Citat:
Tycker nog Rick tog rätt beslut. Att försöka bli en del av pakten till sammanslagningen är smartast. Carolin var ju helt främmande för att pakta, Jan helt dum i huvudet så att försöka pakta med dem är inte smart. Rick är redan väldigt populär hos Victoria som är halvmed i pakten med Dessi, Pascal och Nicoline. Till sammanslagningen kan Rick också vara halvmed i den pakten, alltså med i pakten, men utanför ledartrojkan och offras före dem. Lyckas Lag Syd bara förlora en till örådstävling så han har med Alexandra till sammanslagningen så kan han styra upp en konkurrerande trio med Alexandra och Victoria som kan utmana Dessi, Pascal och Nicoline om makten mot sluten. Vinner lag syd några tävlingar kan också DK åka ut vilken är Dessis nyckel till lag Nords medlemmar Henrik och Ida. Om DK lyckas vara kvar till sammanslagningen kommer avgöra mycket ... Sedan kommer trion Dessi, Pascal och Nicoline att splittras. Är säker på att Dessi kommer försöka spela ut Pascal när det drar ihop sig, hon är där för att vinna och skiljer på det privata och tävling. Pascal måste ut för han är för bra på individuella tävlingar.
Detta tror jag också på... Det var ju tydligt att de tre jokrarna inte tillbringade så lång tid tillsammans innan de kastades in i det röda laget, men under den tiden när de hackade sig fram i djungeln så framgick det att Rick är "diplomatisk", Alexandra diggar att en 70årig gubbe är så pass cool, vältränad och "ödmjuk", det framgick även att Alexandra inte var så "imponerad" av "Meetoo-Janne" som bara är dumdryg, uppblåst och bara har åsikter när kameran är påslagen i ö-rådet. Annars så verkade han mest leta efter sina kortbrallor...
Victoria (som man kan tycka mycket om) verkar också ha en "fetish" för diplomat-Rick så till den milda grad att det är på gränsen till "grandpa-issues". Så jag tror som "GOP" att Rick kommer nog inleda tysta förhandlingar med Victoria och Alexandra. Det kommer falla på Victoria att få med sig Dessi och visa på att det är Pascal och Nicoline som står näst på tur (efter Kreativa-Janne)... Pascal var viktig inledningsvis, just nu är han bara för mycket, för självgod, och bidrar inte till att "hans" lag vinner några tävlingar... han vinner bara individuella tävlingar, vilket säger en hel del om hans s k "mindset"
Victoria har inte så mycket övers för "mindset-Pascal", hon har förvisso en crush på lilla Dessi men jag tror inte hon bryr sig så mycket om kuttersmycket-Nicoline.
Rich, Alexandra, Victoria och Dessi skulle bli ett bra "lag". Gällande det fysiska så är jag övertygad om att "Cross-fit" Alexandra är betydligt starkare än Pascal och det tror jag snart att Victoria och Rick kommer fram till, och därmed att Pascal är i långa loppet dödvikt utifrån ett lagperspektiv och det är bättre att bli av med han, få lugn och ro i lägret...
Konsult-Janne kommer att ryka fortare än han hinner bygga sitt dass om de hamnar i ett nytt ö-råd.