2018-04-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ni kan vara helt säkra på att pianolärarinnan inte har kontaktat Socialförvaltningen. Borde kanske gjort det . Hade hon känt till om Moas hemundervisning så hade hon försökt tala med Hanna. Oskar svarade inte på nån fråga.

OK. Men du sa att pianolärarinnan tog kontakt med EH för hon tyckte att Socialstyrelsen borde granska detta fall? Det föranledde, tror jag, EH att kontakta socialnämnden som sa att dom varit i kontakt med familjen före helgerna. Då undrar jag lite varför?

Skolan hade inte gjort någon orosanmälan. Var det familjen som initierade kontakten eller varför skulle soc ta kontakt med familjen?
Citera
2018-04-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Kanske t.o.m Hs chef.

Möjligt, han var ju nära vän med O och bör ha känt honom väl.
Citera
2018-04-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för ditt svar.

Lite mysko att socialen lämnar olika besked till media.

Vem kan ha tagit kontakt med socialen eftersom dom haft kontakt med familjen, tre veckor innan morden?

Ingen känns vid att de skulle gjort någon orosanmälan, men trots det sägs det, från några håll, att soc varit i kontakt med familjen.

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att O, H eller bägge, själva vänt sig dit och vädjat om hjälp, om de känt att t.ex. BUP inte lyssnar på dem.

Det går förstås inte ihop med någon av alla "Ondskefullamördarteorier", men det är ju möjligt.
Citera
2018-04-20, 17:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Finns faktiskt ett svävande ämne vi inte varit inne på, går heller inte att bara vifta bort:

OH född 7 feb.

http://www.astrologi.nu/vattumannen

HB född 3 aug.

http://www.astrologi.nu/lejonet/
Citera
2018-04-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Familjen hade bara en bil???? Alltså bara just den veckan?
Då hade dom bara en bil
Citera
2018-04-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ingen känns vid att de skulle gjort någon orosanmälan, men trots det sägs det, från några håll, att soc varit i kontakt med familjen.

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att O, H eller bägge, själva vänt sig dit och vädjat om hjälp, om de känt att t.ex. BUP inte lyssnar på dem.

Det går förstås inte ihop med någon av alla "Ondskefullamördarteorier", men det är ju möjligt.

Ja, påminner om från tidigare idag; Föräldrarna kan t.ex sökt LSS.
Citera
2018-04-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrYippeeKiYay
Jag hade velat höra mer från Rockkungen (om personen är en anhörig till H). Varför gjorde ni i familjen ingenting när ni visste att O gjorde som han gjorde med familjen under flera år? Och varför stod H bara bredvid och tittade på under denna tid? Låter märkligt att ni målar ut O som ngt monster men gör ingenting för att förhindra det som sker inom familjen? Och du säger att O hade kameror inne i huset men menar samtidigt att det inte finns ngn video? Fungerade inte kamerorna som dom hade i huset eller hur menar du?

Tycker du rockkungen har gjort ett enda inhopp som inte är märkligt? Det går några dagar, sedan kommer något tvetydigt halvpåstående som rör upp lite damm. Hos mig tjuter trollarmet i högan sky.
Kan ju vara så att kungen drar iväg något efter några pilsner och sedan sitter i fotöljen och fnissar åt resultatet?
Citera
2018-04-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så Hanna brukade skjutsa Moa till dig? Får en känsla av att du träffade Moa med viss regelbundenhet men inte bodde i Bjärred. Har jag förstått rätt?
Även Oskar
Citera
2018-04-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Jag försökte bara tänka logiskt och hur EH kunde citera just det svaret från soc som bekräftade att en kontakt funnits just före denna helgerna.

Som jag begripit brukar, vid svårt sjuka barn, skolans kurator få en funktion "som spindeln i nätet" dvs en samordnare för att underlätta för familjerna. Den som bl.a. står för kontakter med soc. Nu är det mesta under sekretess.

Verkar som vi får leva med det.
Citera
2018-04-20, 17:57
Medlem
Citat:
OK. Men du sa att pianolärarinnan tog kontakt med EH för hon tyckte att Socialstyrelsen borde granska detta fall? Det föranledde, tror jag, EH att kontakta socialnämnden som sa att dom varit i kontakt med familjen före helgerna. Då undrar jag lite varför?

Skolan hade inte gjort någon orosanmälan. Var det familjen som initierade kontakten eller varför skulle soc ta kontakt med familjen?
Familjen skulle aldrig kontakta Socialförvaltningen
Citera
2018-04-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du menar att Hanna gick med på att mörda sina barn? Definitivt nej.
Men ; om hon låg döende i bröstcancer - känner inte till det- ( såg henne med enorm smärta ) så har hon blivit manipulerat av Oskar. Om man har enorma smärtor pga cancer får man morfinpreparat. Då kan hon vara helt slut.
Men min uppfattning är att Oskar utförde dådet.

Kan fyrkanten Oskar varit så fäst vid Hanna att han inte ville leva om hon försvann?
Citera
2018-04-20, 18:00
Medlem
Citat:
Jag försökte bara tänka logiskt och hur EH kunde citera just det svaret från soc som bekräftade att en kontakt funnits just före denna helgerna.

Som jag begripit brukar, vid svårt sjuka barn, skolans kurator få en funktion "som spindeln i nätet" dvs en samordnare för att underlätta för familjerna. Den som bl.a. står för kontakter med soc. Nu är det mesta under sekretess.

Verkar som vi får leva med det.
En sak är klar: pianolärarinnan kontaktade inte Socialförvaltningen. Om E. Höglund ringde efter dådet och frågade Lomma kommun hur det var så tror jag inte att Lomma kommun skulle svara på en sån fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in