2018-04-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Oavsett vad man tycker om Nick så är det helt galet att kalla honom för alfahanne. En alfahanne är den som är och accepteras som ledaren för flock. Den som står högst i rang. Det var uppenbart att Nick inte var något av detta. Halva gruppen ville inte ledas av honom och för de flesta var han inte högst i hierarkin.

Det närmaste vi kommer en alfahanne i årets Robinson så här långt är väl Henrik. Gruppen har sett honom som ledare från dag ett, han värderas högst i deras lag och han leder gruppen och försöker undvika konflikter inom densamma.

Nick ansågs vara alfahane av gruppen från dag ett och han visade tydliga ledartendenser.
2018-04-16, 22:36
Medlem
Victoria har de sociala flödena fulla med både afghanska skäggbarn och ghambianska män som kommenterar. Har haft starka misstankar om att hon var en batikhäxa
2018-04-16, 23:11
Medlem
Nicoline kan ju vara den tråkigaste deltagaren jag någonsin sett i TV...herregud snacka om att ha noll personlighet. Sjukt att produktionen inte gör något för att få ut henne, hon tillför ju absolut ingenting i rutan.

Dessi växer dock för varje avsnitt, verkar vara en ung cool tjej som är både smart och kan hantera det sociala spelet.

Tänk om Nick hade sagt 1/10 av de saker som Victoria sagt om tex Janne, då hade hon förfan flytt till en annan ö, snacka om dubbelmoral.
2018-04-16, 23:14
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nick ansågs vara alfahane av gruppen från dag ett och han visade tydliga ledartendenser.

Nej det gjorde han ju inte. Få accepterade honom som ledare. Är man inte accepterad som ledare är man inte alfahanne. Att han ville vara ledare var tydligt, däremot var han inte ledare eftersom han inte hade de andra bakom sig.

Hos de röda ser jag nog att Dessi har en stor chans att vinna. Hon har den sociala kompetensen. Gör sig inte lätt ovän med andra men vågar samtidigt pakta när det krävs. Dessutom är hon bra nog i tävlingarna för att inte sinka gruppen medan hon inte är stark nog för att upplevas som ett hot.

Annars gillar jag kanske Rick mest men att komma in som joker brukar betyda att man redan från början har en stor nackdel.
2018-04-16, 23:35
Medlem
mr.demons avatar
Hoppas inte dessi ryker. Den lilla vänsterflickan spelar spelet bra som fan. Nicoline fyller absoult ingen som helst funktion. Likaså bögen.
2018-04-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Nick var anabola-monstrer med luftmuskler. Pascal är ren (naturliga muskler).
Nej, Nick var inget anabolamonster. Att du säger så visar att du har absolut noll koll.
2018-04-17, 00:38
Medlem
Om det stämmer att dessie bor tillsammans med dk i hans husvagn nu så e hon för mej coolaste 20åringen från storstan ever!!!! Tjejen gick på gymnasiet för 1 eller två år sen det får man inte glömma och nu är hon i Robinson och levererar. Jag gillade henne inte i början då hon höll amuletten/sveket mot laget hemligt vilket för Victorias skull. Det hade inte vart ok för någon tycker jag. Lille-mor och Johan....suck va ska man säga? Tycker nog faktiskt att produktionen skulle ta ut Johan då han börjar se farligt mager ut vilket inte kan vara bra för organe, och jag menar det seriöst. Pascal? Först tänkte jag att han hamnar snart i en sån storhetspsykos som killen i BIG brother gjorde de fick ta ut å lägga in men han e nog bara lite solstingskorkad. Rick är fantastisk det måste jag hålla med om 👍🏻 Men jag ser faktiskt ingen än som vinnare
2018-04-17, 00:40
Medlem
frithiofssons avatar
Programmet börjar bli lite förutsägbart och tappar i tempo. Syd kommer troligtvis fortsätta förlora tävlingar och Janne kommer ryka följt av Alexandra. Jag tror möjligtvis att Rick, Victoria och Dessie sedan skulle kunna konspirera mot Pascal. Annars lär nog (tyvärr) även Rick ryka innan sammanslagningen.

Produktionen gav ju ett öppet mål till de tre nya att kunna ta över spelet genom att alliera sig med Carolin. Istället allierar sig Rick med Pascal och gänget...

I Nord känns det ganska givet att Johan och Lillemor kommer ryka i Öråd om Nord skulle förlora tävlingar.

När brukar man köra sammanslagningen vanligtvis?
Senast redigerad av frithiofsson 2018-04-17 kl. 01:20.
2018-04-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Nej, Nick var inget anabolamonster. Att du säger så visar att du har absolut noll koll.

Inte anabola steroider kanske men antagligen någon typ av testosteron terapi. Finns såklart undantag vilket Nick kan vara. Det hör till ovanligheten att kunna hålla den muskelmassan vid den åldern.
2018-04-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson

I Nord känns det ganska givet att Johan och Lillemor kommer ryka i Öråd om Nord skulle förlora tävlingar.

Frågan är bara vem som kommer behöva åka ur lag nord innan med tanke på att bögen besitter en immunitetsamulett som han kommer dela med negermor vid nästa öråd..
2018-04-17, 02:12
Medlem
rikastistorstans avatar
Förstår inte varför så många stör sig på Dessie? Hon är söt, smart och väldigt empatisk. Hon vågar stå för sina åsikter och vågar säga ifrån när en hel grupp går på en person(Victoria, John). Hedersamt. Visst, feminist, men mest på ett sånt där ungdomligt naivt sätt. Träffar hon en riktig man så försvinner nog dom tendenserna fort. Pascal och hans lilla docka vill jag dock bara ha ut asap. Det jobbigaste av allt just nu är att Lillemor och Johan har varsin amulett. Två fruktansvärt enerverande individer.
2018-04-17, 03:26
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Är det Anna Kimberg-Batra som kommenterar?
Bara 08: or som är värdiga vinnare om man nu inte är homosexuell Stockholmare.
Du yrar. Och flamsar. Dessies coolhet är inte primärt utifrån att hon är från Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
"Hela laget älskar mig."

Man kan ju inte anklaga Pascal för att ha dåligt självförtroende i alla fall.
Pascal är mest en fånigt uppblåst pajas. Meningen där, hur han sa detta i programmet, är ett bra exempel på det. Grabben har enorma komplex. Ofta när man beter sig och jiddrar som han gör, har man svåra mindervärdeskomplex. Hans gaggande om mindset är mest rappakalja.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Hur roligt som helst när DK uttrycker om Johan (fritt ur minnet): "Det där benranglet får väl äta upp sig innan han är med i ett sånt här program".
Nja, i så fall för att DK tidigare i programserien, för ett par avsnitt sedan, outade sig såsom mobbad när han var yngre. Jag har varit på min vakt gällande den snubben, det är nåt som inte riktigt stämmer - han känns som en lirare som själv kan vara en sorts mobbare. När han sa det där om Johan, så framkom nog den lite mer äkta, sanna Johan....

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Alltså Rick... Är han en sån skön människa som han framstår som så är det ju bara för jävla härligt. Men är det verkligen möjligt? Döljer det sig något under ytan där som kommer fram längre framöver?
Rick... Om något döljer sig? Ja, jag tror det. Det finns nog ett antal lik i hans garderob. Intressant att få veta vilka.
Senast redigerad av X-faktum 2018-04-17 kl. 03:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in