2018-04-19, 01:58
  #64705
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraternas profilfrågor i topp gällande dom viktigaste frågorna för väljarna.

Citat:
Väljarna tycker att invandringen är den viktigaste frågan inför valet i höst, visar Demoskops nya mätning.

Anders Lindholm, Demoskops vd, menar att det här gynnar Sverigedemokraterna – det parti som väljarna tycker har bäst invandringspolitik.

Citat:
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof säger att det är ”glädjande” att väljarna tycker att invandringsfrågan är viktigast.

– Vi är på väg in i en valrörelse och det är klart att det är bra att ha ”träffat rätt”, säger Richard Jomshof.

Han påpekar att de tre frågor som väljarna tycker är viktigast även är SD:s fokusfrågor inför valet.

Citat:
HÄR ÄR VÄLJARNAS VIKTIGASTE FRÅGOR

Invandring: 20 (+5)
Sjukvård: 19 (-4)
Lag och ordning: 12 (-3)
Integration: 10 (-3)

Citat:
Det parti väljarna anser har bäst politik i sakfrågan

Invandring:.SD
Integration: SD

https://www.expressen.se/nyheter/invandringen-ar-valjarnas-viktigaste-fraga-infor-valet-/
2018-04-19, 02:02
  #64706
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ja senaste månaderna har ju inte varit nån vidare och man ser att SD är döende och på väg ner. Folk väljer att rösta moderaterna istället som tar väljare från SD.

Haha, vilket jävla skitsnack... Sverigedemokraterna ökade förra månaden från 17,5% till 18,6% i månadssnittet. Sverigedemokraterna ökade med 7,2 procentenheter mellan 2010 års 5,7% och succévalet år 2014 där man fick 12,9%. Nu väntas man få minst 21% vid ett val idag, vilket vore ytterligare en större ökning än till succévalet 2014. Ökningen mellan 2014 års val till 2018 års val skulle då bli minst 8,1 procentenheter.

Vi har aldrig sett en liknande stark utveckling i landet någonsin för något parti och du pratar om att vara döende... Du kan ju se detta själv i mätningarna och månadssnitten, så varför skriva en massa skit som är helt orimligt?

Sverigedemokraterna väntas öka mycket kraftigt och M minska kraftigt detta val, inget annat.
__________________
Senast redigerad av 8711 2018-04-19 kl. 02:05.
2018-04-19, 02:09
  #64707
Medlem
M Nordströms avatar
Det blir intressant när SCB stora partiundersökning kommer den 6:e juni. Kanske det kan visa någorlunda hur det är.

http://www.scb.se/ME0201
2018-04-19, 07:54
  #64708
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det blir intressant när SCB stora partiundersökning kommer den 6:e juni. Kanske det kan visa någorlunda hur det är.

Ja, till skillnad mot Skop är Sifo betydligt mer kvalificerade skojare, särskilt när det gäller SD!
2018-04-19, 09:40
  #64709
Medlem
Separatistens avatar
Dagens Samhälle har gjort en sammanställning på Facebook, som kan ge lite ledtrådar.


"Enligt Joakim Wallerstein, Sverigedemokraternas kommunikationschef, är kanalen partiets viktigaste inför årets val, som kallats Sveriges första stora Facebookval."



"På riksnivå leder SD också när det gäller antalet delade inlägg. Partiet tar hem de 15 toppositionerna, med många invandringskritiska inlägg. Först på 16:e plats kommer ett inlägg från S.

Vad betyder då SD:s dominans?

– För SD:s framgångar det senaste decenniet är internet i sig en avgörande faktor, en möjlighet att runda de etablerade medierna och få ut sin berättelse utan filtrering, och enligt deras uppfattning utan förvanskning, säger Tommy Möller.

Han bedömer också att framgångarna har koppling till hur partiet fungerar internt, att man har en stark central styrning och är skickliga på att navigera pr-mässigt."


"Totalt förekom 85 849 reaktioner på de åtta toppsidorna. SD får nära hälften av dessa på sin nationella sida: 42 412 stycken.

Det är ett tämligen stort försprång, vilket torde oroa övriga partiers valkampanjer."


Källa:

https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/tuff-digital-strid-om-de-lokala-valjarna-21694



Källa SVT Text:

2018-04-19, 10:33
  #64710
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ja senaste månaderna har ju inte varit nån vidare och man ser att SD är döende och på väg ner. Folk väljer att rösta moderaterna istället som tar väljare från SD.

Att SD är döende, rasar, kollapsar, imploderar och är på väg att gå under har vi nu hört från en handfull skribenter lite då och då det senaste året. Lite överdrivet att prata om ett partis död när de snittat kring 18% de senaste fyra månaderna... samtidigt som institut som Demoskop höjt dem till strax under 19% och de fortfarande får 21-22% hos Sentio och Yougov.

Vi får nog vänta ett tag till med att dödförklara och begrava SD.
2018-04-19, 11:00
  #64711
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det blir intressant när SCB stora partiundersökning kommer den 6:e juni. Kanske det kan visa någorlunda hur det är.

http://www.scb.se/ME0201

Cirka 45 procents svarsbortfall, överskattning av S och underskattning av SD brukar väl vara deras signum? Även K-G Bergström har ju påtalat detta genom åren då han varit närmast frustrerad över att SCB har en förkärlek för att trycka upp S lite väl mycket. Men vem vet, SCB kanske ryckt upp sig, lärt av sina tidigare misstag och kommer att göra ett bra jobb som visar sig stämma finfint med valresultatet? Tvivlar dock på det, men hoppas kan man ju.

Synd att SCB inte kommer med en kompletterande mätning lite närmare valet, en mätning i juni och en i nov/dec är för glest. Hade gärna sett en SCB-mätning sista veckan i augusti, det hade kunnat vara intressant. Frågan är dock vad en så pass stor mätning med ett så pass stort bortfall egentligen ger. Var det 47% som inte ville delta sist?
2018-04-19, 11:01
  #64712
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Att SD är döende, rasar, kollapsar, imploderar och är på väg att gå under har vi nu hört från en handfull skribenter lite då och då det senaste året. Lite överdrivet att prata om ett partis död när de snittat kring 18% de senaste fyra månaderna... samtidigt som institut som Demoskop höjt dem till strax under 19% och de fortfarande får 21-22% hos Sentio och Yougov.

Vi får nog vänta ett tag till med att dödförklara och begrava SD.

Senaste året? Lika länge som tråden funnits har det även funnits hjärndöda skribenter som minsann varit säkra på att SD är rökta. Deras styrka är samma som deras svaghet, dom är för dumma för att förstå att dom gör bort sig (styrka då dom inte har vett på att skämmas). Svagheten är ju uppenbarligen att dom är för dumma för att ens klara de enklaste av analyser.
2018-04-19, 11:06
  #64713
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Senaste året? Lika länge som tråden funnits har det även funnits hjärndöda skribenter som minsann varit säkra på att SD är rökta. Deras styrka är samma som deras svaghet, dom är för dumma för att förstå att dom gör bort sig (styrka då dom inte har vett på att skämmas). Svagheten är ju uppenbarligen att dom är för dumma för att ens klara de enklaste av analyser.

(Min fetning)

Försökte vara lite schysst...
2018-04-19, 11:13
  #64714
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Att SD är döende, rasar, kollapsar, imploderar och är på väg att gå under har vi nu hört från en handfull skribenter lite då och då det senaste året. Lite överdrivet att prata om ett partis död när de snittat kring 18% de senaste fyra månaderna... samtidigt som institut som Demoskop höjt dem till strax under 19% och de fortfarande får 21-22% hos Sentio och Yougov.

Vi får nog vänta ett tag till med att dödförklara och begrava SD.

Vi har hört detta önsketänkande/denna propaganda i 7 år.
2018-04-19, 13:39
  #64715
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Synd att SCB inte kommer med en kompletterande mätning lite närmare valet, en mätning i juni och en i nov/dec är för glest. Hade gärna sett en SCB-mätning sista veckan i augusti, det hade kunnat vara intressant. Frågan är dock vad en så pass stor mätning med ett så pass stort bortfall egentligen ger. Var det 47% som inte ville delta sist?


Svarsbortfall i den storleksordningen ger natuligtvis helt irrelevanta resultat strikt vetenskapligt!

Men resultaten är däremot uppenbarligen utmärkta som vilseledande, väl beprövad och väl spridd, information.

Även som enkel undersökning torde bristerna vara så omfattande att resultaten kan negligeras mer eller mindre - gäller särskilt svårmätta parti som SD...
2018-04-19, 16:47
  #64716
Medlem
S.Kandals avatar
Läste en tweet som gjorde mig hoppfull, håll till godo

Citat:
Talade med en god vän till mig idag Våra föräldrar är kroater! Våra närmsta bekanta kommer ALLA rösta SD!Tyck vad man vill om det men det säger mer om de andra partierna än om SD!Dopfest i helgen, alla sa samma sak, ungrare, kroater o greker m.m! Förbered er oinsatta för en CHOCK

Denna målgrupp måhända inte är superstor, dock vågar de säga vad de tycker för vänner och bekanta. De saknar oftast svenskens ängsliga sätt, dvs de kan påverka andra i rätt riktning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in