2018-04-21, 16:15
Medlem
Det finns en doku där man kan se hur en kille blir pressad så att han en dag är en spillra av sitt forna jag. Han har smärtor emellanåt som gör att han inte får eller kan äta, han blindtarm och gallblåsa sprack, han måste trots detta eller tack vare, käka massor av mediciner varje dag, men de mildrar inte smärtan helt säger han.

Läkarna sa ju i ett tidigt skede fatt enzymerna som sipprar ut vid en bukspottsinflammation bryter ner kroppen inifrån.

Märkligt att folk helt utesluter att han kan ha lämnat in pga att kroppen la av.

Nä, en jättesjuk kille måste antingen ha blivit mördad, fått en OD eller tagit sitt liv. Må hända att det är så, men att man tar bort hur illa det var med honom och att han även slutade pga av det, är för mig en gåta.
Citera
2018-04-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Vi bör ha marginaler för normalitet.
Annars blir det ett heltidsjobb att kolla på mellon förr eller senare.

Vi vanliga dödliga har inte en jävla aning om hur det är att vara världskänd musiker. Så du ska inte förminska människor eller deras problem bara för att du TROR att du skulle trivas.
Citera
2018-04-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Har sett klart dokumentären och helt klart ville och behövde han sluta turnera och vila vilket han ju också fick nu då, så vad kan ha hänt?

Existentiella och själsliga funderingar och tvivel som fick honom till det?

Vem var han där med?

Nej, jag tror inte det, utan om han hade kronisk pancreatit, då var det garanterat smärtan. Den tar så sjukt på kroppen så du anar inte, förutom konstanta diareer av olika slag, konstanta brister i kroppen ( som man också kan dö av ), imunförsvaret som blir utslaget. Smärtbehandlingen vid pancreatit är ohyggligt komplicerad, precis som han säger själv i inslaget, dom försöker att i akut läget droga bort smärtan med morfin, men sen måste du på sikt få en annan smärt behandling, och det finns inte så mycket att tillgå som inte gör dig till ett pillerknaprande monster. Och det måste du välja själv hur du vill göra. Finns 2 vägar, antingen tar du inga piller alls, har så ont att du inte ens tar dig ur sängen ( Pancreatit smärta är den enda smärta man känner till som är VÄRRE än cancer smärta, kan här nämnas, och jag intygar - 12 år med smärtan, det är ett h.....e. Bara det gör en självmordsbenägen - faktiskt. Det är så. Man funderar på det då och då, kan jag ärligt säga ). Alternativ 2, du blir pillermonster. Och då provar man en mix behandling i höga docer av mediciner som dels blockerar signaler till smärtcentrum i hjärnan ( man använder Gabappentin i höga doser, som han nämner, det är en EP medicin som "riktar" om signaler. Och nej, den är inte beroendeframkallande som opiater eller morfin, att du måste konstant höja dosen. Funkar den funkar den - du kan ligga på samma dos hela tiden och det fungerar likadant. Problemet är bara, slutar du med den, din hjärna blir "fucked up", minst sagt, och du får abstinens som är VÄRRE än opiater/morfin. Har du väl börjat, måste du fortsätta. Gabbapentin för mig, tar bort ca 50-60% av smärtan ) och sen tillägg av opiater/morfin/metadon tillägg. Problemet med dom, är att dom får sämre och sämre effekt i längden - och du blir smärtinvalid. Och därmed blir du också per automatik, överkänslig mot smärta, för kroppen orkar inte kämpa mot - och då har du nått som heter fibromyalgi. Nu har jag själv fått morfinplåster som fungerar bättre än tabletterna - just nu, för att dom fördelar morfinet jämnare.. Men jag vet ju att en vacker dag fungerar inte dom heller, och jag måste gå upp på metadon. Och det blir ju kul att hämta ut på apoteket... Så.. Så ser verkligheten ut med kronisk pancreatit. Alla smärtpatienter är i högre grad i risk för självmord, så det är absolut en reel verklighet. Smärtan gör en till sist "obrukbar" som människa, på alla plan. Och jag ska inte nämna alla problemen, ingen är intresserad av att läsa dom ändå, men att det kan vara orsaken till att han slutade turnera - ja, mycket troligt tom.
Citera
2018-04-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Nja, ta inte i så du spricker. Han var väl inte ens aktiv i 8 år? La ju av 2016 och började väl inte turnera förens 2010-2011 och med hårt schema från 2012? Fortfarande mycket såklart.

Hans död är dock mumma för producenterna och ägarna av hans musik, han kommer nog släppa 1-2 album till efter sin död som kommer bli kultförklarade bara för att.

Till sist så Iron Maiden är på slutet av sin karriär, så det är klart att det inte är extremlånga turnéer något mer men de har gjort sin beskärda del av sådana: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iron_Maiden_concert_tours

Jävligt mycket t.o.m., nästan 900 spelningar på ca 5 år. Det är en spelning varannan dag.

På det får vi lägga tid för att skriva låtar, inspelningsdagar i studio för sig själv och andra artister. Sen ska han ta sig till spelningarna också, sen lite radio och TV. Och så en jävla massa andra måsten.

Att han arbetade ihjäl sig, råder det inga tvivel om. Rent för jävligt att ingen i hans crew satte ner foten och och drog i handbromsen, när han åkte in på sjukhus första gången.
Citera
2018-04-21, 16:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hörde en polis chef i oman på p1 som visste dödsorsak men ej ville delge detta till radion..luktar självmord.
Det gör det tyvärr. Det har aldrig varit tal om någon oklarhet i dödsorsaken.
Citera
2018-04-21, 16:20
Medlem
Hoppas att hela musikvärlden vänder giriga mördariraniern ryggen efter att han pressat Avicii in i döden.
Citera
2018-04-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Oman där grabben dog är saudi. Arash Pournouri kommer från Iran. Vad har saudi och iran for relationer. Du anser att de är bra,ok. Killens tidigare manager var iranier och killen semestrade i saudi.
Kidnappad. Vilken planet är du fodd på.
Sverige betalade inte losensumman.

Du behöver fanimej sättas på medicinering. Hur fan mår du egentligen?
Citera
2018-04-21, 16:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Extremt talangfull på att skapa bra EDM med bra slingor och melodier. Men blyg och tillbakadragen. Sen kommer mördariraniern Ash och lägger vantarna på honom och driver honom som en slav.

För övrigt; det känns som Media inte vill leta i detta alls? Vad kan det bero på?
Citera
2018-04-21, 16:24
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Extremt talangfull på att skapa bra EDM med bra slingor och melodier. Men blyg och tillbakadragen. Sen kommer mördariraniern Ash och lägger vantarna på honom och driver honom som en slav.

För övrigt; det känns som Media inte vill leta i detta alls? Vad kan det bero på?

Rädda att själv bli mördade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det finns en doku där man kan se hur en kille blir pressad så att han en dag är en spillra av sitt forna jag. Han har smärtor emellanåt som gör att han inte får eller kan äta, han blindtarm och gallblåsa sprack, han måste trots detta eller tack vare, käka massor av mediciner varje dag, men de mildrar inte smärtan helt säger han.

Läkarna sa ju i ett tidigt skede fatt enzymerna som sipprar ut vid en bukspottsinflammation bryter ner kroppen inifrån.

Märkligt att folk helt utesluter att han kan ha lämnat in pga att kroppen la av.

Nä, en jättesjuk kille måste antingen ha blivit mördad, fått en OD eller tagit sitt liv. Må hända att det är så, men att man tar bort hur illa det var med honom och att han även slutade pga av det, är för mig en gåta.

Ja, du blir tyvärr en spillra av ditt forna jag med pancreatit. Har du kronisk, sannolikheten att du kan jobba särskilt länge efter diagnosen är mycket låg, statistiskt. Om du har druckit dig till den, i princip 0 faktumvis. Ja, du äter en massa mediciner varje dag om du har kronisk pancreatit, jag äter runt 15 sorter, och måste så göra så länge jag lever. Och då kan man kanske tänka sig hur både lever och njurar mår av det. Förutom, diabetes effekten som du får på dom, som kommer "gratis" på vägen. Så att kroppen lägger av, ja, det gör den med Kronisk Pancreatit. Och det bekräftar också mortalitets statistiken.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hoppas att hela musikvärlden vänder giriga mördariraniern ryggen efter att han pressat Avicii in i döden.
Musikvärlden är som Ash, den kommer enbart ihåg Avicii varje gång stimavgifter kommer tal. Om du tror annat är du naiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
En äcklig pengakåt horunge som utnyttjade Tim till bristningsgränsen, fyfan för såna folk. Träffat på nog av sådana personer...
Blatten hade gjort sig bättre som säljare för Telesnor eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in