Citat:
Ursprungligen postat av
TheAlamo
Det tror jag inte men 2-3% möjligtvis.
Men AFS på 4% får stort inflytande? SD:s motsvarigheter i Norge och Danmark har mycket att säga till om.
Nej, AfS kommer inte få något större inflytande på 4%. Det enda man kan hoppas på vid dom siffrorna är att nationalismen vinner mark inom svensk politik.
Ett bra första steg alltså.
Problemet med SD är att med nuvarande linje man kör på så kan man få egen majoritet utan att göra någon reell skillnad.
Det enda man skulle lyckas med är att sänka invandringen enormt men då invandringen egentligen bara är ett symptom skapat av en mycket aggressiv sjukdom så är det lönlöst att bara stoppa invandringen.
Man måste komma åt grundproblemen som skapar symptomen vilket enligt mig, och många andra, SDs politik inte kan.
Därför anser jag att en röst på SD är bortkastad. Jag ser inte att deras politik kommer åt de problem jag ser utöver den nuvarande massinvandringen, något AfS däremot gör.
Även att SD-toppen är ett gäng ormar som i sin iver att bli accepterade, av det etablissemang som måste krossas, säljer ut Sverige (inte längre anti-NATO och vad hände med den skarpa EU-kritiken? m.m.) och kastar sina kamrater under bussen så fort ljugmedia börjar dreva.
Jaja, mycket kan sägas men det var några av mina tankar iallafall. Som egentligen var helt OT som svar på ditt inlägg men men