2018-04-19, 09:58
Medlem
Nån som länkat denna tråd till pascal? På insta lr hans urlöjliga träningsmindset-sida?
2018-04-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
En bra ledare lyfter den svagaste länken och dämpar den starkaste. En bra ledare snackar inte skit om andra lagmedlemmar, men skall bryta skitsnack om det förekommer i ett lag. En bra ledare boostar inte sig själv i något läge, han skall boosta de svagaste i en grupp.
PASCAL= Ett klockrent exempel på hur en bra ledare INTE skall vara, bete sig, säga och agera.

Dessutom, vad i helvete höll han på med i dragkampen som ankare? Pojkspolingen stod vänd med ryggen mot draget?!?!?! Och så skyller han på Janne?

Jag håller helt med om att Pascal inte verkar vara någon särskilt bra lagledare. Dock har jag nästan en känsla av att produktionen medvetet har velat skapa ett harmoniskt lag med mentalt vuxna människor(nord) mot ett disharmoniskt lag med mentala barnrumpor(syd). I stort sett alla i syd(förutom Nicoline och två av jokrarna) har ju varit polemiker i olika utsträckning. I nord är det väl bara Lillemor, och till viss del Johan som har uppvisat sådana drag.

Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Det bästa skulle vara om Désirée får nog av mobbningen och gör revolt mot Pascal. Om hon snackar med Alexandra och Jan om att rösta ut Pascal och dom lyckas få med sig Rick så är han körd. Alexandra och Jan är inget problem att få med sig men Rick blir nog svårare. Dock lättare än att få med sig Rick än Nicoline eller psykfallet.

Jag tror att du har underskattat hur jobbig Jan antagligen är. Visst verkar det som att alla till viss del stör sig på Pascals självbild, men jag kan inte föreställa mig att det är i närheten av hur mycket en sådan som Jan tär på en grupp. Jag är relativt säker på att Jan hade rykt först ur vilken gruppering det än hade varit. Det är en person som möjligen hade gått att hantera hemma i Sverige när man är mätt och får sova i en säng. På en öde ö måste det vara olidligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Min favorit är Lina, hon verkar helt äkta och supertrevlig. Inte många gånger hon nämnts i den här tråden och det är ett bra bevis på att man flyger under radarn.

Nej, visst absolut. Vi kan ha ett Robinson med massor av Lina och kanske även krydda med Ida(som till och med du verkar ha glömt bort) och vi får se hur roligt Robinson det hade blivit.
2018-04-19, 10:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Har Månsson återuppstått i form av Janne?
En sämre kopia.....

Månsson är utklädd som get i lag Nord. Nu blev han mjölkad av Lillemor som han hoppades på när han valde henne som kedjekompis.
Senast redigerad av bagarn29 2018-04-19 kl. 10:44.
2018-04-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Lite förvånande att Rick som gammal Navy SEAL och pensionerad diplomat inte går in och bryter när lagets mobbning mot Jan tar sig till helt nya höjder. Jag hade höga tankar om Rick, men är lite besviken nu.

Sen är Jan mer eller mindre värdelös i tävlingarna, i dragkampen var hans prestation ett rent skämt - men det är ändå inte okej att frysa ut/mobba någon för det.

Konstaterar även att Desirée har en otroligt risig hållning för att vara 20 år, hon står och hänger som en alkis med kalaskula och med fulshortsen uppdragna till armhålorna.

I nuläget känner jag att Henrik, DK och Alexandra är mina favoriter, men det kan nog förändras - Robert kanske gräver ner den där pimpinetta make up-fikusen och då går han nog upp i topp hos mig.
Till viss del håller jag med dig.
Men situationen är ju lite annorlunda jämfört med ett Navy Seals uppdrag.
Då går man ju in med ett intränat och samspelat lag nu kommer han in i en mer spretig gruppering.
Sedan är ju målet i en stridssituation att laget har ett gemensamt slutmål här slutar det gemensamma när finalen närmar sig och målet blir individuellt.
Så Rick kan ju tänka mer individuellt nu och lägger inte så mycket krut på lagbygget.
Sedan kanske utmanarnas färd över ön mot lag Syd fick honom att tröttna på Syd-Månsson.
2018-04-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Månsson är utklädd som get i lag Nord. Nu blev han mjölkad av Lillemor som han hoppades på när han valde henne kedjekompis.
Ja Månssons plan är stor och inte alltid helt lätt att förstå av oss dödliga men du lyckades se det fördolda......
2018-04-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Njaej jag tror knappast det blir nån slakt. I alla fall inte på geten. Och att nacka en höna lönar sig inte med så många pers kvar. SKULLE det nu bli blodig getslakt så är det Lillemor som står för dödandet, medan robocop står likblek å tittar på...
Tror du att hon biter geten över halsen och tänker på Månsson när getens halspulsåder spricker och blodet fyller hennes mun och rinner över hennes kinder?
Och att hon efter det hävdar att hon ska ha de största och godaste bitarna.
2018-04-19, 10:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Njaej jag tror knappast det blir nån slakt. I alla fall inte på geten. Och att nacka en höna lönar sig inte med så många pers kvar. SKULLE det nu bli blodig getslakt så är det Lillemor som står för dödandet, medan robocop står likblek å tittar på...

Hon inser att geten är Månsson som hon nyss mjölkat av. Ställd inför fakta hugger hon halsen av Getsson livligt påhejad av Lillebror.
Senast redigerad av bagarn29 2018-04-19 kl. 10:45.
2018-04-19, 10:51
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Nån som länkat denna tråd till pascal? På insta lr hans urlöjliga träningsmindset-sida?
Du tror inte att den självgoda spegelrunkaren Pascal Mazza Ramsby själv googlar sig och finner detta? Klart att han gör, dock så är det alla här som har fel. När han läser här sabbar han sitt mindset och måste göra en föreläsning på Facebook om sin framgångsrika framgångssaga. Just nu sitter han och knåpar på sin Wikipediasida på engelska. Snart lär ju Hollywood ringa och vilja ha honom i huvudrollen för RAMBO.

Inte lät att vara så perfekt som honom och leva med odödliga som oss.
2018-04-19, 11:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Va ? Han har definitivt ingen västkustdialekt.

Har han visst det. Hör man hur tydligt som helst om man själv är från västkusten.

Pascal framstår mer och mer som en enormt obehaglig figur.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2018-04-19 kl. 11:06.
2018-04-19, 11:51
Medlem
dialektikers avatar
Jag undrar vad Pascal har för koppling till Ramsby- släkten. Cissi och Nina Ramsby?

Han är iallafall vän med Nina Ramsby (som blivit man för ett par år sen och heter Nino Ramsby) på facebook.
Lite skillnad i personligheter där? Men är man släkt så är man.
Senast redigerad av dialektiker 2018-04-19 kl. 12:51.
2018-04-19, 12:24
Medlem
cybergrodans avatar
En intressant säsong måste jag säga! Jag gillar att Robinson har gått tillbaka till vad det egentligen var från början. Förra säsongen var mer som Paradise hotel men nu är huvudsaken överlevnad och tävlingar vilket är kul.

Pascal verkade vettig i början, men det var nog bara för att vinna sympatier. Han uppvisar tydliga narcissistiska drag och är riktigt obehaglig. Tyvärr tror jag att han håller sig kvar länge...

Jan sköt sig själv i foten direkt vilket var riktigt klantigt. Jag kan ändå inte låta bli att tycka synd om han, men han lär ryka fort.

Svårt att se någon favorit just nu faktiskt, men Henke känns väldigt vettig och shysst!

Edit: Hade vi fått se mer av Månsson hade vi kanske sett en Pascal 2.0
https://minfil.org/q4u1hae3b4/Ska_rmavbild_2018-04-19_kl._12.26.20.png
Senast redigerad av cybergrodan 2018-04-19 kl. 12:28.
2018-04-19, 13:04
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Tror du att hon biter geten över halsen och tänker på Månsson när getens halspulsåder spricker och blodet fyller hennes mun och rinner över hennes kinder?
Och att hon efter det hävdar att hon ska ha de största och godaste bitarna.

Nja, då tror jag mer hon blev nostalgisk när hon mjölkade geten och mindes svunna ihopkedjade tider med allas vår Månsson, när han viskande bad henne hålla hans kärleksverktyg när han gjorde nummer ett, vliket ingick i hans smarta plan ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in