2018-04-18, 02:33
Medlem
Undrar om Pascal följer sitt hjärta snarare än hjärna. Jag menar han har hela tiden velat rösta ut de fysiskt starka som säkert varit mer bidragande än många av de andra. Nick och Carolin och nu vill han få ut samtliga av de nytillkomna, inte bara Janne.

Liksom det vore intressant och höra hur han resonerar kring att få ut Rick som med lätthet hade kunnat bli en del av deras grupp, Alexandra kan jag förstå. Han omger sig av svagare individer samtidigt som ofta pekar på sitt eget värde, stärker sin egen position i gruppen.

Så jag blir lite tvivelaktig om denne herre enbart följer sitt hjärta eller om han spelar rätt hårt. Säkrar sin plats för sammanslagningen.
2018-04-18, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
varför grät (victoria va, hon som hade sitt eget läger?) att alla var så dumma mot henne men nu visar hon sig själv vara precis lika elak mobbare mot Janne?

Såg du örådet där Janne briljerade eller? Victoria är en dam som ser antingen svart eller vitt, extremt låg tolerans. Men visst det är intressant hur hon kan bete sig.
Senast redigerad av AncientScripture 2018-04-18 kl. 02:53.
2018-04-18, 02:57
Medlem
Nu var det längesedan jag kollade på de gamla Robinsson.

Hur kommer sammanslagningen se ut? Kommer det vara individuella tävlingar f.o.m. sammanslagningen så det
endast kommer handla om konflikter och packtningar? Det kommer bli väldigt intressant att se hur det kommer bli i.a.f. Jag tror nog att det blir kul för oss tittare.

Vilka tänkbara pakter har vi? Kommer Dessie droppa Pascal och Nicoline för D.K+några i lag nord (Henrik, Ida)?
Vilka kommer Johan och Lillemor spela med?

Sen är det lite tråkigt att lag nord knappt förlorat några tävlingar på sistonde så man har inte riktigt fått någon uppfattning hur bra spelare de är där.
2018-04-18, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Vilka tänkbara pakter har vi? Kommer Dessie droppa Pascal och Nicoline för D.K+några i lag nord (Henrik, Ida)?
Vilka kommer Johan och Lillemor spela med?

Beror på vilka som kommer trilla ut innan sammanslagningen, men rent spontant tänker jag den pakt i lag syd, Lille och Johan mot klabb.

Pascal har sett rätt grinig ut på senaste, bara han fortsätter bita sig själv i läppen och inte gå hårt mot någons prestation ur den egna pakten tror jag den kommer bestå.

Lite osäker på DK faktiskt.
2018-04-18, 04:10
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Skön typ och coolast? Ser inget större underhållningsvärde i henne och de få meningar hon yttrar i varje program känns inte särskilt spontana. Att hon spelar spelet bra får jag ge henne.
Bland de figurer som är där är hon det, tycker jag. Hon kommer gå långt i och med att hon spelar spelet Robinson på ett smart sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Vad hände med den fantastiske Pascal?
Robinson Zlatan fast det var som vanligt alla andras fel.
Fantastiske? Pascal aka Ranelid jr. är mest obehaglig, pinsam, otrevlig och löjlig. Förhoppningsvis åker komplexmannen Pascal inom ett par avsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Pascal är ju trög. Det enda han gör är att skylla på andra. Pinsamt!
Rätt korkad snubbe, denne Skånepåg. Kan bli ganska sevärt i kommande avsnitt när han börjar bli irriterad på omgivningen då laget han är med i förlorar tävlingar. Ser fram emot ö-rådet senare i tävlingen, den dag han röstas ut - blir kul att se hans reaktion då.

Citat:
Konstigt nog, Johan är ju typisk för en ur-Stockholmare.
10 tals generationer i en icke naturlig miljö som degenererar individer generation efter generation.
Skicka ut honom i glesbygden så får han muskler, lär sig tala som folk och blir heterosexuell.
Eller svälter ihjäl innan solen gått upp.
Johan är inte typisk för en ur-stockholmare - du är ute och cyklar. Sett till dialekten är han ingen stockholmare. Oklart för mig var han är född, kunde vara intressant att få veta. Tydligen har han uppgett att han är från Stockholm via den info TV4 gått ut med, men det är väl endast för att han råkar bo i Stockholm.
2018-04-18, 04:45
Medlem
Jag har känt några med namnet Pascal och alla gjorde skäl för sitt smeknamn ”Pappskalle”, så även denna. Pappskallen är inte ens värdig att jmf med Zlatan.
Kände en Ramsby för länge sedan, en journalist, jag hoppas verkligen att det inte är hans avkomma, för nåt gick fel, så fruktansvärt fel, journalisten var hur trevlig som helst.
Jag dubbar dig till ditt nya namn ”Stolpskottet Pappskalle”!
2018-04-18, 04:46
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Håller helt med Alexandra att Pascal både är elak och obehaglig och jag blir lika äcklad jag av honom och Nicoline. Ett kuttersmycke utan hjärna och en mobbare med komplex utan dess like!!

Hoppas fler i lag syd börjar se igenom Pascal och kastar honom åt helvete i nästa öråd och sen kan hans lilla knulldocka kastas till vargarna efter det!
Exakt. Nicoline är en typisk bimbo, hade man bytt hennes hår mot blond färg hade hon kanske framstått som en ultrabimbo...

Pascal åker ganska snart. Hans osköna style håller inte, sedan är han ett ständigt hot då han är stark i tävlingarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tycker gänget med Pascal i spetsen börjar bli läskiga. De tycker att de nya är skit och fattar inte att de smarta här är Rick och Alexandra. Alexandra har genomskådat dem men frågan är bara hur fasiken de nya ska kunna rösta ut någon av de andra och röra om lite.
Victoria och Nicoline tillför inget och dessutom stod Victoria helt fel i dragkampen hon kan inte ha tillfört så mycket och sedan skylla allt på Jan.
Vuxenmobbning kallas det
Vuxenmobbning, ja. Personerna som spyr galla på Jan gör bort sig inför svenska folket - de kommer ut som jönsar - de fattar väl inte hur det kommer se ut i tv-rutan.

Färglösa Nicoline är egentligen meningslös i programmet. Tog TV4 med henne enbart för att vara andefattig "sidekick" till pajasen Pascal?

Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Pascal gör bort sig när han kallar utmanarna för tre "nissar", visst Jan kan man kalla en "nisse", men Rick och Alexandra?!

Pascals verkliga jag kommer fram mer och mer. En väldigt omogen och självupptagen individ. När det går bra är det tack vare honom, går det dåligt så är det alla andras fel. En fjant utan riktiga ledaregenskaper, bara hans egen önskan att vara det och hybris över sig själv. Var pinsamt när han pratade om hur dåliga utmanarna var och inte tillförde något. Förra örådstävlingen var definitivt Alexandra och Rick bäst på. Kan sätta rätt mycket på att Alexandra är den med störst råstyrka i laget, hon skulle lätt slå Pascal i Marklyft. Pascal som stod som en idiot i dragkampen och inte verkade tillföra mycket han heller. Pascal har bra fysik för de flesta tävlingar, men han är inte särskilt stark, utan hans styrka är uthållighet och kroppskontroll. Sedan är hans "mindset" inte särskilt bra när han påverkas negativt av Jan. Sitt mindset behöver han jobba på (och allt annat också).
Precis. Pascal outar sig mer och mer. Han har aggressiva tendenser, dessa ligger och väntar på att få brisera. Sättet han stör sig på och kommenterar Jan är barnsligt.
Att tro på "mindset"-tramset visar vilket tråkigt stolpskott Pascal är.

Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Finns det någon som tillför mindre än Nicoline, både rent programnässigt och framförallt för sitt lag?

Kan knappt sova eftersom det finns så onda människor som Pascal Mazza Ramsby förresten. Enormt mycket mobbarmentalitet och otroligt omogen. Sjunker som en sten både mentalt och synnerligen sympatilös människa. Riktig narcissist! Önskar verkligen honom olycka i livet, men det lär han ju inte behöva eftersom alla hans nära och kära ser hur apskaftet beter sig. PT dessutom! Tillåt mig att skratta...
Finns ingen i denna säsongs Robinson som tillför så lite som Caroline.
Mobbarmentaliteten hos Pascal är nog större och mer omfattande än vi kan ana.
2018-04-18, 06:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum

Johan är inte typisk för en ur-stockholmare - du är ute och cyklar. Sett till dialekten är han ingen stockholmare. Oklart för mig var han är född, kunde vara intressant att få veta. Tydligen har han uppgett att han är från Stockholm via den info TV4 gått ut med, men det är väl endast för att han råkar bo i Stockholm.

Han är från västkusten. Göteborgsk/västkustsk-dialekt iaf.

Inte ett dugg Stockholm i hans dialekt.
2018-04-18, 06:35
Avslutad
Vad höll de på med i tävlingen, egentligen? Den som agerade ankare, kunde väl lindat repet om sig och satt sig ner, resten behövde ju bara hålla repet i det läge som behövdes. Varför stod Pascal i en sådan konstig position? Tyckte han strulade mer än Janne, som givetvis drar bakåt, mot Pascal, när hans uppgift som ankare inte funkade.

Pascal har för övrigt en rejäl kalufs, och ser bara roligare och roligare ut, ju mer det växer. Hoppas han stannar länge.

Johaneee, är bara äcklig i sina små kalsonger. Och är en sån som blivit mobbad men ändå är den första att hoppa på tåget när andra mobbas. Hade han inte haft en allierad i Lillemor, så hade han varit knäckt vid det här laget.

Viktoria måste vara syster till Kirsi i Farmen.
2018-04-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Dina personliga åsikter om henne som person påverkar ditt omdöme. Dessi är ingen person som jag skulle umgås med privat då vi har helt olika åsikter (jag hatar bl a feminism), men hennes intelligens är det inget fel på, hon har säkert en IQ på 120+, definitivt väldigt slug.

Det krävs en viss intelligens att hantera flera olika personligheter i en grupp och manipulera dem att rösta så som hon vill utan att de förstår det. Det taktiska tänk som hon uppvisat på tävlingar vittnar också om en tankeförmåga utöver det vanliga. Hon är snabbt bra på saker som hon inte gjort innan: hon var näst bäst av alla på att kasta yxa; kom trea på tävlingen att balansera en bambustam på huvudet och slog personer som definitivt har bättre fysiska förutsättningar för den grenen, men hon tänkte förmodligen ut ett smartare sätt att balansera den på. Eller se bara på mötet mellan lagen där de skulle få ut information utav varandra då hon lyckades skapa konflikt i motståndarlaget - väldigt hög social intelligens och manipulativ förmåga.

Dessi har redan bevisat att hon kan spela spelet. Vem var det som organiserade och såg till att få Nick utröstad? Om du inte förstår att Dessi är den som har störst makt över hur röster läggs och överlägset bäst förutsättningar att nå final så är det din intelligens det är fel på.

Hon besitter en normalt fungerande social förmåga och inget annat. Bambustocken har sin förklaring i att det blåste östanvind om du tittar på tävlingen. Att påkalla Lillemor's uppmärksamhet vid mötet mellan lagen hade vem som helst kunnat göra. Det var ingen speciell manipulativ förmåga som du verkar tro utan helt vanligt socialt samspel.
2018-04-18, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag menar snarare att en joker alltid till sist kommer ses som en person som inte varit med under hela programmets gång. Därför kommer de aldrig att kunna vinna. Möjligen finns det något enstaka exempel på en joker som lyckats ta hem alltihop men så fort det avgörs via omröstning tror jag det blir svårt för någon som kommit in under tävlingens gång.

Vilken IQ någon av deltagarna har kan dock varken du eller jag avgöra utifrån en kraftigt vinklad tv-show. Sådana spekulationer nedlåter jag mig inte till.

Senaste dokusåpan där en joker vann är Farmen för exempel, innan det har du PH 2014, Ex on the beach 2015 , Big Brother 2005 för att nämna några, så var du fått ifrån att jokrar inte vinner det har jag ingen aning om.
2018-04-18, 07:18
Medlem
Citat:
Vem är den starkaste?
Alexandra borde varit ankaret.
https://www.instagram.com/p/BWaxpr4HbJ7/?hl=sv

Jag sa inte att Pascal är starkast. Bara att dom i lag Syd nog körde på den modellen, och dom själva tyckte väl att han skulle vara där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in