Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Hej Avd.9,
Du ligger också i också!
Såg bara ett påstående som även du refererar till nu. Att Moa skulle varit mycket hemma. Tydligen? Du måste veta vart det ryktet ifrån. Inte nån som kände nån som var god vän med familjen, va? Tacksam om du återger källan.
Hej.
Och även du ligger i ser jag.
Vad observant av dig att du ser att jag skriver "tydligen" och det betyder att jag inte vet 100% utan att jag har för mig att jag har sett denna uppgiften, men då jag inte har hittat källan, så försöker jag få svar från Missan27.
Hon kanske kan bekräfta nått om det.
#24849 Stehlitz skriver såhär bla
Det kan ju förklara varför Moa var borta mycket från skolan redan på vårterminen.
"24461 Stehlitz skriver såhär bla.
Moa var sjuk mycket under hela våren.
Detta är en del av ett PM.
Barnens hemundervisning ska även bero dels på barnens egen sjukdom med allt vad det innebar psykiskt och fysiskt. Men även att skolan ska ha "sett lite mellan stolarna" vid beslutet pga mammans svåra sjukdom och eventuellt infektioner, samt att de inte ville "pressa familjen (framförallt flickorna) ännu mer. De ska (åtminstone den yngsta) ha haft rätt hög frånvaro innan beslutet om hemundervisning kom.
Jag, Tey44, Vinbergssnacka mfl... har fullt för oss att det är med i media nån stans.
Det finns ett meddelande nånstans från en kvinna som hade barn i samma klass som Moa, och hon berättade om den höga frånvaron.
Sen har vi annan info från media. (min fritext)
Moa började visa symptom i maj, och i Juni har man ett möte om hus man skall lägga upp Moas skolgång (min slutsats av det är att hon borde ha haft frånvaro under vt -17)
Detta är ett axplock på vad jag hittade lite snabbt, men det finns säkert mer om man letar vidare.
Därför ställde jag följande fråga, för att se om Missan27 kunde bringa lite klarhet.
1. Moa hade tydligen väldigt mycket frånvaro från skolan från & till under vt 2017
Är det något som du känner till, eller som Moa pratade om.
Jag har aldrig påstått att jag VET, eller att det ÄR sant.
Om jag hade skrivit följande, så hade ditt påpekande haft lite mer tyngd.
1. Jag vet att Moa hade hög frånvaro vt -17
Men det gjorde jag inte.
Snälla lilla du, har du inget annat att göra än att punktmarkera mina inlägg?