2018-04-21, 16:25
Medlem
Man bör inte fortsätta supa när man redan förstört bukspottkörteln på grund av sprit.
Tyvärr har ännu ett liv ödslats på grund av den ohämmade globalsionismens allt större utbud på droger och glorifiering av ett liv med ”puls”. Men när hela samhället är på glid mot ättestupan söker alltfler förvirrade unga efter något distraherande. Dock är detta den äckliga iranierns fel ändå.
Citera
2018-04-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Han var 28 år. Inget barn. Hade familjen tvingat honom göra något han inte ville så hade de fått oerhört mycket skit. Jag tror nog att de gjorde vad de kunde.
Precis! Generation baby fattar inte att föräldrar inte KAN curla upp i nära 30-årsåldern. Trots det, sjukt sorgligt. Tror på alkoholförgiftning eller cocktail som gick fel alternativt kvävdes av egen spya. Rätt vanligt, faktiskt bland partymänniskor och så tror alla att det var självmord eller en överdos.
Citera
2018-04-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Extremt talangfull på att skapa bra EDM med bra slingor och melodier. Men blyg och tillbakadragen. Sen kommer mördariraniern Ash och lägger vantarna på honom och driver honom som en slav.

För övrigt; det känns som Media inte vill leta i detta alls? Vad kan det bero på?

Maria Brander på Expressen anklagar indirekt Ash för att inte tänkt ett dugg på Avicii efter hans sjukdomar..

https://www.expressen.se/noje/han-sager-att-han-kommer-do-showen-gar-bara-vidare/
Citera
2018-04-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Nej, jag tror inte det, utan om han hade kronisk pancreatit, då var det garanterat smärtan. Den tar så sjukt på kroppen så du anar inte, förutom konstanta diareer av olika slag, konstanta brister i kroppen ( som man också kan dö av ), imunförsvaret som blir utslaget.

Han jämför ju sin smärta med att bli knivhuggen i ryggen och magen samtidigt, och att man inte får eller kan äta då. Och just att den inte går över. Och att den är i upp till 4 månader nämner han. Att leva med en så brutal smärta i flera månader, är ju fruktansvärt.

Men folk här verkar ha missat detta. Utan du.

Citat:
Smärtbehandlingen vid pancreatit är ohyggligt komplicerad, precis som han säger själv i inslaget, dom försöker att i akut läget droga bort smärtan med morfin, men sen måste du på sikt få en annan smärt behandling, och det finns inte så mycket att tillgå som inte gör dig till ett pillerknaprande monster. Och det måste du välja själv hur du vill göra. Finns 2 vägar, antingen tar du inga piller alls, har så ont att du inte ens tar dig ur sängen ( Pancreatit smärta är den enda smärta man känner till som är VÄRRE än cancer smärta, kan här nämnas, och jag intygar - 12 år med smärtan, det är ett h.....e. Bara det gör en självmordsbenägen - faktiskt. Det är så. Man funderar på det då och då, kan jag ärligt säga ). Alternativ 2, du blir pillermonster. Och då provar man en mix behandling i höga docer av mediciner som dels blockerar signaler till smärtcentrum i hjärnan ( man använder Gabappentin i höga doser, som han nämner, det är en EP medicin som "riktar" om signaler. Och nej, den är inte beroendeframkallande som opiater eller morfin, att du måste konstant höja dosen. Funkar den funkar den - du kan ligga på samma dos hela tiden och det fungerar likadant. Problemet är bara, slutar du med den, din hjärna blir "fucked up", minst sagt, och du får abstinens som är VÄRRE än opiater/morfin. Har du väl börjat, måste du fortsätta. Gabbapentin för mig, tar bort ca 50-60% av smärtan ) och sen tillägg av opiater/morfin/metadon tillägg. Problemet med dom, är att dom får sämre och sämre effekt i längden - och du blir smärtinvalid. Och därmed blir du också per automatik, överkänslig mot smärta, för kroppen orkar inte kämpa mot - och då har du nått som heter fibromyalgi. Nu har jag själv fått morfinplåster som fungerar bättre än tabletterna - just nu, för att dom fördelar morfinet jämnare.. Men jag vet ju att en vacker dag fungerar inte dom heller, och jag måste gå upp på metadon. Och det blir ju kul att hämta ut på apoteket... Så.. Så ser verkligheten ut med kronisk pancreatit. Alla smärtpatienter är i högre grad i risk för självmord, så det är absolut en reel verklighet. Smärtan gör en till sist "obrukbar" som människa, på alla plan. Och jag ska inte nämna alla problemen, ingen är intresserad av att läsa dom ändå, men att det kan vara orsaken till att han slutade turnera - ja, mycket troligt tom.

Precis, men detta nämner inte folk, det blir inte så dramatiskt då. Jag lider med dig men bra att du belyser det som folk verkar ha missat av nån helt oförklarlig anledning.
Citera
2018-04-21, 16:29
Medlem
Såg dokumentären och förstod direkt att det där kommer sluta illa det. Det som irriterar nu är att ingen stoppade galenskapen och att ingen "talade" förstånd med Ash ! Hursomhelst kunde man se att Tim mådde otroligt dåligt både mentalt och fysiskt det var nästan onaturligt och kändes märkligt när man såg bilder på en tärd kropp. Hur faen kunde det fortsätta i det tempot jag fattar inte det !!
Citera
2018-04-21, 16:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Maria Brander på Expressen anklagar indirekt Ash för att inte tänkt ett dugg på Avicii efter hans sjukdomar..

https://www.expressen.se/noje/han-sager-att-han-kommer-do-showen-gar-bara-vidare/

Läkarna avråder från fortsatt turnerande, men diskussionen kommer i stället att kretsa kring hur Avicii ändå ska kunna genomföra den med hjälp av höga doser smärtstillande. Han skrivs ut, och bara ett par timmar senare tackar han med suddig blick ja till att göra ett gäng intervjuer.

Jo, men det bara antyds att "någon/några" finns i bakgrunden. Man borde redovisa Ash med namn och bild, men det gör man av någon anledning inte.
Citera
2018-04-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Ja, du blir tyvärr en spillra av ditt forna jag med pancreatit. Har du kronisk, sannolikheten att du kan jobba särskilt länge efter diagnosen är mycket låg, statistiskt. Om du har druckit dig till den, i princip 0 faktumvis. Ja, du äter en massa mediciner varje dag om du har kronisk pancreatit, jag äter runt 15 sorter, och måste så göra så länge jag lever. Och då kan man kanske tänka sig hur både lever och njurar mår av det. Förutom, diabetes effekten som du får på dom, som kommer "gratis" på vägen. Så att kroppen lägger av, ja, det gör den med Kronisk Pancreatit. Och det bekräftar också mortalitets statistiken.
Starkt av dig att kämpa på och dela med dig av dina erfarenheter i tråden. Visste inte att det var ett så pass allvarligt sjukdomstillstånd.
Citera
2018-04-21, 16:34
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Polisen har sagt att dom vet vad det är som hänt.vore det sjukdom .skulle dom ej uttala sig på det viset..

Exakt. Hade han dött av sjukdom hade det sagts redan från början. Självmord eller överdos, eller båda sätter jag mina kulor på.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Polisen har sagt att dom vet vad det är som hänt.vore det sjukdom .skulle dom ej uttala sig på det viset..

Precis, de säger:
Vi har all information, vi vet vad som hänt, men vi släpper inte det till media, säger polisen i Muskat till SVT Nyheter.

Polisen är inte läkare, så hade han dött av utmattning/mediciner på ett mer borttynande sätt så hade de inte kunna uttala sig så kategoriskt. Nu måste det vara någon speciell "händelse". Och eftersom de inte misstänker något brott, så finns det egentligen bara dessa två att välja på:
- Olyckshändelse
- Självmord
Citera
Medlem
Jag gissar att föräldrarna var vanliga blyga svensons.

Svårt att sätta emot när ens son står på scen med madonna. Han partade väl rejält och tyckte det var kul ganska länge.

Nu i efterhand kommer dom ångra sig så länge dom lever att dom inte vågade stå upp emot managern och alla andra och skydda sin son.
28 år är fanken inte gammalt om man går från halvnördig svenne till världsstjärna

Den enda uppsida jag kan se är att familjen får ärva hundratals miljoner.

Helvete vilken smäll för familjen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Läkarna avråder från fortsatt turnerande, men diskussionen kommer i stället att kretsa kring hur Avicii ändå ska kunna genomföra den med hjälp av höga doser smärtstillande. Han skrivs ut, och bara ett par timmar senare tackar han med suddig blick ja till att göra ett gäng intervjuer.

Jo, men det bara antyds att "någon/några" finns i bakgrunden. Man borde redovisa Ash med namn och bild, men det gör man av någon anledning inte.

Jag tror det är en efterhandskonstruktion.. Han ville själv. Och i det tillståndet, finns inget annat alternativ än starka smärtstillande. Pancreatit i smärta - det enda jag kan jämföra det med av egen erfarenhet, är som att du skulle bli slagen i magen och på motsvarande nivå i ryggen med ett baseboll trä, och du får ohyggliga blåmärken efter det rakt över, som ett band. Det är en sanslös smärta. Min kirurg säger att det är enda smärtan dom känner till som är VÄRRE än Cancer smärta. Så om någon vill avsluta sitt liv, pga den smärtan - för den är ohyggligt svår att medicinera - och med dom framtidsutsikter som finns när du får Pancreatit, det kan jag absolut förstå och anklagar ingen för.
Citera
2018-04-21, 16:36
Medlem
berra77s avatar
Var har Avicii varit bosatt de senaste åren, i någon av artiklarna på web-sidorna så pratades det om "utvandrad". Hade han bosatt sig i Oman eller i något annat, noll-skatte-arab-land ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in