2018-04-20, 19:50
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
men han ska ju ha bekräftat det för den källan IGÅR att han är "alive and well".

Som sagt, jag är osäker. Tills ev. dokument finns tillgängliga eller att det finns på video där hans publicist går ut o säger det.
Att "han" ska ha gått ut i DN o sagt det, kan egentligen vara vem som helst.

Kanske något som hände och han tyckte att det blev bättre
Citera
2018-04-20, 19:50
Medlem
Skatteskolks avatar
Upprepas fenoment på nytt när en framgångsrik artist dör? Att försäljningen går upp. Sätter musikbolagen dem under sådan press att de bryter ihop?

Bipolär sjukdom är inte helt ovanligt inom kreativa yrken. Kan det ha varit något sådant? En krasch i fel land, på fel plats? Fruktansvärt tråkigt i alla fall med en ung människa. Med ekonomisk trygghet resten av livet. Vid rätt förvaltning bör tilläggas.

Hoppade några sidor bakåt och läste gamla inlägg. Där hörs ett flertal oroliga röster om hans mentala hälsa.
Citera
2018-04-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MTB4LIFE
Någon som vet varför han befann sig i Oman av alla ställen? Turné eller semester?
Lite udda ställe både för turné och semester kan man ju tycka.
Citera
2018-04-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
men han ska ju ha bekräftat det för den källan IGÅR att han är "alive and well".

Som sagt, jag är osäker. Tills ev. dokument finns tillgängliga eller att det finns på video där hans publicist går ut o säger det.
Att "han" ska ha gått ut i DN o sagt det, kan egentligen vara vem som helst.

Men det stämmer! Av med foliehatten.

Vila i frid. Tragiskt!
Citera
2018-04-20, 19:52
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Kanske något som hände och han tyckte att det blev bättre

Mycket möjligt, men finns rapporter om att han ska ha dött redan i onsdags.
Oavsett, sorgligt om han är död.

Redan 2013 blev han på internet "dödförklarad i en bilkrasch" vilken visade sig vara en hoax.
Citera
2018-04-20, 19:58
Medlem
ddaaniels avatar
Till alla er som säger sjukdom hit och dit med bukspottskörteln. Så säger wiki detta.
Nu är jag ingen läkare, men 2% dödlighet låter inte SÅ jävla farligt? Klart man kan ha otur, men känns inte som en anledning att räkna med imo.

"Bukspottkörtelinflammation (pankreatit) är en inflammation i bukspottkörteln, pankreas. Sjukdomen delas upp i två olika former, akut pankreatit samt kronisk pankreatit. Båda formerna är ofta, men inte alltid, utlösta av alkoholkonsumtion: den akuta formen genom att vid ett tillfälle dricka för mycket och den kroniska formen av att dricka alkohol ofta.[1]

Incidensen är ca 1 per 2000, och dödligheten kring 2 %."
Citera
2018-04-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av student2018
Lite udda ställe både för turné och semester kan man ju tycka.

Money talks
Citera
2018-04-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Upprepas fenoment på nytt när en framgångsrik artist dör? Att försäljningen går upp. Sätter musikbolagen dem under sådan press att de bryter ihop?

Bipolär sjukdom är inte helt ovanligt inom kreativa yrken. Kan det ha varit något sådant? En krasch i fel land, på fel plats? Fruktansvärt tråkigt i alla fall med en ung människa. Med ekonomisk trygghet resten av livet. Vid rätt förvaltning bör tilläggas.

Hoppade några sidor bakåt och läste gamla inlägg. Där hörs ett flertal oroliga röster om hans mentala hälsa.

Finns ingen jävla chans att någon musikbolag skulle pressa mig till att göra musik om jag skulle må dåligt av det, såvida ingen kontrakt är involverad.
Citera
2018-04-20, 20:00
Medlem
Pojkekorvs avatar
Sedär ja, det var väl ändå en högoddsare.
Nu vet jag knappt ens vem han är, men känns ändå lite tragiskt när en sådan ung herre dör.
Så länge den officiella mediauppgiften är "oklart" så får man ta för givet att det rör sig om självmörderi.
Kommer nu det massmedia leva som gamar på liket med olika hyllningar & och inslag? Kommer det en vanliga hyllningstrenden i sociala medier med hashtags och #RIP och annat fåneri. Jag tycker ändå det är lite osmakligt hela jippot som uppstår vid någon kändpersons död.
Hade någon nära person till mig dött och varit känd så hade jag spytt på massmedia när det går överstyr vilket det alltid gör numera när något känd person dör. En kort artikel räcker inte det?
Citera
2018-04-20, 20:01
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det behöver det inte alls vara ! Du tar kanske fel på pankreas och levern ,lepar heter den senare..

Alkohol kan även påverka pankreas, dvs bukspottkörteln. Lever heter hepar.
Citera
2018-04-20, 20:09
Medlem
Schnyggves avatar
Väldigt tråkigt att höra! har bara lyssnat sporadiskt, men kände mig ändå väldigt stolt över honom som svensk! Kände mycket honom efter att ha sett den mycket sevärda dokumentären...
Citera
2018-04-20, 20:11
Medlem
Mycket tragist när en så ung person dör. Jag tycker ni ska visa lite respekt, oavsett vad ni tycker om hans musik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in