2018-04-16, 21:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Skulle gissa faktiskt på att dom där utbildningarna inte är vetenskapsbaserade.

Som sagt, jag överlåter åt andra att bedöma det är du eller Harvard, MIT, KTH och alla andra högskolor i världen som har bäst koll på vad som är vetenskapligt.

Men du borde väl ändå hålla med om att du har ett ganska stort trovärdighets problem? Hur många tror du det är som litar på ditt pladder om att Harvard utbildar ovetenskapligt?

Citat:
Sedan att jag inte ens nämnde utbildningarna men att du kände att du var tvungen att dra till med det när du inte hade någonting och säga om det där cavendish experiment, du byter fokus då helt enkelt.
I kontexten så sa jag att det där cavendish experimentent inte är baserat på vetenskap.

Nej jag byter inte fokus, jag länkade till Cavendish experiment som utförs på Harvard och MIT.
Och i contexten så hävdar jag att världens bästa tekniska högskolor nog får anses ha bättre koll på vad som är vetenskapligt än vad du har.
Senast redigerad av madtop 2018-04-16 kl. 21:15.
Citera
2018-04-16, 21:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Cavendish experimentet, det kändaste experimentet när det kommer till gravitationen. Går inte ens och hitta slutna experiment på internet.

Det är ingen som begriper vad du menar med "slutna experiment". Däremot så har jag länkat till massor med Cavendish-experiment som utförs på allt från ansedda Harvard till Lunds Tekniska högskola.

Att du anser att dessa jobbar ovetenskapligt kan vi mest se som ett kul insyn i dårskapen.

Citat:
Sedan att det inte ens behöver påvisa gravitationen är en helt annan sak.

Nu fattar du nog inte ens själv yrar om.
Gravitationen påvisar du genom att t.ex väga dig eller lyfta upp en vikt.

Det blir lite knepigt för dig när du först hävdar att Harvard är ovetenskapliga för att därefter inte ens begripa hur man påvisar gravitation. Du känns inte helt insatt om man säger så.
Senast redigerad av madtop 2018-04-16 kl. 21:17.
Citera
2018-04-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är ingen som begriper vad du menar med "slutna experiment".Däremot så har jag länkat till massor med Cavendish-experiment som utförs på allt från ansedda Harvard till Lunds Tekniska högskola.

Att du anser att dessa jobbar ovetenskapligt kan vi mest se som ett kul insyn i dårskapen.

Nu fattar du nog inte ens själv yrar om.
Gravitationen påvisar du genom att t.ex väga dig eller lyfta upp en vikt.
Man stänger inne kulorna.
Citera
2018-04-16, 21:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Självklart stänger man inne hela experimentet.
Har du sett experimentet utföras utomhus en blåsig dag?
Citera
2018-04-16, 21:27
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ja man "stänger inne kulorna"

Från det jag länkade tidigare:
Citat:
The smaller dumbbell are enclosed in a metal case.
https://sciencedemonstrations.fas.harvard.edu/presentations/cavendish-experiment
Finns till och med en liten skiss där du tydligt ser hur kulorna är skyddade.
Citera
2018-04-16, 21:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Cavendish experimentet, det kändaste experimentet när det kommer till gravitationen. Går inte ens och hitta slutna experiment på internet.
Sedan att det inte ens behöver påvisa gravitationen är en helt annan sak.

Du kan få ett lästips av mig och det är boken "Gravitational Experiments in the Laboratory", passa på och köp nu för 399kr.
https://www.adlibris.com/se/bok/gravitational-experiments-in-the-laboratory-9780521391719

I boken kan du läsa om flera experiment man kan göra när man vill undersöka gravitationen och ett av alla experiment är Cavendish. Boken ges förövrigt ut av Cambridge University's egna förlag.

Men jag gissar att du kommer att hävda att Cambridge är ovetenskapliga, att författarna är illuminati-agenter, allt är bluff och att du vet bäst. Eller?

Edit:
Hittade till och med var du kan köpa din egna lilla experimentuppsättning:
https://www.pasco.com/prodCatalog/AP/AP-8215_gravitational-torsion-balance/index.cfm
Observera: den har slutna kulor!
Senast redigerad av madtop 2018-04-16 kl. 22:00.
Citera
2018-04-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Därför att södra vändkretsen är norr om betraktare som är söder om södra vändkretsen.
Jag fattar ingenting. Solen är ju norr om betraktaren nu, hur skulle det kunna förhålla sig på annat sätt?
Varför måste solen vara söder om betraktaren på en platt jord?
Citera
2018-04-16, 23:15
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Skulle gissa faktiskt på att dom där utbildningarna inte är vetenskapsbaserade. Dom ignonerar dom 4a experimenten som visar på en stationär jord, dessutom gör man inga experiment om variationer på gravitatioen och sfär jord.

Sedan att jag inte ens nämnde utbildningarna men att du kände att du var tvungen att dra till med det när du inte hade någonting och säga om det där cavendish experiment, du byter fokus då helt enkelt.
I kontexten så sa jag att det där cavendish experimentent inte är baserat på vetenskap.

Hade velat satt dig på ignore men kan vara kul och se hur långt någon kan gå för att försvara sin tro helt och hållet. Jag utesluter inte att du är en shill heller med tanke på hur du så desperat ska skriva "över" någon.

Så du ignorerade alltså totalt när jag förklarade att airys failure experiment inte alls stämmer.
Varför alltid detta förnekande av er plattskallar. Så fort ni märker att en punkt inte håller så blundar ni eller går över till nästa punkt.
Sedan efter ett några veckor så kommer ni till samma punkt igen! Och då är allt som bortblåst...

Här kan du läsa om du glömt det: (FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2018-04-16, 23:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag fattar ingenting. Solen är ju norr om betraktaren nu, hur skulle det kunna förhålla sig på annat sätt?
Varför måste solen vara söder om betraktaren på en platt jord?

Ja på en platt jord är solen norr om betraktaren.
Ditt problem är att solen i verkligheten går upp i sydöst.

Din modell stämmer inte med våra observationer, din modell fungerar inte.

Edit:
Soluppgång i Kapstaden 20/12 2017
http://suncalc.net/#/-33.9249,18.4241,4/2017.12.20/04:37
Citera
2018-04-17, 00:10
Medlem
Antarktis

Här kan man se mer midnattsolen på McMurdo station i Antarktis.
Vid 1;15 ungefär får vi se en person som visar oss vad klockan är och därefter börjar en timelapse. När personen visar oss sin klocka är berget i bakgrunden snöfritt men senare i bilden är klätt i massor av snö under samma molnfria dag som timelapse fotot föreställer. Verkar vara fejkade bilder.

Vid 3:33 i samma klipp kan man se hur samma molnformation uppenbarar sig i slutet som i början av denna dag. Bilden förefaller vara ihopklippt för att visa en midnattssol som inte existerar.

https://www.youtube.com/watch?v=naSBP69oyEI

Vid 53:56 visas ett klipp från en byggarbetsplats på Antarktis vilket ska föreställa midnattssolen.
I videon visas hur man lagt över på bilden kranarmar och dylikt för att få detta att likna en midnattssol. Förefaller vara fejk.

https://www.youtube.com/watch?v=bg8mUWlpt_c
Citera
2018-04-17, 00:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Antarktis

Hoppsan - här bytte vi ämne. Blev det för jobbigt med soluppgången i Kapstaden?

Vad är din förklaring till att solen i Kapstaden den 20/12 i verkligheten går upp i sydöst men att den på den platta jorden borde gå upp i nordost?
Citera
2018-04-17, 01:07
Medlem
Citat:
Antarktis

Här kan man se mer midnattsolen på McMurdo station i Antarktis.
Vid 1;15 ungefär får vi se en person som visar oss vad klockan är och därefter börjar en timelapse. När personen visar oss sin klocka är berget i bakgrunden snöfritt men senare i bilden är klätt i massor av snö under samma molnfria dag som timelapse fotot föreställer. Verkar vara fejkade bilder.

Vid 3:33 i samma klipp kan man se hur samma molnformation uppenbarar sig i slutet som i början av denna dag. Bilden förefaller vara ihopklippt för att visa en midnattssol som inte existerar.

https://www.youtube.com/watch?v=naSBP69oyEI

Vid 53:56 visas ett klipp från en byggarbetsplats på Antarktis vilket ska föreställa midnattssolen.
I videon visas hur man lagt över på bilden kranarmar och dylikt för att få detta att likna en midnattssol. Förefaller vara fejk.

Mer om detta.

I nedan klipp får veta vilka som ligger bakom turistindustrin som arrangerar resor till Antarktis. Tydligen så finns det en massa domännamn som Polarcruises, antarctic-cruises osv. och de ägs av en och samma person. Se 1.12.44 in i nedan klipp. Om man var konspiratoriskt lagd skulle man lätt kunna misstänka att detta ska se ut som en jätteindustri men i själva verket är det inte det.

Vid 1.17.37 får vi också veta att detta företag är sammanlänkat med chefsvetenskapsman på amerikanska myndigheten NOAA, en före detta militär i den amerikanska marinen.

Bevakas Antarktis av miljoner soldater? Nej, men det är i allra högsta grad en militariserad zon i syfte att dölja något för oss. Vad? En platt jord till att börja med eller mer. Som jämförelse kan vi se på den konflikt som utspelar sig mellan Ryssland och väst. Det går alldeles utmärkt att vara glad och fredlig på Antarktis, och rymden, men inte Syrien. En foliehatt som jag skulle kunna få för sig att de spelar ihop.

Varsågoda, njut av lögnerna!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in