2018-04-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, jag delar ungefär den bilden också. Jag tror dock att det hade kunnat gå till så även om H inte hade cancer utan "bara" var utmattad och djupt deprimerad med paranoida och psykotiska skov. Jag ser dessutom att båda föräldrarna har ett lika stort ansvar för det som hände, oavsett vem som initierade den slutgiltliga utgången.
Hanna var den sista som hade paranoida och psykotiska skov. Möjligen Oskar
Citera
2018-04-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag gjorde ju det och vet att det inte funnits några kända uppgifter om HB:s beteende på arbetet, såsom underlig. Tvärtom. Mycket skicklig och hjälpsam och jobbade som vanligt fram till jul.

Vet inte ens om hennes halvtid stämmer. Varifrån kommer de uppgifterna egentligen?
Har undrat ett tag, men att gräva själv i denna mastodonttråd hindrar mig redan i tanken.

Hittade den nyligen igen, men inte nu mer när du frågar. Det var någon som sammanställde och bara skrev att H jobbade 2 dagar i veckan (det var tidigt i tråden, typ januari). När jag läste det tyckte jag nog att det var mer ”obekräftat”, men vill inte påstår det 100%. Man kan leta med ord skatteverket eller skattejurist eller kanske Malmö. Men det är ändå mycket att ta sig genom.
Citera
2018-04-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack för att du letat!

Någon annan som vet vart uppgiften om Moas eventuella frånvaro, våren 2017, från skolan kommer ifrån?

Kom det inte från Stehlitz? Men jag vet att det stod i tidningen att flickorna hade frånvaro innan hemundervisning. Men det var inte specifik M våren 2017, tror jag.
Citera
2018-04-17, 15:04
Bannlyst
Citat:
BUP, BUP, BUP?

Hur många gånger som helst sedan januari har folk skrivit att BUP borde kontaktats och sedan dyker som på beställning en, som känner någon som kände familjen, upp och säger att de kontaktade BUP, som inte kunde föra något.

Beviset på att om man upprepar en lögn tillräckligt ofta så blir det sanning?

Har inte läst något att barnen hade eller hade haft någon kontakt med BUP.
Någon dyker även upp och uttalar sig att barnen har ett intyg på ME. Många har ifråga satt det men inte fått något svar, men andra ska stå till svar hur dom vet det och måste till varje pris förklara.
Citera
2018-04-17, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Känner inte till nåt om det tyvärr. Men BUP nekar inte hjälp

Nä jag tycker också det skulle vara konstigt om BUP nekar hjälp.
Citera
2018-04-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Har inte läst något att barnen hade eller hade haft någon kontakt med BUP.
Någon dyker även upp och uttalar sig att barnen har ett intyg på ME. Många har ifråga satt det men inte fått något svar, men andra ska stå till svar hur dom vet det och måste till varje pris förklara.

Ja det känns lite märkligt att nya infallsvinklar direkt slås ner av en hop skribenter så fort de dyker upp...
Nu till en fråga; Hannas cancer - att den skulle återvänt. Är det Hanna som berättat om den inför grannar, lärare, kollegor etc eller är det någon annan i familjen? Jag tänker att det är en diagnos som få skulle ifrågasätta, det är ju så känsligt med tanke på att det kan vara en dåligt prognos. Kanske var det ingen cancer som gjorde henne sjuk. Jag har inte heller hört någon tidigare i tråden vittna om att Hanna skulle ha visat tecken på psykiska besvär. Visst kan man anta att hon var bekymrad för döttrarnas trötthet men om hon kunde jobba ända från till jul så borde det inte handla om någon djup depression som man kan dölja under de timmar man är på arbetet som någon påstod.
Citera
2018-04-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Ja det känns lite märkligt att nya infallsvinklar direkt slås ner av en hop skribenter så fort de dyker upp...
Nu till en fråga; Hannas cancer - att den skulle återvänt. Är det Hanna som berättat om den inför grannar, lärare, kollegor etc eller är det någon annan i familjen? Jag tänker att det är en diagnos som få skulle ifrågasätta, det är ju så känsligt med tanke på att det kan vara en dåligt prognos. Kanske var det ingen cancer som gjorde henne sjuk. Jag har inte heller hört någon tidigare i tråden vittna om att Hanna skulle ha visat tecken på psykiska besvär. Visst kan man anta att hon var bekymrad för döttrarnas trötthet men om hon kunde jobba ända från till jul så borde det inte handla om någon djup depression som man kan dölja under de timmar man är på arbetet som någon påstod.

Det är inga problem att dölja en depression medan man är på jobbet. Det finns gott om människor som gör det. Hanna jobbade dessutom bara halvtid, Det finns oerhört få vittnesmål om hur Hanna mådde eller hur hon var som människa. Hon är som en skugga som inte går att få något grepp om. Det är därför jag tror att hon var katalysatorn som startade utvecklingen som slutade med att man avslutade sina och barnens liv.
Citera
2018-04-17, 15:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Gå tillbaka till dina inlägg och se hur du kommenterat Stehlitz jämfört med Missan27. Nej, man kan inte bortse från hur någon agerar olika beroende på person. Vad som är sant vet vi inte.

Nu handlar inte tråden om vem jag väljer att ha större tillit till eller om jag väljer att vara mer neutral innan det finns bekräftade fakta.
I denna tråd tycker jag att du använder ordet partisk väldigt fel. Du kan lika gärna applicera det på dig själv. Läs dina egna kommentarer innan du skriver.

Var det det viktiga att få fram att du tycker jag är partisk?
Citera
2018-04-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är inga problem att dölja en depression medan man är på jobbet. Det finns gott om människor som gör det. Hanna jobbade dessutom bara halvtid, Det finns oerhört få vittnesmål om hur Hanna mådde eller hur hon var som människa. Hon är som en skugga som inte går att få något grepp om. Det är därför jag tror att hon var katalysatorn som startade utvecklingen som slutade med att man avslutade sina och barnens liv.
Depression går att dölja, även ganska djupa. Om man har en väldigt hög ångestnivå kan ångesten ta bort den förlamande trötthet som många deprimerade kan ha. Ångest kan istället göra att man blir väldigt rastlös.
Citera
2018-04-17, 15:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Känner inte till nåt om det tyvärr. Men BUP nekar inte hjälp

Man hör ju att vårdköerna i Sverige blir bara längre och längre. Är det väntetider även till BUP? Vi har ju fått en stor andel ”barn” till Sverige som är i behov av BUP.
Citera
2018-04-17, 15:44
Medlem
Hans och Greta live i Bjärred! Eller "död" kanske man ska säga. Två barn inspärrade i ett hus med häxiga föräldrar. Alla såg på, men låset var på väg att brista eftersom skolan skulle spara och inte hade råd med hemundervisning. Den inspärrade, "sjuka" Agnes (trött av inspärrningen och lydnaden) skulle snart få tala ut hos kurator, men hon hade aldrig avslöjat sina föräldrar av rädsla.

Summa: Två onda och störda föräldrar, inte sjuka, hade ihjäl sina barn för att de helt enkelt kunde döda dem. Om det inte var så att en av föräldrarna dödade alla i lönndom eller ilska på grund av "olydnad".

Den här "familjen" var ingen riktig familj. Det var en enhet som hölls i en avgränsad area, där endast vidimerade besök fick ske. Under några års tid prövade man att ge barnen frihet med sällskap till piano och fotboll.

Dessa två vakthavande blev onda, personlighetsstörda "vapen" som agerade exekutionspatrull i villan. Hur de gick till väga vet vi inte.

Döden inträffade som ett resultat av olydnad och rädsla för avslöjande. Detta är min övertygelse.

Det rimmar med att morden ägde rum innan skolan skulle få djupare kontakt med de inspärrade barnen. Det luktade bränt omkring vårdnadshavarna.

Jag tror att båda föräldrarna lurpassar på barnen i alla år och att OH knappast varit på plats på sitt fria arbete mer än absolut nödvändigt. Föräldrarna valde arbetsförhållanden som ledde till att de kunde övervaka barnen. Allt var en ridå. Detta är det sjukaste som inträffat och det var onekligen synd att barnen inte fick möjlighet att räddas levande, men, de hade med all säkerhet varit skadade för livet. Någon egen familj eller lyckligt liv är det tveksamt om de någonsin skulle ha fått med en sådan uppväxt.

Manipulatörer är naturligtvis "milda" utåt. De var inte obegåvade. "Föräldrarna" behövde barnen för att utöva sina störda behov. Barnen blev både syndabockar deras otillfredsställande livskvalitet. De nådde inte upp till målet fullständig lydnad, fullständig underkastelse, perfekt pianospel, begränsat tal, avvägda känsloyttringar i tacksamhetens anda till sina perfekta och kärleksfulla föräldrar.

Resorna till Tyskland, om de nu ägt rum (!), förklaras enkelt med att föräldrarna naturligtvis inte själva kunde tro att de var onda häxföräldrar som krävde blind lydnad. De förstod inte varför barnen inte presterade på topp. Att barnen skulle ha kamrater var inte viktigt.

Sedan länge var kontakt med omvärlden hårt reglerad och fick endast ske på de tider som O och H godkänt/orkade med/tyckte att de klarade av.

Föräldrarna respekterade inte barnen, varken som levande eller döda.
Senast redigerad av rappytt 2018-04-17 kl. 15:56.
Citera
2018-04-17, 15:55
Bannlyst
Citat:
Hej Avd.9,

Du ligger också i också!

Såg bara ett påstående som även du refererar till nu. Att Moa skulle varit mycket hemma. Tydligen? Du måste veta vart det ryktet ifrån. Inte nån som kände nån som var god vän med familjen, va? Tacksam om du återger källan.

Hej.
Och även du ligger i ser jag.

Vad observant av dig att du ser att jag skriver "tydligen" och det betyder att jag inte vet 100% utan att jag har för mig att jag har sett denna uppgiften, men då jag inte har hittat källan, så försöker jag få svar från Missan27.
Hon kanske kan bekräfta nått om det.

#24849 Stehlitz skriver såhär bla
Det kan ju förklara varför Moa var borta mycket från skolan redan på vårterminen.
"24461 Stehlitz skriver såhär bla.
Moa var sjuk mycket under hela våren.

Detta är en del av ett PM.
Barnens hemundervisning ska även bero dels på barnens egen sjukdom med allt vad det innebar psykiskt och fysiskt. Men även att skolan ska ha "sett lite mellan stolarna" vid beslutet pga mammans svåra sjukdom och eventuellt infektioner, samt att de inte ville "pressa familjen (framförallt flickorna) ännu mer. De ska (åtminstone den yngsta) ha haft rätt hög frånvaro innan beslutet om hemundervisning kom.

Jag, Tey44, Vinbergssnacka mfl... har fullt för oss att det är med i media nån stans.

Det finns ett meddelande nånstans från en kvinna som hade barn i samma klass som Moa, och hon berättade om den höga frånvaron.

Sen har vi annan info från media. (min fritext)
Moa började visa symptom i maj, och i Juni har man ett möte om hus man skall lägga upp Moas skolgång (min slutsats av det är att hon borde ha haft frånvaro under vt -17)

Detta är ett axplock på vad jag hittade lite snabbt, men det finns säkert mer om man letar vidare.

Därför ställde jag följande fråga, för att se om Missan27 kunde bringa lite klarhet.
1. Moa hade tydligen väldigt mycket frånvaro från skolan från & till under vt 2017
Är det något som du känner till, eller som Moa pratade om.

Jag har aldrig påstått att jag VET, eller att det ÄR sant.

Om jag hade skrivit följande, så hade ditt påpekande haft lite mer tyngd.
1. Jag vet att Moa hade hög frånvaro vt -17
Men det gjorde jag inte.

Snälla lilla du, har du inget annat att göra än att punktmarkera mina inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in