Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jodå, kan förstå dig, men å andra sidan så finns det ju gott om bilar med vanliga motorer som inte skakar, som verkligen reagerar när man gasar, och inte låter nåt att tala om heller. Och de kan hittas nya för långt under miljonen. Även om de knappast klår en maxad Tesla S 0-100 full ludicrus.... Man kan ju tro du jämför med en skadskjuten Vaz Niva, men det blir ju inte särskilt rättvist
Nja. Jag antar att du inte kört värst mycket elbil?
För nej, vilken bil jag än sätter mig i så stör jag mig på att det skakar, små vibrationer jag inte ens tänkte på förut. Det går inte att göra en fossilbil lika vibrationsfri som en elbil.
Och nej, absolut inte att det finns en fossilbil som reagerar som en elbil. Och då menar jag inte att fossilbilar på något sätt är långsamma, men den direkta responsen från gasplattan på en elbil är omöjlig att replikera, oavsett om det är Porsche, ferrari eller Lamborghini.
I en fossilare trycker du på gasen, sen ska det antändas, kolvarna varvar upp, trycket i turbo (om det finns) ska upp, sen ska detta ut i vevaxeln etc. Fördröjningen är naturlig.