2018-04-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag tror att lärarna har det svårt och behöver hjälp att komma över tanken att de kunde gjort något.

Men vad skulle lärarna reagerar på? Barn som låg utslagna i sängen när de kom och inte orkade upp utan fick undervisning från sängkanten? Trötta, hålögda, hjärntrötta barn. Allt onormalt var ju normalt hos de här barnen.
Om så var fallet - vem var det som öppnade dörren för lärarna?
Hade dom egen nyckel?
Citera
2018-04-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
S som ”spanade” efter den i går såg den inte..?

Vet ej. Kanske det var svårt att se. Om man tolkar snällt. Elli09 tror jag bara att hon inte kunde föreställa sig det. Inget som minskar trovärdigheten annars. Hon var inte på plats och hörde att huset var tömd.

Ser mer ut som om tavlan står på en hylla. Tycker bara det sorgligt.
Om det var en uppmuntring från föräldrarna, eller om A eller M valde tavlan själva eller om den ritades av A. Kan inte komma på något annat än mycket sorgligt och tragiskt med tanke på hur det hela slutade. Om det är As flickrum som gjordes om så undrar man om hon fick vara med och välja.
Citera
2018-04-15, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Vet ej. Kanske det var svårt att se. Om man tolkar snällt. Elli09 tror jag bara att hon inte kunde föreställa sig det. Inget som minskar trovärdigheten annars. Hon var inte på plats och hörde att huset var tömd.

Ser mer ut som om tavlan står på en hylla. Tycker bara det sorgligt.
Om det var en uppmuntring från föräldrarna, eller om A eller M valde tavlan själva eller om den ritades av A. Kan inte komma på något annat än mycket sorgligt och tragiskt med tanke på hur det hela slutade. Om det är As flickrum som gjordes om så undrar man om hon fick vara med och välja.

OT.
Tavlan ser ut att stå på "Tavellist Leo" från rusta.
Spelar absolut ingen roll......
Citera
2018-04-15, 15:36
Medlem
Nu börjar man ju undra över sanningshalten med den här begravningen med ”släktbråket”. Om jag kommer ihåg rätt så kom den informationen från Stezlitz, Elli och frankenstein. Den senares trovärdighet ger jag heller inte mycket för.
Citera
2018-04-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Här kommer bilderna jag tog idag på familjens hus:
https://minfil.org/sfFbf9ecbf/IMG_1806.PNG

https://minfil.org/qfF4fde1b2/IMG_1805.PNG

https://minfil.org/o5F6fae5b9/IMG_1800.jpg

https://minfil.org/naF7fcecbf/IMG_1798.jpg

https://minfil.org/mdF5f7e7b7/IMG_1796.jpg
Jahapp där sjönk trovärdigheten för Elli09 och Stehlitz, två av trådens O-försvarare.... intressant
Citera
2018-04-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Nu börjar man ju undra över sanningshalten med den här begravningen med ”släktbråket”. Om jag kommer ihåg rätt så kom den informationen från Stezlitz, Elli och frankenstein. Den senares trovärdighet ger jag heller inte mycket för.
Minns att den uppgiften kom helt plötsligt från Frank i samband med en diskussion om huruvida barnamördare begravs med sina barn eller ej. Kom som ett inlägg i den debatten väldigt lägligt för just Frank åsikter och av Frank... mao trovärdighet noll.
Citera
2018-04-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

”It’s more easy to fool people than to convince them they have been fooled”

Vi får se nu vart tråden bär i väg. Jag har fortfarande min pianolörarinna att falla tillbaka på. Inte anonym. Modig som vågar träda fram.
Citera
2018-04-15, 15:59
Medlem
Tavlan tycks ha blivit kvarlämnad av de som tömde huset. Kanske fler saker som också är kvar.

Ofta tas de om hand av den som sköter utstädningen som då även sköter sortering inför leverans till återvinningscentralen o.dyl.

Om det är bestämt så.
Citera
2018-04-15, 15:59
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Tyvärr är den kvar

Tack för bilderna - det gjorde du bra ! Nu väntar vi på att få se Franks diagnos på papper.... asså inte Franks diagnos, utan barnens.
Citera
2018-04-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror det också med tanke på hur chefen enl. media uttryckte sig när han larmade polisen "jag vill efterlysa en hel familj"

Chefen måste ju på något sätt vetat att H och barnen också saknades, annars gör man aldrig ett sådant larm. De flesta arbetsplatser ber ju alla anställda att ange en "närmast anhörig", för kontakt om något skulle hända. Rimligt att tro att O och H hade varandra som närmast anhöriga, och att deras arbetsgivare på så sätt kom i kontakt med varandra och insåg att båda, kanske också barnen, saknades.
Citera
2018-04-15, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Chefen måste ju på något sätt vetat att H och barnen också saknades, annars gör man aldrig ett sådant larm. De flesta arbetsplatser ber ju alla anställda att ange en "närmast anhörig", för kontakt om något skulle hända. Rimligt att tro att O och H hade varandra som närmast anhöriga, och att deras arbetsgivare på så sätt kom i kontakt med varandra och insåg att båda, kanske också barnen, saknades.

Japp.
Chefen visste om situationen där hemma.
Chefen hade sökt även Hanna och andra på alla möjliga sätt, när inte Oskar svarade.
På eftermiddagen vart chefen riktigt orolig och ringde då polisen och efterlyste en hel familj.
Den sammantagna informationen gjorde då att polisen åkte dit.
Bekräftat av chefen och polisen i olika media.
Citera
2018-04-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Den typ av borrelia behandling som ges i Tyskland anses på gränsen till kvacksalveri. Många tyska läkare har privatkliniker för att tjäna pengar. Klart de kan förse sina kunder med diverse önskade intyg.

Det är inget kvacksalveri över den kliniken ?! Finns många CO infektioner man kan få av borrelia och bör behandlas därefter och inte som här i Sverige 3 veckors kåvepenin sedan är det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in