2018-04-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Afan, skit ska skit ha. Frågan är varför han fortsätter att promota det på Facebook? Måste tyvärr ha vunnit det. Så självgod kan ingen vara? Eller jo, grisen fortsätter att förvåna program efter program. Men han kan ju glädja sig över de femhundratusen isåfall, hoppas att det var värt det ditt avskum!

Hoppas verkligen INTE att den skithögen vann hela Robinson! Katastrof i så fall!
2018-04-18, 21:21
Medlem
Pantheraduss avatar
Jag har inte Instagram, men har man det så borde man be alla följare att också ta "en blick på flashbacks forum, d v s "Robinson Fiji 2018" och inte skriva så mycket mer. Den är mer objektiv. Det skall inte vara Instagram för enbördes beundran.

Visst är det demokrati i lag Syd, men säger man emot en person i fråga, riskerar man att bli kyligt bemött.
Den enda vettiga där är Alexandra, men hon vet ju om att hon helst inte skall opponera sig, så det går hyfsat för henne i laget. Och hon kan ju bidra med sin styrka som de behöver, nu när Carro inte finns med längre.
2018-04-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Hörde jag rätt eller? Pascal säger: "Hela laget älskar mig!"

Han sa så. Inget tvivel, han är dum på riktigt.
2018-04-18, 22:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Varför säger Pascal att Alexandra inte tillför någonting? Hon är förmodligen den starkaste medlemmen i lag syd. Vad fan tillför bimbon Nicoline och Desiree i tävlingar styrkemässigt? Känner han sig så hotad av Alexandra att han måste behandla henne som skit eller vad är det frågan om?
Vad Nicoline tillför är väl inte ens en fråga,,,, hon särar på benen och ger den självutnämnda hjälten kraft både fysiskt och verbalt ...

Vad tillför Pascal är väl den riktiga frågan ....
2018-04-18, 22:21
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad Nicoline tillför är väl inte ens en fråga,,,, hon särar på benen och ger den självutnämnda hjälten kraft både fysiskt och verbalt ...

Vad tillför Pascal är väl den riktiga frågan ....
Hon är så intetsägande att det är ofattbart.

Han tillför ju allt enligt sig själv. Men för oss andra med två eller fler hjärnceller så inser vi att han har riktigt losermindset och är lagledare för ett gäng förlorare.

Pascal Mazza Ramsby, du är en riktig narcissistfitta.
2018-04-18, 22:44
Medlem
Innan tonen blir onödigt hård i denna tråden. Ni är medvetna om att det är en TV-produktion som TV4 strår bakom i hopp om att locka tittare. Detta gör de genom att vinkla och styra händelserna i en riktning som skapar intriger. Sedan plockar de då och då av deltagarna och intervjuar dem vid sidan. Utan att vi tittare får se det får de ofta ledande frågor som sedan kan klippas om det visar dig att deltagaren råkat säga något av intresse. Vi har även i denna produktionen sett att de flertalet gånger valt att veva vissa citat om och om igen för att vi som tittare skall få en förstärkt bild av just detta beteende.

Med detta sagt är det uppenbart att TV4 vill få oss tittare att ändra åsikt om ett antal av deltagarna. Detta för att det är ett väldigt kraftfullt grepp och bibehåller vårt intresse.

Tänk själv att ha kameror närvarande många timmar om dygnet när du deltar i ett socialt experiment med en massa främlingar med mängder av tävlingsmoment och där du inte får sova, äta ordentligt och du hela tiden har de andra nära inpå. Det är inte konstigt att man då och då tappar humöret eller råkar säga något dumt som sedan produktionen kan klippa fritt med och välja att lägga in när det passar för dramaturgin..

Är även ganska säker på att vissa av gruppernas diskussioner mot andra deltagare mer eller mindre är regiserade av produktionen.

I fallet med Pascal visades först nästan enbart fina sidor, när läget i lag Syd var tufft var det han som försökte medla med Viktoria och han inledde även en romans samt vann de flestas förtroende. Några avsnitt senare framställs han som en dålig ledare med bristande självinsikt och storhetsvansinne.

Jag känner inte människan i fråga och jag tar inte hans beteende och uttalande i försvar men innan ni kräker ur er allehanda skällsord och hot mot enskilda deltagare som person så fundera igenom att det som visas i rutan kanske inte är en objektiv sanning alla gånger.

Med detta sagt tror jag att TV4 valt att sätta ihop just dessa grupper med deltagare med väldigt speciella egenheter just för de skall kunna starta mycket konflikter. Jag är inte heller förvånad om någon av deltagarna är där bara för att röra runt i grytan bara för att se hur gruppen reagerar. Jannes öråd kom ju tex från ingenstans och efter det fick han hela gruppen emot sig och allt är hans fel när laget kapsejsar. Typiskt flockbeteende att hitta en syndabock att skylla sina egna tillkortakommande på.

Bra TV-underhållning hur som helst även om det går långsamt framåt och de mest intressanta karaktärerna tyvärr riskerar att få lämna tidigt och mellanmjölken är de som blir kvar på slutet.
Senast redigerad av sgnam 2018-04-18 kl. 23:00.
2018-04-18, 23:02
Medlem
Verkar upplagt för att lag Nord kommer att torska en Robinson-tävling för första gången på länge. Om nu Johan och Lillemor är immuna får Marie hoppas på en simtävling är jag rädd.
Hon är värdig att gå långt, men å andra sidan är hon rätt tråkig underhållningsmässigt, så för seriens skull gör det ändå inte så mycket om hon ryker, vilket känns mest troligt.

Blir det så hoppas jag de torskar tre ivras så Lillemor och Johan får enkelbiljett hem. Kul också om Alexandra kan få lov att hänga kvar till sammanslagning, men då måste några Nord ryka...
2018-04-18, 23:15
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Innan tonen blir onödigt hård i denna tråden. Ni är medvetna om att det är en TV-produktion som TV4 strår bakom i hopp om att locka tittare. Detta gör de genom att vinkla och styra händelserna i en riktning som skapar intriger. Sedan plockar de då och då av deltagarna och intervjuar dem vid sidan. Utan att vi tittare får se det får de ofta ledande frågor som sedan kan klippas om det visar dig att deltagaren råkat säga något av intresse. Vi har även i denna produktionen sett att de flertalet gånger valt att veva vissa citat om och om igen för att vi som tittare skall få en förstärkt bild av just detta beteende.

Med detta sagt är det uppenbart att TV4 vill få oss tittare att ändra åsikt om ett antal av deltagarna. Detta för att det är ett väldigt kraftfullt grepp och bibehåller vårt intresse.

Tänk själv att ha kameror närvarande många timmar om dygnet när du deltar i ett socialt experiment med en massa främlingar med mängder av tävlingsmoment och där du inte får sova, äta ordentligt och du hela tiden har de andra nära inpå. Det är inte konstigt att man då och då tappar humöret eller råkar säga något dumt som sedan produktionen kan klippa fritt med och välja att lägga in när det passar för dramaturgin..

Är även ganska säker på att vissa av gruppernas diskussioner mot andra deltagare mer eller mindre är regiserade av produktionen.

I fallet med Pascal visades först nästan enbart fina sidor, när läget i lag Syd var tufft var det han som försökte medla med Viktoria och han inledde även en romans samt vann de flestas förtroende. Några avsnitt senare framställs han som en dålig ledare med bristande självinsikt och storhetsvansinne.

Jag känner inte människan i fråga och jag tar inte hans beteende och uttalande i försvar men innan ni kräker ur er allehanda skällsord och hot mot enskilda deltagare som person så fundera igenom att det som visas i rutan kanske inte är en objektiv sanning alla gånger.

Med detta sagt tror jag att TV4 valt att sätta ihop just dessa grupper med deltagare med väldigt speciella egenheter just för de skall kunna starta mycket konflikter. Jag är inte heller förvånad om någon av deltagarna är där bara för att röra runt i grytan bara för att se hur gruppen reagerar. Jannes öråd kom ju tex från ingenstans och efter det fick han hela gruppen emot sig och allt är hans fel när laget kapsejsar. Typiskt flockbeteende att hitta en syndabock att skylla sina egna tillkortakommande på.

Bra TV-underhållning hur som helst även om det går långsamt framåt och de mest intressanta karaktärerna tyvärr riskerar att få lämna tidigt och mellanmjölken är de som blir kvar på slutet.
Klart att du har rätt att de redigerar så det ska bli bra och intressant tv.

Men i fallet Pascal Mazza Ramsby så kan man ju faktiskt bläddra tillbaka i tiden och se vilken självgod idiot det är. Bara om man tittar genom hans Facebook och hemsida vill man ju kräka ut sina lungor.

TV4 kan klippa, men de kan inte få en person att skämma ut sig så mycket. Han är alltid ett resultat av lyckad casting, man hittar en självcentrerad idiot och har redan där ett guldläge. Resten sköter apan själv, och det med bravur.
2018-04-18, 23:44
Medlem
dialektikers avatar
Jan. Jösses. Stackarn. Vilket mobbarlag lag syd är. Sånt är de bra på. Dysfunktionella gänget a la Farmen. Men Alexandra och Rick som kommit in känns som bra människor.
Ni har rätt i att Desiree är empatisk, även om jag inte gillar henne.
2018-04-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Vad är det för vit smörja som Marie har på läpparna? Ser inte så fräscht ut.

Nivea
2018-04-18, 23:51
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Pascal tar bort negativa kommentarer på sina sociala medier. Hans instagram består sen tre år tillbaka utav bilder på honom enbart och han ser till att frysa ut deltagarna som inte gillar honom. Det luktar narcissist lång väg

Jag googlade in på den nu. Du har helt rätt. Det ser ut att vara från två eller tre fotosessioner, han kanske har hyrt någon fotograf? Hundratals samma samma. kommer ihåg att jag läst att Sylvester Stallone hade tavlor på sig själv i badrummet. Måste vara liknande med Pascal.

Är det så Pascal? Onanerar du i duschen medan du tittar på bilder av dig själv? Har det verkligen slintit så duktigt i huvet? Intressant mindset....
2018-04-18, 23:53
Medlem
dialektikers avatar
Johans kalsonger fick vi se idag också. Ha, ha, han är verkligen sexig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in