2018-04-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Är det verkligen så? Om alla västländer och Ryssland lämnade mellanöstern så skulle Shia och Sunni börja sjunga we shall overcome?

Kurderna skulle helt plötsligt nöja sig med stt inte ha ett land, alternstivt skulle de 4 länderna med kurdisk befolkning låta dem bilda ett land?

Skulle inte tro det. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag förstår bara att västvärlden har underblåst deras konflikter en hel del genom sina inerventioner. De har varit rätt bra på att döda varandra utan vår hjälp och tyvärr har de dessutom börjat vänja sig vid att vi lägger oss i. Tydligen hänger deras konflikter mycket ihop med att det går att tolka deras bok på en väldig massa olika sätt. Hur som helst är det där inte vårt problem.

Låt oss gå snäppet längre bak. Vilka var det som satte dessa gränser? Västvärlden. Existerade konflikter i samma skala bland muslimerna under ottomanska styret? Nej.

Dagens konflikter mellan Shia och sunnimuslimer gödas av västvärldens & Ryssland and co. fortsatta intressen i området. Det eskalerar och har eskalerat också på grund av dessa intressen.
Citera
2018-04-15, 17:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ser ut att vara väldigt små grupper som protesterar.
Tittar man på de kommentarfält som är öppna på Guardian så framträder dock en enorm övervikt antiattack-folk.
Kan tänkas att Idontgiveashit-folk inte är lika benägna att skriva kommentarer förstås.
Jag hoppas innerligt att protesterna växer till sig! Västs galenskap måste helt enkelt stoppas! Om man kan använda en fejkad gasattack som ursäkt för ett bombregn, då kan vi förvänta oss precis vad som helst. Dessa galningar har gjort världen till en livsfarlig plats att leva på och vi har ingenstans att ta vägen.

Det måste bli slut på demonisering av länder och ledare som ett fåtal har problem med!
Stödet till terroristerna i Syrien måste upphöra.
Internationell lag måste följas av alla!
Och bespara oss era lögner, vi tror snart inte på någonting som ni säger!
Citera
2018-04-15, 17:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Efter Assads påstådda kemvapenattack vill USA "hämnas". Hämnas vaddå? Det är väl inget angrepp på USA? Vad har USA ö h t med denna konflikt att göra?
Utan USA så hade det inte varit krig i Syrien överhuvudtaget! Det är USA m fl som betalar terroristerna.

Syrien befriade nyligen över 150 000 civila från terrorister i Ghouta och i Syrien anser man att det här missilangreppet är en vedergällning för det.
Citera
2018-04-15, 17:29
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Utan USA så hade det inte varit krig i Syrien överhuvudtaget! Det är USA m fl som betalar terroristerna.

Syrien befriade nyligen över 150 000 civila från terrorister i Ghouta och i Syrien anser man att det här missilangreppet är en vedergällning för det.
Nu kan man ju undra varför inte Syrien (med rysk hjälp) svarade på attackerna. Om missilerna avfyrades från amerikanska fartyg skulle väl Syrien som svar på detta kunna skicka missiler mot dessa fartyg och sänka dem? Det måste ju vara helt i enlighet med internationell folkrätt att försvara sig om man blir angripen.
Citera
2018-04-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Efter Assads påstådda kemvapenattack vill USA "hämnas". Hämnas vaddå? Det är väl inget angrepp på USA? Vad har USA ö h t med denna konflikt att göra?

UK kändes väldigt drivande i frågan och medans jag slölyssnade på Sky News i helgen, snackade de om att det delvis var hämd för den nervgiftsattack som de menar att Kreml beordrat.

USA följde väl med som duktiga idioter och trodde väl samtidigt att man skulle kunna vinna några mediapoäng på det hela.
Citera
2018-04-15, 17:32
Bannlyst
Citat:
Nu kan man ju undra varför inte Syrien (med rysk hjälp) svarade på attackerna. Om missilerna avfyrades från amerikanska fartyg skulle väl Syrien som svar på detta kunna skicka missiler mot dessa fartyg och sänka dem? Det måste ju vara helt i enlighet med internationell folkrätt att försvara sig om man blir angripen.

Möjligt att Syrien skulle kunnat, även om jag inte tror de har den kapacitete just nu. Dock hade det hela bara eskalerat och US, UK, FRA hade bombat hela landet till en grushög.
Citera
2018-04-15, 17:37
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Möjligt att Syrien skulle kunnat, även om jag inte tror de har den kapacitete just nu. Dock hade det hela bara eskalerat och US, UK, FRA hade bombat hela landet till en grushög.
Det kan de inte. Syrien är lierat med Ryssland och förmodligen Iran, och om USA med sina kumpaner anfaller skulle man starta tredje världskriget.
Citera
2018-04-15, 17:38
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
UK kändes väldigt drivande i frågan och medans jag slölyssnade på Sky News i helgen, snackade de om att det delvis var hämd för den nervgiftsattack som de menar att Kreml beordrat.

USA följde väl med som duktiga idioter och trodde väl samtidigt att man skulle kunna vinna några mediapoäng på det hela.
Jag funderade mer på hur man kan "hämnas" i en konflikt man inte har del i. Vad har USA att göra med vad som sker i Syrien?
Citera
2018-04-15, 17:45
Bannlyst
Citat:
Det kan de inte. Syrien är lierat med Ryssland och förmodligen Iran, och om USA med sina kumpaner anfaller skulle man starta tredje världskriget.

Syrien allena har nog inte kapaciteten att skjuta ner hangarfartyg, utan skulle nog behöva Rysslands hjälp. Det kommer inte hända. Men även om Syrien gjorde det, så skulle det eskalera och de allierade bomba än mer. Vad som händer sedan är en annan fråga.

Citat:
Jag funderade mer på hur man kan "hämnas" i en konflikt man inte har del i. Vad har USA att göra med vad som sker i Syrien?

USA skapade i princip konflikten från början. Har varit närvarande ett bra tag samt är allierade med UK och FRA. Det är kooplingen.
Citera
2018-04-15, 17:46
Medlem
PUBG2018s avatar
Det är skamligt av västvärlden att attackera en suverän stat utan någon som helst bevis och anledning än att visa "might is right" eller för sina diktatur vänner Saudi Arabien + Israel . USA, UK och Frankrike attackerar ett fattigt land som lidit av proxy-kriget sedan 2011 och skämmer ut sig för hela världen, Kina, Ryssland, Indien, Iran och ens egna befolkning.

Eliten i västvärlden har nog aldrig haft så låg stöd som idag. Skulle det bli världskrig, tror jag nog att 95% av folket i väst inte skulle vilja strida mot varken Kina, Ryssland och deras allierade. Vi vanliga neutrala medborgarna har för mycket att förlora helt enkelt. Det finns inget som rättfärdigar aggressions krig. Det är inte vår överlevnad som står på spel utan globalisternas, och jag tror inte att de kan ta med oss in i skiten.
Citera
2018-04-15, 17:54
Medlem
falsk_mekanikers avatar
De som är emot ryssland och assad brukar ofta klanka ner på rt och sana m.fl.

Och i samma veva påstår man att västlig mainstream media är så fri och transparent

Här ett kort klipp på 1 min som visar hur transparent man är när ifrågasättande människor ställer frågor

Tydligen någon pensionerad general från UK
Som förstår att det ligger en hund begravenhär
https://youtu.be/QZzUGHvj-Hc
Citera
2018-04-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi vet att du är korkad så att klockorna stannar men jag håller med dig och Pentagon när de säger att alla missiler landade Otäckt annars.

30 ton på en påstådd kemfabrik ser ut så här:

Wael
‏ @WaelAlRussi

https://twitter.com/WaelAlRussi/status/985089985979338752

Krutet fuktigt, eller? Mysterium också att fotografen överlevde alla gaser som måste ha spridits.

Med tanke på Din dubiösa bakgrund, får jag väl ta Ditt omdöme om mig som ”Korkad”, som en komplimang.

Jag avstår att delge min bedömning av Ditt mentala tillstånd, med tanke på att det måste föreligga en allvarlig och grav störning, om man tillbringar 80-90% av sin vakna tid i detta forum, med till största delen svagbegåvade inlägg som Du förmodligen inte tänkt igenom särskilt länge heller.

Alternativet är väl att Du står på Moskavs lönelista...........

Ta en lååååång och välbehövlig semester, så Du inte ”Går in i väggen”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in