2018-04-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hela psykrapporten har ju inte vi.

I den står det nog en hel del om autistiska drag. Det är min gissning.

Fö filmades ju PM flera gånger, och aspigare snubbe får man leta efter.

Autism och asperger är realiteter, och vill vi skydda dessa människor och också hindra att de blir kriminella, ensamma och självdestruktiva, behöver vi diagnoser.

En högfungerade autist som blir osams med hela världen är en potentiell samhällsfara.

Hittade det här, om växelpengar:

Det är chefen för det företag i Rødovre, där PM gick som svetsarlärling som 27-åring, som uttalar sig (plusartikel Extrabladet) https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/bag-om-peter-madsens-liv-mine-foraeldre-skulle-have-haft-nogle-taev/7051781

De oplevede, at Peter Madsen var dygtig til arbejdet, men hvis det blev for meget rutinearbejde, mistede han interessen.

Ole Niebuhr husker også, at Peter Madsen havde svært ved at give byttepenge tilbage, når han havde været ud og handle for svendene. Så måtte han nogle gange slå hovedet ind i muren for at få hjernecellerne på plads, så han kunne regne ud, hvad hver skulle have tilbage.
Citera
2018-04-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han var väl 17 när pappan dog och allt såldes på auktion. Därefter har han väl bott i Kphn någonstans.

jag har läst att han fick en liten etta då han var 17 år. Han tyckte det var skönt med egen lägenhet så han kunde göra vad han ville. Ja jag tror att det var inne i Köpenhamn. Han har ju inte den kvar, så han struntade nog i att betala hyran.
Citera
2018-04-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hittade det här, om växelpengar:

Det är chefen för det företag i Rødovre, där PM gick som svetsarlärling som 27-åring, som uttalar sig (plusartikel Extrabladet) https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/bag-om-peter-madsens-liv-mine-foraeldre-skulle-have-haft-nogle-taev/7051781

De oplevede, at Peter Madsen var dygtig til arbejdet, men hvis det blev for meget rutinearbejde, mistede han interessen.

Ole Niebuhr husker også, at Peter Madsen havde svært ved at give byttepenge tilbage, når han havde været ud og handle for svendene. Så måtte han nogle gange slå hovedet ind i muren for at få hjernecellerne på plads, så han kunne regne ud, hvad hver skulle have tilbage.

Jaha, "geniet" kunde inte räkna växel.

Vilken överraskning 😊
Citera
2018-04-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja jag kan ha fel, har försökt att hitta detta med tjejerna men hittar ingenting! Jo det var väl de som tog tog honom med till bdsm-ställen.

Jag ska inte berätta för min yngste son att han var sen i sexdebuten

Här står lite från boken, om du har plus då https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/peter-madsens-vilde-liv/6779426

Han valgte festerne fra og begyndte først at interessere sig for piger i 3. g.

Og i takt med at den nørdede raketbygger voksede op og fik skub under sine drømme, kom kvinderne også til at betyde mere i hans liv.

Det har generelt ikke været svært for ham hverken at få sponsorer og hjælpere til sine projekter, og fra 20’erne tog han revanche på damefronten.

På kollegiet viser to lesbiske kvinder ham nye sider af sig selv.

– Jeg forstod aldrig, hvorfor seksualiteten skulle være begrænset til to mennesker, og jeg forstod ikke, hvorfor pigerne ikke havde netstrømper på eller høje hæle eller korsage. Det var altid badesandaler og træningstøj. Så jeg begyndte at udforske underverdenen med en veninde fra kollegiet, fortæller han i bogen.
Citera
2018-04-16, 17:38
Medlem
Citat:
Här står lite från boken, om du har plus då https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/peter-madsens-vilde-liv/6779426

Og i takt med at den nørdede raketbygger voksede op og fik skub under sine drømme, kom kvinderne også til at betyde mere i hans liv.

Det har generelt ikke været svært for ham hverken at få sponsorer og hjælpere til sine projekter, og fra 20’erne tog han revanche på damefronten.

– Jeg forstod aldrig, hvorfor seksualiteten skulle være begrænset til to mennesker, og jeg forstod ikke, hvorfor pigerne ikke havde netstrømper på eller høje hæle eller korsage. Det var altid badesandaler og træningstøj. Så jeg begyndte at udforske underverdenen med en veninde fra kollegiet, fortæller han i bogen.

Låter som någon delat med sig av porr tidskrifter till den unge Madsen
Citera
2018-04-16, 17:43
Medlem
Citat:
Låter som någon delat med sig av porr tidskrifter till den unge Madsen
Det är nog pappans influenser. Han ansåg att kvinnor mest var till sex. Att de var horor och skulle klä sig just så. Minns inte var jag läste det. Ekstrabladet eller BT. Så PM är en renodlad produkt av sin far.
Citera
2018-04-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Det är nog pappans influenser. Han ansåg att kvinnor mest var till sex. Att de var horor och skulle klä sig just så. Minns inte var jag läste det. Ekstrabladet eller BT. Så PM är en renodlad produkt av sin far.

Ja, det var min gissning också. Faderns ensidiga påverkan på Madsen har haft många negativa effekter för hans upplevelse av människor och särskilt då synen på kvinnor.
Citera
2018-04-16, 18:08
Medlem
Citat:

Tack Då var det i 20 års åldern då. Vilken syn på kvinnor han har! Antagligen från porrtidningar o från det tjejerna visade honom. Herregu, va han känns som en väldigt liten pojke, som aldrig lärde sig att växa upp o ta ansvar.
Citera
2018-04-16, 18:12
Medlem
Citat:
Tack Då var det i 20 års åldern då. Vilken syn på kvinnor han har! Antagligen från porrtidningar o från det tjejerna visade honom. Herregu, va han känns som en väldigt liten pojke, som aldrig lärde sig att växa upp o ta ansvar.
Man blir inte så där av sig själv. Arv och miljö. I detta fall mest miljö tror jag. Det jag läst om pappan, så var han fullständigt katastrofal som vårdnadshavare. Han gjorde inte ett enda rätt. Och PM hade inte en chans att bli normal.
Citera
2018-04-16, 18:20
Medlem
Citat:

Ja, det är påtagligt hur fruktansvärt omogen han är på många sätt. Tänker på bilden då han som liten pojk sitter i sin fars knä och på något sätt är han kvar där totalt omsluten av sin fars tankegods.
Citera
2018-04-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Man blir inte så där av sig själv. Arv och miljö. I detta fall mest miljö tror jag. Det jag läst om pappan, så var han fullständigt katastrofal som vårdnadshavare. Han gjorde inte ett enda rätt. Och PM hade inte en chans att bli normal.

Nejdå det förstår jag Pappan var ju hemsk mot mamman o styvsönerna o lille prinsen fick göra vad han ville . Ja han har väl lärt sig att ljuga från pappan också eftersom han ljög o hittade på historier för honom hela tiden.

Jag har läst någonstans att PM bodde med sin mamma o bröder de första 2 åren. Mamman träffade en ny karl o då ville PM flytta till pappan. Har du läst det?
Citera
2018-04-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ja, det är påtagligt hur fruktansvärt omogen han är på många sätt. Tänker på bilden då han som liten pojk sitter i sin fars knä och på något sätt är han kvar där totalt omsluten av sin fars tankegods.

Jag håller med , han är fortfarande fast i sin faders knä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in