musik fick karusellerna att fortsätta snurra.
Citera
2018-04-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det handlar ju om evolution, en överlevnadsinstinkt som vi har. Hade vi sörjt alla som dött hade vi gått under. Frågan var uppe när helt okända sörjde Anna Lindh, och vi sörjer de vi har en relation till. Vilka skulle vi annars sörja, och om vi nu skulle sörja så fort vi såg en dödsannons så hade vi fått sörja mer eller mindre hela tiden.

Har aldrig påstått att man ska gråta tills ögonen svullnar eller sörja ens en minut, men att man kan visa ödmjukhet oavsett om personen som dött är känd eller ej.

Jag menar, det tar väl lika mycket energi av en att "sörja" eller visa kondoleanser som det gör att yttra onödiga kommenterar om hur egoistisk och dålig nån är för att den med med flit lämnat jordelivet?

Negativ energi tar också så enligt ditt resonemang borde man inte säga NÅGOT istället om man nu vill slösa så lite energi som möjligt på en annan människa.
Citera
2018-04-21, 18:20
Medlem
housemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
När han till slut insåg att han måste ta över taktpinnen över sitt egna liv..bemöttes det av motstånd av Ash..vilket äckel..

https://www.expressen.se/noje/tim-be...jarnan-avicii/

Tycker inte man kan skuldbelägga Ash. Ash roll var att pusha Tim till det yttersta alltid, det var därför Avicii blev så stor. Kanske svårt för Ash att se att han var tvungen att överge sin roll just vid det tillfället eftersom de har antagligen haft många sådana incidenter. Riktigt tragiskt att det gick så långt dock.
Citera
2018-04-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Har aldrig påstått att man ska gråta tills ögonen svullnar eller sörja ens en minut, men att man kan visa ödmjukhet oavsett om personem som dött är känd eller ej.

Jag menar, det tar väl lika mycket energi av en att "sörja" eller visa kondoleanser som det gör att skriva onödiga kommenterar om hur egoistisk och dålig nån är för att den med med flit lämnat jordelivet?

Negativ energi tar också så enligt ditt resonemang borde man inte säga NÅGOT istället om man nu vill slösa så lite energi som möjligt på en annan människa.

Klart man ska visa hänsyn till de efterlevande och respektera de bortgångna, men du sa något om varför kända var mer värda och det finns en logisk förklaring till det. De är inte mer värda, de är folk som många känner till, och har någon form av relation till.
Citera
2018-04-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har läst på lite nu, det är förtusan kemiskt heroin läkarna skriver ut. Kemiskt heroin är ännu mer potent än det naturliga som utvinns från morfin.
Verkar som han fått det utskrivet minst 6 månader i sträck som han pratar om i dokumentären, säkerligen längre.
Att gå på heroin under så lång tid får nog de flesta att fastna i skiten.
Helt galet.

Yttra dig inte när du har noll koll på kemi. Vadå kemiskt heroin ? Allt är kemiskt, luften du andas, vattnet du dricker. Det dom skriver ut är oxykodon som är SYNTETISKT. Och för övrigt är inte oxy mer potent än heroin.

Smutsa inte ner tråden tack
Citera
2018-04-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Finns otagliga fall där en person som begår självmord upplevs som världens lyckligaste människa precis innan. De är för att dom har bestämt sig. En lättnad.

Exakt samma hände med min kompis.

Det är därför dom som går runt och hotar med det hela tiden gör oftast inte det. Medans de som verkligen kommer göra det oftast inte säger någonting då den som du beskrev kan vara lycklig för att nästa dag vara död.

Undrar om och när informationen från polisen kommer. Vi kan inte utesluta det ena eller det andra i detta skede.
Senast redigerad av Smexliq 2018-04-21 kl. 18:48.
Citera
2018-04-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
Tycker inte man kan skuldbelägga Ash. Ash roll var att pusha Tim till det yttersta alltid, det var därför Avicii blev så stor. Kanske svårt för Ash att se att han var tvungen att överge sin roll just vid det tillfället eftersom de har antagligen haft många sådana incidenter. Riktigt tragiskt att det gick så långt dock.
Håller med dig. Folk har lätt för att dra slutsatser om saker och ting.
Citera
2018-04-21, 18:25
Bannlyst
Vissa år gjorde Avicii 320 gig/ år..
Citera
2018-04-21, 18:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Nej, jag tror inte det, utan om han hade kronisk pancreatit, då var det garanterat smärtan. Den tar så sjukt på kroppen så du anar inte, förutom konstanta diareer av olika slag, konstanta brister i kroppen ( som man också kan dö av ), imunförsvaret som blir utslaget. Smärtbehandlingen vid pancreatit är ohyggligt komplicerad, precis som han säger själv i inslaget, dom försöker att i akut läget droga bort smärtan med morfin, men sen måste du på sikt få en annan smärt behandling, och det finns inte så mycket att tillgå som inte gör dig till ett pillerknaprande monster. Och det måste du välja själv hur du vill göra. Finns 2 vägar, antingen tar du inga piller alls, har så ont att du inte ens tar dig ur sängen ( Pancreatit smärta är den enda smärta man känner till som är VÄRRE än cancer smärta, kan här nämnas, och jag intygar - 12 år med smärtan, det är ett h.....e. Bara det gör en självmordsbenägen - faktiskt. Det är så. Man funderar på det då och då, kan jag ärligt säga ). Alternativ 2, du blir pillermonster. Och då provar man en mix behandling i höga docer av mediciner som dels blockerar signaler till smärtcentrum i hjärnan ( man använder Gabappentin i höga doser, som han nämner, det är en EP medicin som "riktar" om signaler. Och nej, den är inte beroendeframkallande som opiater eller morfin, att du måste konstant höja dosen. Funkar den funkar den - du kan ligga på samma dos hela tiden och det fungerar likadant. Problemet är bara, slutar du med den, din hjärna blir "fucked up", minst sagt, och du får abstinens som är VÄRRE än opiater/morfin. Har du väl börjat, måste du fortsätta. Gabbapentin för mig, tar bort ca 50-60% av smärtan ) och sen tillägg av opiater/morfin/metadon tillägg. Problemet med dom, är att dom får sämre och sämre effekt i längden - och du blir smärtinvalid. Och därmed blir du också per automatik, överkänslig mot smärta, för kroppen orkar inte kämpa mot - och då har du nått som heter fibromyalgi. Nu har jag själv fått morfinplåster som fungerar bättre än tabletterna - just nu, för att dom fördelar morfinet jämnare.. Men jag vet ju att en vacker dag fungerar inte dom heller, och jag måste gå upp på metadon. Och det blir ju kul att hämta ut på apoteket... Så.. Så ser verkligheten ut med kronisk pancreatit. Alla smärtpatienter är i högre grad i risk för självmord, så det är absolut en reel verklighet. Smärtan gör en till sist "obrukbar" som människa, på alla plan. Och jag ska inte nämna alla problemen, ingen är intresserad av att läsa dom ändå, men att det kan vara orsaken till att han slutade turnera - ja, mycket troligt tom.

Usch, och ändå ignorerade han sjukdomstillståndet delvis till en början. Jag blev så berörd att han bara körde över sig efter första sjukhusbesöket trots att han var så oerhört medtagen. Så alkohol kan utlösa tillståndet? Även stressrelaterat , eller vad vet du?
Citera
2018-04-21, 18:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Jag vet inte, jag håller faktiskt inte med på den punkten. Jag tycker inte så iallafall.

Jag har förlorat flera vänner i självmord, varav en väldigt nära, och har ändå kunnat se det för vad det varit. Visst, jag saknar personen sjukt mycket och stundtals gånger så blir man arg men lidandet som personen själv måste ha känt är ju ändå säkerligen större. (Då jag själv är kvar i livet)

Ingen närstående som drabbas av någons självmord vinner såklart på det, men även kändisar har ju närstående så vad gör dem så mycket bättre? Förstår faktiskt inte resonemanget, lite ödmjuk kan man ju vara oavsett vem som dör.
Visst kan vara lite ödmjuk oavsett .... men dör någon i min krets eller någon som tillfört mycket genom t ex musik så saknar jag givetvis det i högre grad än människor utanför min krets och människor som inte tillfört något för mig personligen.

Det är väl inte så konstigt.
Citera
2018-04-21, 18:28
Bannlyst
[quote=housemannen|63844620]Tycker inte man kan skuldbelägga Ash. Ash roll var att pusha Tim till det yttersta alltid, det var därför Avicii blev så stor. Kanske svårt för Ash att se att han var tvungen att överge sin roll just vid det tillfället eftersom de har antagligen haft många sådana incidenter. Riktigt tragiskt att det gick så långt dock.[/QUOTE

När Tim ligger i sjukhussängen och har drabbats av akut pankreatit, har enorma smärtor. Då skall man ha en manager som säger " Ligg ner och vila..och inte pusha honom att göra intervjuer.
Citera
2018-04-21, 18:29
Medlem
swimmingpools avatar
Om polisen säger att dom vet vad som hänt låter det som självmord, för om det är fysisk sjukdom tar det väl tid med obduktion och ta reda på vad som hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in