Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-20, 19:43
Medlem
JahLoves avatar
jag är tveksam..Detta cirkulerade redan i onsdags, o så sent som igår ska enligt vissa källor gått ut o sagt;
"On Thursday (April 19) the dj's reps officially confirmed that Avicii is not dead. “He joins the long list of celebrities who have been victimized by this hoax. He's still alive and well, stop believing what you see on the Internet,” they said."

https://en.mediamass.net/people/avic...est-alive.html

Men sannheten i den källan går ändå att tänkas på..

Varför skulle några källor gått ut redan IGÅR eller redan i Onsdags (18e april) o sagt att det är en hoax?
Citera
2018-04-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilabarca
I took a pill in Ibiza , to show Avicii i was cool. Han överdoserade 100% , ser ut som han käkat Subutex i 40 år.

Han hade problem med bukspottskörtelen, vilket man får när man dricker för mycket
Citera
2018-04-20, 19:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
jag är tveksam..Detta cirkulerade redan i onsdags, o så sent som igår ska enligt vissa källor gått ut o sagt;
"On Thursday (April 19) the dj's reps officially confirmed that Avicii is not dead. “He joins the long list of celebrities who have been victimized by this hoax. He's still alive and well, stop believing what you see on the Internet,” they said."

Varför skulle några källor gått ut redan IGÅR eller redan i Onsdags (18e april) o sagt att det är en hoax?

Källan är hans publicist...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpticks
Hemskt. Vila i frid. Har för mig att det nämndes att han hade problem med bukspottskörtelen i hans dokumentär.
Det är ett av det svåraste för en kirurg att operera. Sen är det kopplat till vissa diabetessymtom.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Trist, några riktigt bra låtar har han gjort. Inte så mkt bra på sistone dock.

Han slutade 2016 så på sistone har han inte gjort något alls.

Citat:
En av Sveriges största musikexporter väljer plötsligt att sluta - vid 27 års ålder. Musikvärlden undrar och fansen är chockade. Vi följer Tim Berglings fantastiska resa som artisten Avicii. Från de första stapplande mixarna, till världshits och spelningar med Madonna. Men framgången har ett pris och kostnaden blir till slut ohanterbar för Tim Bergling, som i detta närgångna porträtt ger sin bild av hur han kände och upplevde karriärens uppgångar och fall.
https://www.svtplay.se/video/1747860...i-true-stories
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Självmord begår man väl helst på hemmaplan om det inte är helt impulsivt?

Självmord är ju i dom allra flesta fall en väldigt impulsiv handling.
Inte själva tankarna eller så men just handligen att ta sitt liv sker ofta i affekt och väldigt spontant.

Men min gissning är på antingen självmord eller överdos av nått lugnande/sömnmedel.
Lite Heath Ledger-vibbar över det.
Citera
2018-04-20, 19:46
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Rehab sen då? Hoppas verkligen inte att jag får rätt men jag får självmordsvibbar när man ser bilder på honom.

Tråkigt om jag hade rätt.... Vila ifrid
Citera
2018-04-20, 19:46
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove

Fast hans presskontakt har bekräftar det för DN. I min källkritiska värld känns det som en säker källa.
Citera
2018-04-20, 19:47
Medlem
Tragiskt, en artist man har följt från början och som gjorde en hel del riktiga hits. Hoppas han nu är i frid.
Citera
2018-04-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztoorm
Han hade problem med bukspottskörtelen, vilket man får när man dricker för mycket
Det behöver det inte alls vara ! Du tar kanske fel på pankreas och levern ,lepar heter den senare..
Citera
2018-04-20, 19:49
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Fast hans presskontakt har bekräftar det för DN. I min källkritiska värld känns det som en säker källa.

men han ska ju ha bekräftat det för den källan IGÅR att han är "alive and well".

Som sagt, jag är osäker. Tills ev. dokument finns tillgängliga eller att det finns på video där hans publicist går ut o säger det.
Att "han" ska ha gått ut i DN o sagt det, kan egentligen vara vem som helst.
Citera
2018-04-20, 19:50
Medlem
Så sorgligt. Han kändes så levande på instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in