2018-04-15, 18:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Med tanke på Din dubiösa bakgrund, får jag väl ta Ditt omdöme om mig som ”Korkad”, som en komplimang.

Jag avstår att delge min bedömning av Ditt mentala tillstånd, med tanke på att det måste föreligga en allvarlig och grav störning, om man tillbringar 80-90% av sin vakna tid i detta forum, med till största delen svagbegåvade inlägg som Du förmodligen inte tänkt igenom särskilt länge heller.

Alternativet är väl att Du står på Moskavs lönelista...........

Ta en lååååång och välbehövlig semester, så Du inte ”Går in i väggen”.
Du kan alltså inte komma med någon vettig synpunkt då om detta min undran. Det märks att du saknar analysförmåga då du allvarligt tror att jag spenderar 80% av min tid här. Jag har som många andra flera datorer omkring mig där jag jobbar. Men det är ju klart sitter man i sin fåtölj hela dagarna och leker befälhavare så har man ingen aning om det.

Min syn på detta är att man inte kan lita på vare sig USA eller Ryssland här. Det är meningslöst att dra några slutsatser från någon av dem och vad de säger. Man får faktiskt hitta andra indikationer och framförallt fundera själv. Du är dock ingen analytiker utan propagandist och det är något annat.
Citera
2018-04-15, 18:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu kan man ju undra varför inte Syrien (med rysk hjälp) svarade på attackerna. Om missilerna avfyrades från amerikanska fartyg skulle väl Syrien som svar på detta kunna skicka missiler mot dessa fartyg och sänka dem? Det måste ju vara helt i enlighet med internationell folkrätt att försvara sig om man blir angripen.
Vad tror du? Har du något svar på denna gåta?
Citera
2018-04-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

I och med att Amerikanarna pratade med Ryssland precis innan attacken, att ingen dog och att inget av militärt värde men civilit värde förstördes så antar jag att de blev informerade om omfattningen och tog beslutet att inte göra något så att syrierna fick försvara sig med goda rsultat vilket stärker deras moral. Ryssarna kan sen använda detta för att utöka sin export av försvarsutrustning till länder som tidigare blockades.
Citera
2018-04-15, 18:16
Medlem
Ekvatioxs avatar
Citat:
Efter Assads påstådda kemvapenattack vill USA "hämnas". Hämnas vaddå? Det är väl inget angrepp på USA? Vad har USA ö h t med denna konflikt att göra?

Mycket bra fråga. Tror inte Trump och hela USA-regimen kan besvara din fråga med ett logiskt svar. Betona ordet påstådda attack.
Citera
2018-04-15, 18:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
I och med att Amerikanarna pratade med Ryssland precis innan attacken, att ingen dog och att inget av militärt värde men civilit värde förstördes så antar jag att de blev informerade om omfattningen och tog beslutet att inte göra något så att syrierna fick försvara sig med goda rsultat vilket stärker deras moral. Ryssarna kan sen använda detta för att utöka sin export av försvarsutrustning till länder som tidigare blockades.
USA och Väst kommer inte att anfalla Ryssland eller ryska militära installationer, Ryssland kommer inte att anfalla USA eller Väst eller någon av deras militära installationer.

Får vi hoppas!
Citera
2018-04-15, 18:23
Medlem
Verkar som att SAA aktiverar Rastan nu

https://muraselon.com/en/2018/04/military-operation-hama-syria-army-map/

Map Update: Syrian Army Initiates Military Operation In West Salamiyah Countryside

https://southfront.org/syrian-army-launches-military-operation-captures-three-villages-in-northern-homs-pocket/

SYRIAN ARMY LAUNCHES MILITARY OPERATION, CAPTURES THREE VILLAGES IN NORTHERN HOMS POCKET

https://twitter.com/C_Military1/status/985547170899267584

The SAA has captured the village of Hamrat in the northeastern Homs countryside
Senast redigerad av Exxus 2018-04-15 kl. 18:30.
Citera
2018-04-15, 18:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nu kan man ju undra varför inte Syrien (med rysk hjälp) svarade på attackerna. Om missilerna avfyrades från amerikanska fartyg skulle väl Syrien som svar på detta kunna skicka missiler mot dessa fartyg och sänka dem? Det måste ju vara helt i enlighet med internationell folkrätt att försvara sig om man blir angripen.
Ja, det hade varit helt i enlighet med folkrätten.

Men kanske är det just det som USA hoppas på? Att Syrien skall provoceras till ett utökat krig? Jag tror i alla fall det, för även Israel gör bombräder in i Syrien då och då. Det är många i Väst och inte minst Israel, som länge velat trappa upp kriget, men som väl är har USA inte råd. Annars hade de nog gjort redan.

Syrien har fullt upp med att bekämpa terroristerna i landet, det är i alla fall tydligt att de prioriterar det framför kraftmätningar med hänsynslösa stormakter. De skulle nog bra gärna vilja driva ut USA från deras illegala baser i Syrien, men det prioriteras inte heller nu. De har som sagt fullt upp ändå. Men terroristerna tar ju slut någon gång.
Citera
2018-04-15, 18:32
Medlem
arbetets avatar
Lite nyheter från UNSC: Kina röstade på Rysslands resolution om att fördöma gårdagens attack på Syrien vilket är en solklar markering och ett rejält skifte då de alltid brukar lägga ner sin röst i sådana sammanhang. En sådan sak borde ha uppmärksammats i väst-MSM.
Citera
2018-04-15, 18:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Lite nyheter från UNSC: Kina röstade på Rysslands resolution om att fördöma gårdagens attack på Syrien vilket är en solklar markering och ett rejält skifte då de alltid brukar lägga ner sin röst i sådana sammanhang. En sådan sak borde ha uppmärksammats i väst-MSM.
Det är inte så konstigt. Men Kina lade samtidigt ner sitt veto förra året när USA lade fram en resolution som skulle ge mandat till OPCW att göra en gedigen undersökning av Khan-Sheikoun-attacken, som Ryssland motsatte sig. Det är också anmärkningsvärt med tanke på Kinas relationer till Ryssland och sitt förhållningssätt till Syrien.
Citera
2018-04-15, 18:37
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Nej, jag vet inte. Kan de inte? Vågar de inte? Verkar lika osannolikt...
Vad kan hända, har de ingen stolthet? OM USA attackerar Sverige med missiler hoppas jag vi försvara oss så gott det går, även om vi kommer stryka med allihop.
Citera
2018-04-15, 18:43
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvatiox
Mycket bra fråga. Tror inte Trump och hela USA-regimen kan besvara din fråga med ett logiskt svar. Betona ordet påstådda attack.
Det hela påminner lite om scenariot som ledde till andra världskriget. Hitler kom med diverse påhittade kränkningar, att Polen skulle angripit tyska intressen. Och tidigare att Tjeckerna orättfärdigt lagt beslag på Sudetenland, som Hitler alltså ansåg tillhörde Tyskland. Detta var skäl att attackera dessa länder.

Nu hittar USA på fantasifulla skäl för att bomba Syrien, som man tydligen har ett horn i sidan till. Eller om man på detta sätt vill förnedra Ryssland och Putin, ett farligt spel.
Citera
2018-04-15, 18:48
Medlem
Citat:
Du kan alltså inte komma med någon vettig synpunkt då om detta min undran. Det märks att du saknar analysförmåga då du allvarligt tror att jag spenderar 80% av min tid här. Jag har som många andra flera datorer omkring mig där jag jobbar. Men det är ju klart sitter man i sin fåtölj hela dagarna och leker befälhavare så har man ingen aning om det.

Min syn på detta är att man inte kan lita på vare sig USA eller Ryssland här. Det är meningslöst att dra några slutsatser från någon av dem och vad de säger. Man får faktiskt hitta andra indikationer och framförallt fundera själv. Du är dock ingen analytiker utan propagandist och det är något annat.

Om Du nu, så klarsynt, redan insett det meningslösa i att dra några slusatser av, vad nationella/militära företrädare säger, varför fortsätter Du då att analysera vad dom säger? Saker man inte kan påverka, skall man undvika att lägga energi på.
Saker man KAN påverka, är det däremot försvarbart att lägga all tid man kan på.

”Impossible missions, only drains energy, and leaves You in hopeless fatigue”
Senast redigerad av LEMMOR 2018-04-15 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in