Citat:
Ursprungligen postat av
MacEbola
Jag har fetat.
Att hemundervisningen var på upphällningen skulle kunna vara orsaken till att katastrofen inträffade.
Föräldrarna såg kanske att kommande skolgång skulle belasta och försämra flickornas redan vikande hälsotillstånd ytterligare, varvid föräldrarna inte såg någon livskvalité i framtiden, varken för flickorna eller för dem själva. Detta passar alldeles utmärkt in i min spekulation från mitten av januari, i vilken den utlösande faktorn var ett negativt cancerbesked till Hanna.
Tänk vad det går att tolka och tänka olika.
Jag föredrar att inte utmåla någon med bockfötter, svans och horn omgiven av svavel och lågor.
Med tanke på att de bara gav "Moas sjukdom" ett halvårs "chans", så var de helt knäppa. Därför tror jag även att de under lång tid "förvarat" barnen på ett hälsovådligt sätt. Barnen levde inte, de presterade och bedömdes av O. Bockfot behöver personen inte ha, den och omgivningen kan vara övertygad om att allt är som det ska. Som du kanske hörde berättade rektorn att det fanns problem "inne i familjen". Vem var ett problem? Vad var problemet? Varför kom kommunen fram till att nu ska INGA BARN någonsin kunna vara hemma från skolan utan att soc kopplas in, om frånvaron överstiger ett visst antal timmar. Det är så dags...
Kommun och skola vet att barnen föll mellan maskorna i samhällsnätet, som inte fångar upp de skithemska föräldrarna. Det finns fler därute, men få går så långt som att tro att barnen och familjen måste dö, för att de inte klarar livsmålen.
Tror som sagt inte på depression, utan på panik i samband med att de skulle behöva ta itu med sig själva. Det värsta som kan drabba en narcissist med psykopatiska drag.
Det som hände i familjen hade pågått under lång tid och barnen var bara katalysatorer för föräldrarnas extrema oförmåga att växeldra, tand hand om sina barn så att de mår bra, hantera olika viljor och leva LIVET. Hur i helvete har de växt upp? Ser att Os syster är en sökare...
Här har det blivit så att barnen utmålas som en orsak till morden, när morden, enligt mig, inte har ett skit med barnen att göra. Alla går på föräldrarnas finter. Barnen måste har varit oerhört ensamma. Vem hade trott på dem? Jag kan ta skit av tråddeltagare, men barnen, de hade ingen som stod upp för dem. De var bara "sjuka". Diffust sjuka...