2018-04-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nu läste jag EH blogg . Jag kan inte se att hon nämner Soc. Ni som ser det , skriv här var ni ser det. Jag missade det.
Sen är det lite luddigt uttryckt när det gäller hemundervisningen. Pianolärarinnan kände inte till att hemundervisning planerades för Moa då hon hade kontakt med Moa. Det fick hon veta efter dådet. Det var synd att det blev felciterad el missuppfattat av E H

Detta var vad som stod där i natt på EHs blogg:

”När anställda på socialförvaltningen i Lomma kommun får frågan när socialen senast hade haft kontakt med familjen blir svaret att det var ”någon gång före storhelgerna”. Det är alltså mer än tre veckor sen.

Uppenbarligen ansåg inte ansvariga sociala myndigheter att familjen hade så stora problem att myndigheterna borde ha ingripit.”
Citera
2018-04-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan vara en anledning varför en del inte håller hennes utsagor så högt.
Pianolärarinnan kontaktade EH för hon råkade läsa att EH skrev i sin blogg att det var så tyst om dom döda barnen. Som om dom aldrig hade levt. Hon var den enda som skrev att Socialstryelsen borde granska varför det blev som det blev. Ingen annan än EH skrev om det. Det var anledningen till att hon kontaktades.
Citera
2018-04-20, 19:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns faktiskt ett svävande ämne vi inte varit inne på, går heller inte att bara vifta bort:

OH född 7 feb.

http://www.astrologi.nu/vattumannen

HB född 3 aug.

http://www.astrologi.nu/lejonet/

Jag är ingen anhängare av astrologi, men det här blev intressant. Beskriver ganska bra vad som kommit fram hittills. Kvalitet går före kvantitet, för att nämna något.
Citera
2018-04-20, 19:11
Medlem
Citat:

”När anställda på socialförvaltningen i Lomma kommun får frågan när socialen senast hade haft kontakt med familjen blir svaret att det var ”någon gång före storhelgerna”. Det är alltså mer än tre veckor sen.

Uppenbarligen ansåg inte ansvariga sociala myndigheter att familjen hade så stora problem att myndigheterna borde ha ingripit.”
Skulle Lomma kommun svara på en sån fråga ställd av en journalist? Tror inte. Det får man fråga EH , om hon verkligen ringde Lomma kommun. Hon sa inget till pianolärarinnan.
Citera
2018-04-20, 19:12
Medlem
Citat:
Familj i kris var inte mitt intryck av familjen som jag tyckte mycket om. Det verkade som om båda föräldrarna hade tid.

"en familj i kris" är väl inte att likställa med att föräldrarna hade brist på tid.

Bakom skolans uttalande finns även "döttrarnas svåra sjukdom".
Citera
2018-04-20, 19:14
Medlem
Citat:
Pianolärarinnan kontaktade EH för hon råkade läsa att EH skrev i sin blogg att det var så tyst om dom döda barnen. Som om dom aldrig hade levt. Hon var den enda som skrev att Socialstryelsen borde granska varför det blev som det blev. Ingen annan än EH skrev om det. Det var anledningen till att hon kontaktades.

OK. Personligen hade jag ingen aning om att EH ens skrivit om fallet på sin blogg. Eller att hon hade en blogg.
Citera
2018-04-20, 19:15
Medlem
Citat:
Kan vara en anledning varför en del inte håller hennes utsagor så högt.
Vem menar du?
EH el pianolärarinnan? Pianolärarinnan var korrekt. Luddigt betyder inte att man inte är korrekt. Kan bero helt enkelt på svenskan, språket. Det är då journalistens uppgift att fråga igen så att allt blir rätt
Citera
2018-04-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns faktiskt ett svävande ämne vi inte varit inne på, går heller inte att bara vifta bort:

OH född 7 feb.

http://www.astrologi.nu/vattumannen

HB född 3 aug.

http://www.astrologi.nu/lejonet/

så om man är vattuman och gift med ett lejon så mördar man hela familjen. Det går inte riktigt ihop eller? Borde vara fler mord då
Citera
2018-04-20, 19:19
Medlem
Anabellas avatar
Citat:

Om socialnämnden verkligen varit i kontakt med familjen före storhelgerna då är det kanske just det tråkiga beskedet som familjen påståtts ha fått..
Citera
2018-04-20, 19:20
Medlem
Citat:
"en familj i kris" är väl inte att likställa med att föräldrarna hade brist på tid.

Bakom skolans uttalande finns även "döttrarnas svåra sjukdom".
Skolan vill skydda sig. Vilken svårsjukdom?
Jag hörde det på nyheterna efter dådet ” barnens svåra sjukdom ”. Hela Sverige såg bilder av två dödssjuka barn. Menar symboliskt. Jag blev upprörd. Dålig journalistik. Skulle skolan säga ” ja, vi har gjort fel o genom det bidragit till två barn dödades ”. Skulle den rektorn inte blivit utskämd i sin kommun?
Citera
2018-04-20, 19:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag är ingen anhängare av astrologi, men det här blev intressant. Beskriver ganska bra vad som kommit fram hittills. Kvalitet går före kvantitet, för att nämna något.

Det var nog där polisen hittade sin ”samlade bild”.
Citera
2018-04-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Om socialnämnden verkligen varit i kontakt med familjen före storhelgerna då är det kanske just det tråkiga beskedet som familjen påståtts ha fått..

Kanske någon ansökan om hjälpmedel eller stöd dom ansökt om. Eller så har EH fått något om bakfoten. Soc är ju ålagda sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in