2018-04-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
I dragkamp kör man väl den starkaste längst bak som ankare, så det var nog samma metod dom tänkte sig här.
Varför stod då Robert längst fram i Lag Nord?

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
I den här tävlingen fick ju Pascal chansen att visa att han kan "bära hela laget på sina axlar" genom att göra en stålmannen-insats och själv hålla repet fast när laget vacklade. Det gick väl sådär tycker jag. Förstår inte ens varför han stod i en sån konstig ställning, på så vis kunde de ju inte använda hans kroppsvikt som motvikt?
Sedan tappade han motivationen för att Janne gnällde, en stark person tappar inte motivationen

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Alexandra och Rick är trevliga men uj vad puckade de är på det sociala spelet. "ingen vet vad som kommer ske". Jo det vet vi Rick, ni två kommer bli utröstade efter Janne. Ni hade en gyllene chans i förra örådet men den sumpade ni bort.

Gillar Rick, men usch vad frustrerad jag hade varit om jag haft han som allierad o han inte förstår sig på spelet. "Gör bara som jag säger" hade jag haft lust o säga till han
Särskilt när han fick en extra röst så hade dom en perfekt möjlighet att rösta ut dom en efter en till sammanslagningen som ett säkert kort. Sedan tror jag faktiskt att Victoria tycker om som person på riktigt så det är inte bara falskspel

Glöm inte att när jokrarna kom så var Carolin väldigt trevlig mot dom och frågade Alexandra om dom inte skulle köra tillsammans och då sa Alexandra att hon vill inte diskutera pakter så tidigt....... Carolin försökte en bra grej åtminstone

Jasså och när vill hon göra det då?! Om några veckor?!! Kunde hon inte fattat från början att hon och dom andra jokrarna och Carolin pga av ålder mm inte har något gemensamt med Dessi, Pascal och Nicoline

Så man kan säga att Alexandra definitivt är ansvarig för att dom inte bröt pakten när dom hade möjlighet.
2018-04-18, 11:59
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Va ? Han har definitivt ingen västkustdialekt.

Han är uppvuxen på Orust, men jag håller med att han inte låter som en västkustare.
Senast redigerad av Ringleader 2018-04-18 kl. 12:01.
2018-04-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Han är uppvuxen på Orust, men jag håller med att han inte låter som en västkustare.

Både ja och nej. Man hör stundvis att det kommer luckor i den tillgjorda innerstadsbög-sociolekten, då märker man det absolut. Vanligt bland folk som döljer accent/brytning att det händer då och då, ofta i samband med att dem skrattar eller blir överraskade.
2018-04-18, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det här är stor humor. Ena dagen håller Pascal på och tjatar om mindset och hur viktigt det är att se sig själv vinna för att nästa dag inte vinna p.g.a. att han i stället ser Janne som står framför honom.
Ja han måste vara rätt urusel som PT med den inställning han har.
2018-04-18, 13:19
Medlem
Klopeks avatar
Crossfit tjejen jokern. Verkligen ödmjuk av det lilla jag sett. Kanske inte den mest sociala men inget fel på henne än så länge. Så skönt hon genomskådat pascal och nicoline. Synd det kom försent. Chansen fanns där och gå ihop med caroline och två andra jokrarna.
.
Jim visst snäll och trevlig, ödmjuk. Men han spelar spelet han våga inte utmana pascal. En navy seal fd gubbe som inte vågar utmana apan pascal? Vad är det för fel på honom. Falsk som säger sig gilla Caroline men ger två avgörande röster på henne.

Jan fan vad bra i örådet. Fick pascal att darra på läppen och vilja puckla på honom. Titta framåt? Jävla ghetto pascal, blattefasoner.

Nicoline är så jävla äcklig i personligheten. SnackAr så mkt skit när ingen annans hör. Som Crossfit tjejen sa pascal och nicoline är äckliga ihop, blir riktigt hemska när dom vistas ihop.

Hoppas nord förlorar nästa robinson tävling. Finns dökött där att bli av med Lillemor och Johan. Lag nord ryker ändå Jan. Om det inte blir något twist som det såg ut att bli kommande avsnitt förstås.

Enda värdiga vinnarna är polisen, robban och vd tjejen i lag nord, hon den lite äldre mer sliten. Dom 3 verkar schyssta.

Vem var det som sa att med nick i laget så prestera lag syd världelöst i tävlingsr? Sedan han rykte har lag syd förlorar alla örådstävlingar. Gubbfläsk eller vad var det någon sa?
2018-04-18, 13:24
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Både ja och nej. Man hör stundvis att det kommer luckor i den tillgjorda innerstadsbög-sociolekten, då märker man det absolut. Vanligt bland folk som döljer accent/brytning att det händer då och då, ofta i samband med att dem skrattar eller blir överraskade.

Jag tycker mig inte kunna urskilja nån västkustdialekt, men jag kanske inte är rätt person att bedöma den saken. Om jag inte visste att han var från Orust så skulle jag spontant säga gnällbältet med tanke på att han låter så gnällig när han pratareeh.
2018-04-18, 13:41
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Hoppas nord förlorar nästa robinson tävling. Finns dökött där att bli av med Lillemor och Johan. Lag nord ryker ändå Jan. Om det inte blir något twist som det såg ut att bli kommande avsnitt förstås.

Krävs två öråd för att bli av med en av dem, efter de båda delar en amulett!

Jag tycker det delas ut alltför rikligt med amuletter i år, för att bli rättvist. Att som sist ha åtta personer i örådet och fyra får inte röstas ut, samt att en av nykomlingarna även får en extraröst!!!
2018-04-18, 13:42
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja han måste vara rätt urusel som PT med den inställning han har.

Förmodligen, om inte annars så kommer det fram vilket as till människa den mannen är.

Är det bara jag som tycker att det är ganska ironiskt att han till stor sannolikhet är med i programmet för att stärka sitt varumärke, men det hela förstörs på grund av att svenska folket får se vilket kräk till människa med världens största självgodhet det är?

Oavsett om det betyder att han tjänar femhundratusen kronor så finns det inget som är så ovärderligt som ens personliga image!

Tänkte snubben inte på att det finns Google? Den här tråden och programmet finns lagrat för all tid framöver, Pascal Mazza Ramsby! Men det var du väl för självgod för att förstå?!

Sen, åter igen, så undrar jag om det finns något krav på att deltagarna ska promota avsnitten på Facebook och dylikt från TV4s sida? Märkligt annars att snubben är så stolt över sin insats än så länge... Men visst, med det egot och mindsetet så kan man väl intala sig själv att man är odödlig.
2018-04-18, 13:56
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Krävs två öråd för att bli av med en av dem, efter de båda delar en amulett!

Jag tycker det delas ut alltför rikligt med amuletter i år, för att bli rättvist. Att som sist ha åtta personer i örådet och fyra får inte röstas ut, samt att en av nykomlingarna även får en extraröst!!!
Robinson har blivit lite som The hunger games, där dom sitter och regisserar det som ska ske kan jag tycka ibland...
2018-04-18, 13:59
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Crossfit tjejen jokern. Verkligen ödmjuk av det lilla jag sett. Kanske inte den mest sociala men inget fel på henne än så länge. Så skönt hon genomskådat pascal och nicoline. Synd det kom försent. Chansen fanns där och gå ihop med caroline och två andra jokrarna.
.
Jim visst snäll och trevlig, ödmjuk. Men han spelar spelet han våga inte utmana pascal. En navy seal fd gubbe som inte vågar utmana apan pascal? Vad är det för fel på honom. Falsk som säger sig gilla Caroline men ger två avgörande röster på henne.

Jan fan vad bra i örådet. Fick pascal att darra på läppen och vilja puckla på honom. Titta framåt? Jävla ghetto pascal, blattefasoner.

Nicoline är så jävla äcklig i personligheten. SnackAr så mkt skit när ingen annans hör. Som Crossfit tjejen sa pascal och nicoline är äckliga ihop, blir riktigt hemska när dom vistas ihop.

Enda värdiga vinnarna är polisen, robban och vd tjejen i lag nord, hon den lite äldre mer sliten. Dom 3 verkar schyssta.

Vem var det som sa att med nick i laget så prestera lag syd världelöst i tävlingsr? Sedan han rykte har lag syd förlorar alla örådstävlingar. Gubbfläsk eller vad var det någon sa?

Jan är inte vidare bra på att kommunicera och föra sig socialt, men han hade ju en poäng i att det är konstigt att man inte styr upp det sanitära. Äckligt att springa runt och bajsa lite överallt som katter haha. Det sanitära är ju nått så grundläggande att man bör styra upp det tidigt.

Roligt att se Pascals lättväckta ilska när någon ifrågasätter honom. Man ser tydligt att han har narcissistiska drag. När Jan frågar Pascal vad han är bra på så reagerar Pascal med stor ilska. Hur vågar nån ifrågasätta Pascal som är bäst på allt?! Han förväntar sig att bli beundrad som Robinsons egen Chuck Norris (som vi alla vet egentligen var Månsson). Pascal är bra på BJJ och det som hör till det, några andra talanger har han nog inte? Kanske att runka till sin egna spelbild och skryta om hur bra han är.

Med Nick i laget vann de 3 av 4 (Jims vattenfobi som förlorade den enda) tävlingar, utan Nick har de vunnit 1 av 5 hittills ... Nick > Pascal. Givetvis bör man rösta ut den som är svagast på lagtävlingar i lagfasen. Starka individer röstar man ut efter sammanslagningen.
2018-04-18, 14:13
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Jan är inte vidare bra på att kommunicera och föra sig socialt, men han hade ju en poäng i att det är konstigt att man inte styr upp det sanitära. Äckligt att springa runt och bajsa lite överallt som katter haha. Det sanitära är ju nått så grundläggande att man bör styra upp det tidigt.

Roligt att se Pascals lättväckta ilska när någon ifrågasätter honom. Man ser tydligt att han har narcissistiska drag. När Jan frågar Pascal vad han är bra på så reagerar Pascal med stor ilska. Hur vågar nån ifrågasätta Pascal som är bäst på allt?! Han förväntar sig att bli beundrad som Robinsons egen Chuck Norris (som vi alla vet egentligen var Månsson). Pascal är bra på BJJ och det som hör till det, några andra talanger har han nog inte? Kanske att runka till sin egna spelbild och skryta om hur bra han är.

Med Nick i laget vann de 3 av 4 (Jims vattenfobi som förlorade den enda) tävlingar, utan Nick har de vunnit 1 av 5 hittills ... Nick > Pascal. Givetvis bör man rösta ut den som är svagast på lagtävlingar i lagfasen. Starka individer röstar man ut efter sammanslagningen.

Exakt. Precis så sa Caroline efter nick åkte ut. Starka kan man rösta ut vid sammanslagning när det är det individuella som räknas. Hon har fattat konceptet. Men istället ska feministerna ihop med pascal och trasmattan nicoline vara lagets kärna. Klart det går som det går när både nick och Caroline är utröstade.

Ja Jan är ingen person jag skulle vilja umgås med en weekend och hitta på saker med. Extremt dålig på det sociala spelet och klumpig. Men just i örådet så sken jag upp som en sol när han gick hårt mot pascal ego. Hade det varit en vanlig utekväll i nattlivet hade pascal misshandlat honom.

Victoria som kände sig mobbad av Nick. Vad gör hon nu själv? Mobbar Jan? Den människan ger falskhet ett nytt namn på kartan, riktigt äcklig på alla sätt och vis.

Vill se mer av Alexandra innan jag sätter henne som värdig vinnare. Men som i intervju att dom fortsätter sparka på Jan det var hon starkt emot. Räcker vädra sina åsikter men sen gå runt och tissla är fegt.

Nicoline riktigt myser bär hon fick chans snacka skit om Jan när hon badade med pascal och desiree. Vidrig människa.
2018-04-18, 14:23
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han är från västkusten. Göteborgsk/västkustsk-dialekt iaf.

Inte ett dugg Stockholm i hans dialekt.
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Va ? Han har definitivt ingen västkustdialekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Orust, okej, det förklarar. AguaDeTuMadre har en poäng med innerstadsbög-sociolekten - den är ganska tydlig hos Johan emellanåt, och intressant är att han en del gånger skiter i både den fjolliga satsmelodin OCH sina toklökiga och skumma avslutningar i meningarnaaeehh... Det är som att han kan snacka "rent" om han vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Dessi tror hon är bra men hon har inte en chans mot Alexandra i något varken styrkemässigt eller mentalt
Hon lever lite i en tonårsvärld där man tror att man som ung vet bäst och är bäst.
Hehe, du kan helt glömma att Dessi inte har en chans mot Alexandra mentalt. Det är precis tvärtom - Dessi krossar Alexandra mentalt. Tonårsvärld? Nej. Dessi agerar vuxet raktigenom, det är mer att man kan förledas av hennes bitiga, lätt ungdomliga sätt att uttrycka sig.
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Du har rätt här. Jan är totalt osmidig (vissa skulle säga "okunnig") socialt. I frågan om det sanitära var han rätt ute.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in