2018-04-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja, där håller jag inte riktigt med dig. Vi vet ju inte vad som hänt i fakta. Men om vi lutar oss mot statistiken är det inte två samtidigt psykotiska föräldrar som gjort detta - utan en som mördat tre.
Det är ett mycket mer sannolikt scenario.
Vi får väll se om det någon gång kommer fram mer uppgifter om detta?

Det är väl bara att fråga Rockkungen som nu tillhör familjen och de har blivit underrättade om vad som stod i brevet och utredningen.

Tyvärr tror jag inte på Rockkungen då Rockkungen inte svarar när man frågar om detaljer eller relation.
Ingår man i familjen borde man veta lite mer än vad vi fått reda på.
Citera
2018-04-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men man tycker att barnen som trots allt varit ensam med lärare flera gånger i veckan borde yppat något om det förekommit oegentligheter...och speciellt då Moa som var väldigt pratglad ?!
Att vi inte har hört nåt om detta betyder inte att det inte har skett. Jag tror att lärarna som var där har mkt att berätta och dom har troligen gjort det för Polisen med. Kanske kommer det fram med tiden
Citera
2018-04-15, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tack för ditt inlägg, ja hur kan någon veta om personers innersta tankar? Det är så äckligt när vi vet med facit i handen hur äcklig, åtminstone O var! Och hans vänner här är lika vidriga! Hur kan man blunda för allt som framkommit? Jag mår illa!

Kan du berätta lite om vad detta facit om Oskar innehåller förutom själva morden?
Citera
2018-04-15, 11:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Att vi inte har hört nåt om detta betyder inte att det inte har skett. Jag tror att lärarna som var där har mkt att berätta och dom har troligen gjort det för Polisen med. Kanske kommer det fram med tiden

Vad är det för lärare som ser barn far illa under så lång tid och inte gör något?
Citera
2018-04-15, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Vill ännu en gång förtydliga att läkarbesöket i Tyskland handlade om As borrelia och antibiotikakurer och kan inte tänka mig att den kliniken befattar sig med ME och skriver falska intyg...

Hej.
Det känns bra att du tar upp detta med Borrelia igen, för det känns som att det har fallit mellan stolarna.
Det är ju i sig självt en otroligt jobbig sjukdom, och skulle man då ev ha en kombination av exempelvis ME, så har man det nog inte lätt.
Citera
2018-04-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det för lärare som ser barn far illa under så lång tid och inte gör något?
Oki du tror alltså själv att allt verkade bra i hemmet?
Med facit i hand, och på frågan - såg du nåt konstigt i hemmet, så svarades det - Nej allt verkade jättebra..
Citera
2018-04-15, 11:17
Medlem
Citat:

Om lärarna sett något som gav anledning till oro skulle det framförts till Rektorn och en orosanmälan hade gjorts. Det har inte skett, snarast betonas det hur väl allting har fungerat. Barnens goda betyg är en stark indikator på samma sak.

Vad som än pågått inne i föräldrarnas huvuden verkar det inte påverkat barnens betyg.
Citera
2018-04-15, 11:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Oki du tror alltså själv att allt verkade bra i hemmet?
Med facit i hand, och på frågan - såg du nåt konstigt i hemmet, så svarades det - Nej allt verkade jättebra..

Om lärarna svarade: Vi såg att flickorna for illa men vi höll tyst. Ja då hoppas jag att dom har fått sparken nu.
Citera
2018-04-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jag tror att lärarna har det svårt och behöver hjälp att komma över tanken att de kunde gjort något.

Men vad skulle lärarna reagerar på? Barn som låg utslagna i sängen när de kom och inte orkade upp utan fick undervisning från sängkanten? Trötta, hålögda, hjärntrötta barn. Allt onormalt var ju normalt hos de här barnen.
Citera
2018-04-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om lärarna sett något som gav anledning till oro skulle det framförts till Rektorn och en orosanmälan hade gjorts. Det har inte skett, snarast betonas det hur väl allting har fungerat. Barnens goda betyg är en stark indikator på samma sak.

Vad som än pågått inne i föräldrarnas huvuden verkar det inte påverkat barnens betyg.
Tror inte ett smack på det. Med facit i hand och när det var dags för självrannsakan så fanns det nog mkt som kunde ha rapporterats. Om det sen gjordes och nådde fram till rektorn eller ej är en annan femma.
Citera
2018-04-15, 11:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tror inte ett smack på det. Med facit i hand och när det var dags för självrannsakan så fanns det nog mkt som kunde ha rapporterats. Om det sen gjordes och nådde fram till rektorn eller ej är en annan femma.

Med facit i hand så borde alla fyra tvångsomhändertagits.
Citera
2018-04-15, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag tror att lärarna har det svårt och behöver hjälp att komma över tanken att de kunde gjort något.

Men vad skulle lärarna reagerar på? Barn som låg utslagna i sängen när de kom och inte orkade upp utan fick undervisning från sängkanten? Trötta, hålögda, hjärntrötta barn. Allt onormalt var ju normalt hos de här barnen.

De här raderna tror jag är väldigt viktiga och något som många i tråden har svårt att sätta sig in i. Om man däremot utgår från att barnen var friska blir hela världens agerande runt dem obegripligt: föräldrar, läkare, anhöriga, vänner, grannar, skolhälsovård, skola, psykiatri, sjukvård mm mm. Man behöver inte vara en särskilt stark anhängare till Ockhams rakkniv för att inse att det enda rimliga att sluta sig till är att barnen var ordentligt sjuka. Däremot är nästa steg, det som mycket pekar på att Hanna och Oscar tog, svårt att förstå.
Senast redigerad av Stehlitz 2018-04-15 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in