2018-04-18, 23:57
Medlem
Den enda förhoppningen är att Pappskallen åker ut snart eftersom har får så mkt TV tid.
Brukar vara så i dokusåpor, den som syns mest åker ut ganska fort i serien.
Tänker att TV 4 visar så mycket dåliga sidor hos folk att man kanske ska reflektera hur man själv beter sig.... eller?
2018-04-18, 23:59
Medlem
Foruejsonlys avatar
Tycker Nicoline får oförtjänt mycket skit i tråden! Visst hon gör inte mycket väsen av sig, så hon är per automatik dålig tv. Men i motsats till de andra idioterna så skapar hon inga fiender till sig själv, hon lierar sig med alfahannen.....hon överlever under taskiga omständigheter! Om man ser bort från att det är ett underhållningsprogram så gör hon exakt rätta saker för att överleva. Sen är hon snygg oxå
2018-04-19, 00:00
Medlem
Det är trist att se vuxna människor mobbas. Stackars Janne

Alla som är ärliga och säger vad dom tycker åker ut. Först nick sedan Caroline nu snart Janne

Pascal bestämmer om vem som åker ihop med dessie

Dessie har Viktoria runt fingret och pascal nicoline
2018-04-19, 00:01
Medlem
dialektikers avatar
Tror ni de slaktar getterna? Hur ska det gå till utan att tittarna tycker det blir för blodigt? Köttet kan de väl bara leva på någon dag i värmen. Lillemor kunde iallafall mjölka.
2018-04-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Innan tonen blir onödigt hård i denna tråden. Ni är medvetna om att det är en TV-produktion som TV4 strår bakom i hopp om att locka tittare. Detta gör de genom att vinkla och styra händelserna i en riktning som skapar intriger. Sedan plockar de då och då av deltagarna och intervjuar dem vid sidan. Utan att vi tittare får se det får de ofta ledande frågor som sedan kan klippas om det visar dig att deltagaren råkat säga något av intresse. Vi har även i denna produktionen sett att de flertalet gånger valt att veva vissa citat om och om igen för att vi som tittare skall få en förstärkt bild av just detta beteende.

Med detta sagt är det uppenbart att TV4 vill få oss tittare att ändra åsikt om ett antal av deltagarna. Detta för att det är ett väldigt kraftfullt grepp och bibehåller vårt intresse.

Tänk själv att ha kameror närvarande många timmar om dygnet när du deltar i ett socialt experiment med en massa främlingar med mängder av tävlingsmoment och där du inte får sova, äta ordentligt och du hela tiden har de andra nära inpå. Det är inte konstigt att man då och då tappar humöret eller råkar säga något dumt som sedan produktionen kan klippa fritt med och välja att lägga in när det passar för dramaturgin..

Är även ganska säker på att vissa av gruppernas diskussioner mot andra deltagare mer eller mindre är regiserade av produktionen.

I fallet med Pascal visades först nästan enbart fina sidor, när läget i lag Syd var tufft var det han som försökte medla med Viktoria och han inledde även en romans samt vann de flestas förtroende. Några avsnitt senare framställs han som en dålig ledare med bristande självinsikt och storhetsvansinne.

Jag känner inte människan i fråga och jag tar inte hans beteende och uttalande i försvar men innan ni kräker ur er allehanda skällsord och hot mot enskilda deltagare som person så fundera igenom att det som visas i rutan kanske inte är en objektiv sanning alla gånger.

Med detta sagt tror jag att TV4 valt att sätta ihop just dessa grupper med deltagare med väldigt speciella egenheter just för de skall kunna starta mycket konflikter. Jag är inte heller förvånad om någon av deltagarna är där bara för att röra runt i grytan bara för att se hur gruppen reagerar. Jannes öråd kom ju tex från ingenstans och efter det fick han hela gruppen emot sig och allt är hans fel när laget kapsejsar. Typiskt flockbeteende att hitta en syndabock att skylla sina egna tillkortakommande på.

Bra TV-underhållning hur som helst även om det går långsamt framåt och de mest intressanta karaktärerna tyvärr riskerar att få lämna tidigt och mellanmjölken är de som blir kvar på slutet.
Det här är inte ryggdunkarnas Facebook.
Flaschback är rått och otrevligt med artistiska sarkasmer och ordvändningar ibland och det är det som gör forumen roliga.
Ställer man upp i en dokusåpa idag så är man bra naiv om man tror att man kan logga in på Flashback utan att se personliga påhopp ibland med sammetsband ibland med 5:ans sandpapper.
Är man känslig så bör man avstå från deltagande och/eller inloggning på Flashback.
2018-04-19, 00:05
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Varför säger Pascal att Alexandra inte tillför någonting? Hon är förmodligen den starkaste medlemmen i lag syd. Vad fan tillför bimbon Nicoline och Desiree i tävlingar styrkemässigt? Känner han sig så hotad av Alexandra att han måste behandla henne som skit eller vad är det frågan om?

Ja så hotad känner han sig, och då måste han säga saker som "de två nissarna tillför ingenting" som underförstått är "de gör inte vågen för mig på morgonen"....
2018-04-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Tror ni de slaktar getterna? Hur ska det gå till utan att tittarna tycker det blir för blodigt? Köttet kan de väl bara leva på någon dag i värmen. Lillemor kunde iallafall mjölka.
Ed rätta runkhandlaget kan drönarkonsulten mjölka en get.
2018-04-19, 00:08
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Det här är inte ryggdunkarnas Facebook.
Flaschback är rått och otrevligt med artistiska sarkasmer och ordvändningar ibland och det är det som gör forumen roliga.
Ställer man upp i en dokusåpa idag så är man bra naiv om man tror att man kan logga in på Flashback utan att se personliga påhopp ibland med sammetsband ibland med 5:ans sandpapper.
Är man känslig så bör man avstå från deltagande och/eller inloggning på Flashback.

Nu glömde du hell Månsson på slutet..
2018-04-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Vad är det för vit smörja som Marie har på läpparna? Ser inte så fräscht ut.

Citat:
Ursprungligen postat av 1597536842
Någon form av läppsalva för solbrännan antar jag.

Förmodligen(som nämnts innan) är det zinkpasta.Extremt effektivt,men kladdigt (näsan brukar vara ett bra område att kleta på om man är i fjällen).

och bara för sakens skull

En ny-
https://imgur.com/ARUgW2J
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-04-19 kl. 00:25.
2018-04-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Har Månsson återuppstått i form av Janne?
En sämre kopia.....
Månsson har återuppstått i form av en get.
2018-04-19, 00:24
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Pascal tar bort negativa kommentarer på sina sociala medier. Hans instagram består sen tre år tillbaka utav bilder på honom enbart och han ser till att frysa ut deltagarna som inte gillar honom. Det luktar narcissist lång väg
Det här har han ju i alla fall låtit vara kvar.
nillanhansson@pascalmazza Du framhäver dig själv som älskad och omtyckt av alla men verkligheten säger ju något helt annat. Ditt sätt och din attityd är faktiskt riktigt ful, jag förstår inte varför du tror att du är så bra och omtyckt av allt o alla? Du har ingen som helst ödmjukhet i din kropp nä jag hoppas för din egen skull att det är brist på mat som satt sig på ditt sätt att vara så du inte är såhär i den "riktiga världen"!!!
pascalmazza@nillanhansson det är för att tv klipper mig på det viset.. tro mig.. jag är lika frustrerad!

I brist på mat i kombination att tv väljer vad dem vill visa så framstår jag som någon jag inte alls är..
2018-04-19, 00:36
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Ja så hotad känner han sig, och då måste han säga saker som "de två nissarna tillför ingenting" som underförstått är "de gör inte vågen för mig på morgonen"....

Alexandra är smart. Hon genomskådade Pascal på nolltid och summerade honom med sin kommentar: "Otrevlig och obehaglig person".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in