2018-04-21, 18:04
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Samma ålder som Heath Ledger var när han dog utav en OD.

Det finns tre möjligheter
* Överdos
* Dålig hälsa
* Självmord

Om det var en OD eller relaterat till hans hälsa, så kommer det fram när obduktions rapporten är klar. Om orsaken inte är känd inom två veckor så var det garanterat självmord. Personligen tror jag att oddsen på att han begick självmord är väldigt låga.

Tror att dålig hälsa kan vara en bidragande orsak, men inte endast som orsak till hans dödsfall. Om en person där snabbt på grund av dålig hälsa enbart är det säkerligen medfött, eller att man som ung fått pancreascancer (bland annat). Dock blir man mest sannolikt inlagd innan döden inträffar när det gäller det sistnämnda, men ändå.
Citera
2018-04-21, 18:05
Medlem
Dokumentär om Avicii (inte den som ligger på SVT men verkar vara gjord av samma person).

Del 1: https://youtu.be/hHPLLOcG4gw
Del 2: https://youtu.be/6zxC7xA5qEE
Del 3: https://youtu.be/oRBf18Q8nBE
Citera
2018-04-21, 18:05
Medlem
Medan läkare gör div undersökningar för att ställa diagnoser,så ägnar sej en del här åt att sätta diagnoser på någon som man knappt sett och än mindre träffat.

För lite sömn och för mycket jobb kan ställa till mycket.
Vad man sen får i sej i form av mat och dryck spelar förstås roll.
Lägger du där till annat som alkohol och/eller nån drog så vips ,så mår du plötsligt mindre bra.

Jobba sena nätter och sova hela dagen ?
Bara där gör ljusbristen sitt efter ett tag
Citera
2018-04-21, 18:06
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, något självmordsbrev krävs inte (det är dessutom ovanligare än folk tycks tro) ... hittar de honom hängd i rummet så utgår polisen vanligen från självmord om inget talar emot det.

Jag skrev inte att det krävs ett självmordsbrev. Jag skrev att det bör ha funnits, och med det syftar jag på det ovanligt snabba beskedet att polisen redan VET vad som hänt.
Jag finner det osannolikt att polisen på plats, inom ett dygn, fullständigt uteslutit annan persons inblandning i en världsstjärnas död - om de inte haft extremt starka bevis.
Citera
2018-04-21, 18:08
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Fast i 99.9% av fallen är det väl ingen i omgivningen som tjänar på självmordet?
Självmord handlar om att det finns en själ inom en som inte klarar av ens ego/identitet som långsamt stryper en. Tänk dig att du blir krossad inombord, du brinner. Vad väljer du? Fortsätta bli långsamt krossad eller få slut på det snabbt? Hade detta varit en faktiskt situation i verkligheten hade ingen tyckt att det var egoistiskt att försvinna snabbt bara för att man lever lite längre när man blir krossad...
Citera
2018-04-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
De som ser självmord som en egoistisk och ond handling är förmodligen inte psykologer direkt.
Det är ganska egoistiskt att utsätta sina anhöriga för den bördan ja.

Om du inte tycker att det egna valet sätter personen främst, så är ju alla handlingar där barn och nära och kära blir drabbade aldrig egoistiska då man har rätt att tänka på sig själv?

En som smugglar knark för att han vill det och känner att det är ett måste, sen blir fru och barn utan sin pappa, bror, son i 10 år. Inte egoistiskt? Nej, tydligen inte
Citera
2018-04-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den ena ger dig något som du kommer att sakna, den andra gör inte det .....

Alldeles självklart så känner man inför en person som man har någon som helst relation till än någon man inte gillar eller vet vem det var...

Jag vet inte, jag håller faktiskt inte med på den punkten. Jag tycker inte så iallafall.

Jag har förlorat flera vänner i självmord, varav en väldigt nära, och har ändå kunnat se det för vad det varit. Visst, jag saknar personen sjukt mycket och stundtals gånger så blir man arg men lidandet som personen själv måste ha känt är ju ändå säkerligen större. (Då jag själv är kvar i livet)

Ingen närstående som drabbas av någons självmord vinner såklart på det, men även kändisar har ju närstående så vad gör dem så mycket bättre? Förstår faktiskt inte resonemanget, lite ödmjuk kan man ju vara oavsett vem som dör.
Citera
2018-04-21, 18:11
Medlem
Vedträs avatar
Jag kan identifiera mig med den stress Tim visar i dokumentären. För mig känns det självklart att det är Ash som är anledningen till att det gick åt h-e. Den börda han lägger på Tim känns omänsklig och snubben har 0 empati. Girig stekare numera med blod på händerna.
Citera
2018-04-21, 18:12
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är ganska egoistiskt att utsätta sina anhöriga för den bördan ja.

Om du inte tycker att det egna valet sätter personen främst, så är ju alla handlingar där barn och nära och kära blir drabbade aldrig egoistiska då man har rätt att tänka på sig själv?

En som smugglar knark för att han vill det och känner att det är ett måste, sen blir fru och barn utan sin pappa, bror, son i 10 år. Inte egoistiskt? Nej, tydligen inte
Det finns offer i självmord, men man kan inte skuldbelägga någon som långsamt får spikar in i huvudet att istället välja att skjuta sig själv.
Citera
2018-04-21, 18:13
Medlem
McCreepys avatar
Någon som vet varför det tog slut mellan honom och hans ex, modellen Racquel Bettencourt?

Hon verkade väldigt tagen och förkrossad i sitt uttalande på sin Instagram.

https://www.instagram.com/p/Bh1mmK3DJvn/?taken-by=racquelnatasha
Citera
2018-04-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Jag vet inte, jag håller faktiskt inte med på den punkten. Jag tycker inte så iallafall.

Jag har förlorat flera vänner i självmord, varav en väldigt nära, och har ändå kunnat se det för vad det varit. Visst, jag saknar personen sjukt mycket och stundtals gånger så blir man arg men lidandet som personen själv måste ha känt är ju ändå säkerligen större. (Då jag själv är kvar i livet)

Ingen närstående som drabbas av någons självmord vinner såklart på det, men även kändisar har ju närstående så vad gör dem så mycket bättre? Förstår faktiskt inte resonemanget, lite ödmjuk kan man ju vara oavsett vem som dör.
Det handlar ju om evolution, en överlevnadsinstinkt som vi har. Hade vi sörjt alla som dött hade vi gått under. Frågan var uppe när helt okända sörjde Anna Lindh, och vi sörjer de vi har en typ av relation till. Vilka skulle vi annars sörja, och om vi nu skulle sörja så fort vi såg en dödsannons så hade vi fått sörja mer eller mindre hela tiden.

EDIT: Sedan tror jag att just detta fallet berör lite extra pga den starka dokumentären som visades där man fick följa med och se hur han led och hur det tärde på honom. Man fick en inblick i det som man inte brukar få.
Senast redigerad av xtroverto 2018-04-21 kl. 18:19.
Citera
2018-04-21, 18:15
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Opiat och opioid överdoser är rekordhöga i USA och siffrorna spikar uppåt för varje år, dom flesta blandningarna med smärtstillande blir snabbt mycket farliga och leder till andningsdepression.
Vaddå tveksamt? snarare troligt. Han brukade uppenbarligen opiater/opioider och benz och alkohol, det är bokstavligen den sämsta kombinationen man slänga i sig.
Har läst på lite nu, det är förtusan kemiskt heroin läkarna skriver ut. Kemiskt heroin är ännu mer potent än det naturliga som utvinns från morfin.
Verkar som han fått det utskrivet minst 6 månader i sträck som han pratar om i dokumentären, säkerligen längre.
Att gå på heroin under så lång tid får nog de flesta att fastna i skiten.
Helt galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in