2018-04-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har precis ställt den frågan men bra att du också tog upp den. För övrigt är det lite rörande att se hur förtjusande trevlig du kan vara i tonen när det kan gagna dig själv.

Det andra fetade Om det skulle vara så antar jag att nya rutiner kommer att införas. Jag har lite svårt att tro att en läkare i Tyskland vill riskera sin legitimation genom att skriva ett förfalskat intyg.

Solglittret glömde bara nämna alla detaljer som härrör från Scheeles uppgifter, om man nu skall tro på hen. Dvs att H inte tagit självmord utan att O hjälpt henne. Dödat henne kallar jag det. Om uppgiften stämmer så kan man i alla fall avfärda någons teori, i ett PM eller vad det var, att O kom hem och fann sin döda familj och hängde sig pga av det.
Citera
2018-04-16, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vet ej var ni har för kunskaper, men ta dig en titt på tavlan igen så ser du tydligt att det är Photoshop.Var är blodsdropparna som syntes så tydligt ?? Funderar på att anmäla missan för detta är inte ok.Det är helt nedraget på övervåningen dessutom!
Jag börjar bli arg och sur. Det är fräckt att tro att tavlan är Photoshop och att jag ljuger och lurar. Du verkar bo i närheten av Bjärred. I stället för kasta ur dig fräcka lögner om att jag ljuger så åk dit och ställ dig på gatan och titta in upp. Blir arg på hysteriska människor som ljuger. Neurotiskt beteende
Citera
2018-04-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag börjar bli arg och sur. Det är fräckt att tro att tavlan är Photoshop och att jag ljuger och lurar. Du verkar bo i närheten av Bjärred. I stället för kasta ur dig fräcka lögner om att jag ljuger så åk dit och ställ dig på gatan och titta in upp. Blir arg på hysteriska människor som ljuger. Neurotiskt beteende
Två barn har blivit mördade. Tror du att jag skulle löjes mig med Photoshop. Det är oförskämt att tro det.
Citera
2018-04-16, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vet ej var ni har för kunskaper, men ta dig en titt på tavlan igen så ser du tydligt att det är Photoshop.Var är blodsdropparna som syntes så tydligt ?? Funderar på att anmäla missan för detta är inte ok.Det är helt nedraget på övervåningen dessutom!

Citat:

Ni kan väl träffas där och ta en groupie, det skulle vara bra för tråden. Då vet vi båda att ni bor i närheten i alla fall. Mer än så bevisar inte vare sig bilden eller ifrågasättandet av den.
Citera
2018-04-16, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Någon skrev tidigare att H var den som var mest mån om hemundervisningen. O kanske försökte göra allt bra och åkte runt efter diagnoser och intyg som hon önskade. Det är här jag tror att Hs del kommer in. Hon var delaktig fast bakom kulisserna och eftersom O var den som syntes mest utåt så blir det han som nu får ta smällen.

Du måste identifiera "någon" innan du refererar till det i den här tråden. Att det stämmer mot din uppfattning står klart. Så leta reda nu på "någon" och citera det.
Citera
2018-04-16, 07:35
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är en uppgift som jag fått via pm. Jag har tyckt att det varit konstigt om anhöriga vetat länge, men inte gjort något. Å andra sidan är de flesta väldigt handfallna.
Om det var på det sättet och att även skolan fått en aning om hur det var ställt, men inte tagit varningstecknen på allvar, så förklarar det också att man talade om en familj i kris.

Jag tror att katastrofen som inträffat här delvis beror på bristande fantasi; även om man tar höjd för ett ”i värsta fall”-scenario, så inträffar förr eller senare något ännu värre. ”I värsta fall”-scenariot begränsas av ekonomi, skrupelfrihet, lagstiftning och säkert mycket mer. Att Lomma kommun tagit fram nya riktlinjer för sitt agerande är glädjande.
Citera
2018-04-16, 07:36
Medlem
Citat:

Bor långt ifrån Bjärred ! Vad är din avsikt med dessa historier ?
Citera
2018-04-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ni kan väl träffas där och ta en groupie, det skulle vara bra för tråden. Då vet vi båda att ni bor i närheten i alla fall. Mer än så bevisar inte vare sig bilden eller ifrågasättandet av den.
Tyvärr så är jag långt ifrån , men den info jag fått vet jag är helt korrekt.
Citera
2018-04-16, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Tack! Tavlans placering är skum. Förmodligen någon (troligen icke-anhörig) som vill spela oss ett spratt.

Att köpa en tavla till sitt problemtyngda/sjuka barn med detta budskap ter sig nu i efterhand groteskt och tragiskt.
”Be Happy” med svarta goth-bokstäver, man kan läsa in mycket där. Som hämtat ur en dålig skräckfilm.
Tavlan är tyvärr placerad där av en nära anhörig till Oskar Henkow. Inte av Hanna, Oskar.
Anhöriga har varit där och skrivit den lappen på brevlådan som var snäll. Men tavlan är makaber.
Citera
2018-04-16, 07:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Solglittret glömde bara nämna alla detaljer som härrör från Scheeles uppgifter, om man nu skall tro på hen. Dvs att H inte tagit självmord utan att O hjälpt henne. Dödat henne kallar jag det. Om uppgiften stämmer så kan man i alla fall avfärda någons teori, i ett PM eller vad det var, att O kom hem och fann sin döda familj och hängde sig pga av det.

Det har funnits flera olika teorier i tråden bl a att O skulle hängt sig efter att ha funnit familjen död men har inte läst att någon skulle fått PM om detta.
Citera
2018-04-16, 07:41
Medlem
Den omtalade "tavlan", alltså egentligen en poster från Mio, som vi nu trots allt sett en bild på också med viss ansträngning på grund av fönstrets respektive bildens läge, är faktiskt ganska groteskt även i sitt original utförande. Oavsett om det finns blod fläckar på den eller inte. (Kan inte urskilja nåt sånt från länkade foton men postern i original som är i svart och vitt är nog så deprimerande).

(Dess design är säkert tänkt att vara modern och trendig men det är ändå inget jag skulle ge någon som jag önskade "be happy" till).

Hade bokstäverna dessutom varit i rött hade den tett sig riktig illa med tanke på den brottsplats där den är placerad...

Bort med eländet.
Citera
2018-04-16, 07:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag har frågat dig flera gånger, men inget svar: Vad tror du hände? Varför dödade föräldrarna barnen? Om det bara var av ren egoism, grymhet, besvikelse över barnen skulle de väl inte ha tagit livet av sig sen.

Besvikelse över hur hela familjens liv blev. Det blev inte som de tänkt sig och de kunde inte acceptera det liv som blev och som de tyckte sig se i framtiden.
Om det sedan berodde på sjukdomar, cancer, förfalskningar, indragen hjälp, ekonomi eller vad det nu kan ha varit?

De kunde sannolikt inte heller tänka sig att leva vidare med ännu en ny sämre situation, som barnlösa mördare och fd jurister.

Om deras kravspec var högre än andras, deras liv tyngre eller om de såg något ännu värre i framtiden är svårt att säga

Tror det tyvärr finns risk för att vi får se mer av sånt här. Särskilt som folk har höga kravspecar, kommunerna mindre pengar och att det tystats ner och man talar om det i altruistiska sammanhang, synd om mördarna etc. Men det är min egen teori och oro.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-16 kl. 08:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in