2018-04-14, 16:32
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
En gripande bok om ett sant fall. http://www.albertbonniersforlag.se/Bocker/deckare/d/doktor-romand/
Han dödade sin familj och föräldra när hans livslögn höll på att avslöjas. Dessutom beskrevs han som trevlig och omtänksam...
Men att föräldrarna samarbetar har jag inte hört, mer än Goebbels i bunkern i Berlin.
Såg den här filmen igår, har ej läst boken.
http://www.imdb.com/title/tt0273069/?ref_=nv_sr_1
Tänkte bara på det som hänt här.
Obehagligt.
Citera
2018-04-14, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men detta är väl ändå inte riktigt sant och tycker du omgående ska revidera ditt inlägg.Att sprida sådana här lögner är ju helt förkastligt och skadar bara de efterlevande.
Jag skulle vilja kalla det för vidrigt....
Finns inget kvar i huset och man ser absolut inte upp till övervåningen.Huset tömdes strax efter avspärrningarna.

Jag såg inte heller något när jag gick förbi tidigare idag.
Citera
2018-04-14, 16:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ta paus, men kom gärna tillbaka!

Tack!
Jag kan lite bättre föreställa mig vad som har hänt i familjen Henkow nu när många postare skrivit väldigt förnuftiga inlägg. Det är en hemsk händelse. För varje gång man diskuterar fallet i media - och det är väldigt sälland - fokuseras det mest på hur föräldrarna - mördarna - kan ha mått, inte på hur mordoffren hade det. Det är så sorgligt.

Stackars stackars barn uppväxta i ett av världens bästa länder för barn och barns rättigheter.
Men omgivning såg inte bakom mördarnas fasad vad som höll på att hända.
Så tråkigt.

Hur många olika mänskliga kontakter hade Agnes eller Moa varje vecka? Hur många personer träffade de en normal vecka? Varandra, 3-4 lärare och föräldrarna? Under 10 personer i veckan...?
Hur många var i samma ålder?
Vem får inte lappsjuka då? När man är under uppväxt, utvecklas varje dag, nya intryck, spännande kompisar. vänner, skvaller, smink, naglar, kläder, hästar, musikidoler, pojkar.

För att man inte skulle orka med allt betyder ju inte att man inte längre är intresserad som ung. De var ju fortfarande unga tjejer.

Dessa tjejers sjukdom - om de var sjuka - var inte så svår att de inte kunde undervisas. Då kunde de antagligen haft lite undervisning från livet utanför också. Men detta hjälpte inte föräldrarna till med - ville de inte? Varför ville inte Hanna skjutsa Agnes eller Moa en enda gång till skolan på ett 1/2 år för en enda påhälsning eller övning?? Det är helt obegripligt.

Nej dessa föräldrar Oskar och Hanna var inte bara barnamördare - de var antagligen inkapabla sitt föräldrarskap långt innan de blev mördare.
De skapade en dysfunktionell uppväxtmiljö oavsett barnens sjukdomssituation och missade därmed själva kontentan av att vara vårdnadshavare.
Soc. borde fått orosanmälan och undersökt flickornas situation - där brast det.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-14 kl. 17:27.
Citera
2018-04-14, 17:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men detta är väl ändå inte riktigt sant och tycker du omgående ska revidera ditt inlägg.Att sprida sådana här lögner är ju helt förkastligt och skadar bara de efterlevande.
Finns inget kvar i huset och man ser absolut inte upp till övervåningen.Huset tömdes strax efter avspärrningarna.

Ju mer info man får desto mer invecklat blir det. Istället för tvärtom.
Citera
2018-04-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
O försökte på Lunds universitets sjukhus att få läkare att fastställa att Moa ♥️ Agnes hade ME, vitamin brist mm mm. Efter flertalet undersökningar av olika läkare då, O var bestämd att nä du, jag vill ha en annan läkare.
Så jag lovar Moa ♥️ Agnes om något barn har blivit undersökta på allt vad man inom svensk sjukvård kan begära.

Dock innan hade Moa ♥️ Agnes varit hemma från skolan mycket, i perioder.

O begav sig vidare till Tyskland där han har bl.a. en vän som läkare - där fick Moa ♥️ Agnes felaktiga diagnoser - förfalskade intyg gavs till skolan - Försäkringsbolaget etc

O hade ett spelberoende - pengarna blåste bort

O och Hannas bil blev stulen - fick en ny via försäkrings bolaget - men bilen hittades O hade sålt den.

Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hej,
Jag följer tråden. Inte perfekt men nästan.
Det jag vet är ; Hanna berättade att dom inte hade fått hjälp på Barnsjukhuset i Lund. Men om Moa hade varit på massor av utredningar med blodprover så hade hon berättat det. Det finns inga barn som gillar blodprover. Hade hon genomgått såna undersökningar hade hon klagat. Därför tror jag inte på den informationen .
Jag tror inte heller att Oskar hade spelskulder och hade sålt gamla bilen för att få pengar. Man måste känna Oskar och då vet man att han inte var den typen av människa. Jag tror inte att han har spelat kort ens i sitt liv.
När jag blev förhörd av polisen så berättade jag att Hanna hade ont och polisen reagerade när det var. Under förhöret hade jag berättat mycket och ändå fick jag knappt några motfrågor. Eftersom polisen reagerade på Hannas enormt onda rygg så tror jag att hon hade ändå bröstcancer som metastaserade som några har skrivit här . Hanna har inte själv berättat nåt.
Jag tror inte att - om det finns intyg - att dom var förfalskade. Men i Tyskland är icke vetenskapliga instutioner mer utbredda. Alternativmedicin. Jag tror att Oskar skaffade ett intyg på ett sånt ställe. Det är vad jag tror. Vet inte alltså.
Men eftersom Oskar var så vältalig så gick skolan på det. Om man kände Oskar så förstår man att vanligt folk lätt kan gå på hans ord.
Jurist, fin familj, vältalighet, övertygande , intelligent och etc.
En vanlig snäll skolrektor kan inte så lätt gå emot honom.
Man får även kolla att intyget inte var från Gottfried. Därför borde detta anmälas till Socialstyrelsen. 2 barn dödades.

Två troll som hävdar att flickorna var friska. Det är ett favorittema. Undrar varför?
Citera
2018-04-14, 17:31
Medlem
Citat:
Det är ett 1,5 plans hus med takfönster och fönster på gavlarna. Ska man se möbler på övervåningen får man använda helikopter.
Citera
2018-04-14, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Ett alternativ kan ju va att man är jädrigt lång, eller kan hoppa högt.
vad vet jag.....

tror väl ändå inte att vederbörande använt stege?
Men kanske...........
Citera
2018-04-14, 17:52
Medlem
Citat:

Märkligt allt samman. Att någon påstår det och en annan att det inte är sant. Och båda verkar insatt. Kan det vara att tavlan sattes där under tömningen - en kort stund? Märkligt också att huset är redan tömd. Trodde sånt gick bara när bouppteckningen var klar. Men, men. Det är inget som angår mig. Trodde bara att sånt skulle ta tid.
Citera
2018-04-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Märkligt allt samman. Att någon påstår det och en annan att det inte är sant. Och båda verkar insatt. Kan det vara att tavlan sattes där under tömningen - en kort stund? Märkligt också att huset är redan tömd. Trodde sånt gick bara när bouppteckningen var klar. Men, men. Det är inget som angår mig. Trodde bara att sånt skulle ta tid.

Absolut NEJ huset är helt tömt sedan två veckor tillbaka och dessutom så ser man inget in på övervåningen.Detta är bara vidriga lögner och jag funderar på vad det är för klientel som befinner sig här ?? Tror inte heller de kan ha någon närmare koppling till fam.
Citera
2018-04-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka

De har fått vänta länge nog ! Bouppteckning ska normalt sätt vara klar inom 3 månader efter dödsfallen.
Citera
2018-04-14, 18:17
Medlem
Citat:
De har fått vänta länge nog ! Bouppteckning ska normalt sätt vara klar inom 3 månader efter dödsfallen.

Vet du Elli09 det slår mig hur bias du är. Det verkar som om du tycker synd om de vuxna som tagit livet av sina barn. När det gäller O så pratar du alltid så varmt om honom. Så ibland undrar jag vilken relation du verkligen hade till honom? En människa går alltid ut och in i olika roller och det verkar som om du bara sett hans offentliga sida eller den sidan som han valt att visa utåt. I hemmet eller tillsammans med sina närmaste kan han ha varit en helt annan människa. Den sociala/offentliga/goda sidan kan kräva att han fått lov att undertrycka många känslor, ofta frustration och besvikelse m m, och de pyser istället ut antingen på barnen, hustrun eller både ock. H verkar vara en kvinna som har lärt sig att anpassa sig tidigt. Och vem vet om inte hennes problem manifesterats psykosomatiskt. Barnen däremot har endast offer för dessa omständigheter.
Senast redigerad av kindness 2018-04-14 kl. 18:19.
Citera
2018-04-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack!
Jag kan lite bättre föreställa mig vad som har hänt i familjen Henkow nu när många postare skrivit väldigt förnuftiga inlägg. Det är en hemsk händelse. För varje gång man diskuterar fallet i media - och det är väldigt sälland - fokuseras det mest på hur föräldrarna - mördarna - kan ha mått, inte på hur mordoffren hade det. Det är så sorgligt.

Stackars stackars barn uppväxta i ett av världens bästa länder för barn och barns rättigheter.
Men omgivning såg inte bakom mördarnas fasad vad som höll på att hända.
Så tråkigt.

Hur många olika mänskliga kontakter hade Agnes eller Moa varje vecka? Hur många personer träffade de en normal vecka? Varandra, 3-4 lärare och föräldrarna? Under 10 personer i veckan...?
Hur många var i samma ålder?
Vem får inte lappsjuka då? När man är under uppväxt, utvecklas varje dag, nya intryck, spännande kompisar. vänner, skvaller, smink, naglar, kläder, hästar, musikidoler, pojkar.

För att man inte skulle orka med allt betyder ju inte att man inte längre är intresserad som ung. De var ju fortfarande unga tjejer.

Dessa tjejers sjukdom - om de var sjuka - var inte så svår att de inte kunde undervisas. Då kunde de antagligen haft lite undervisning från livet utanför också. Men detta hjälpte inte föräldrarna till med - ville de inte? Varför ville inte Hanna skjutsa Agnes eller Moa en enda gång till skolan på ett 1/2 år för en enda påhälsning eller övning?? Det är helt obegripligt.

Nej dessa föräldrar Oskar och Hanna var inte bara barnamördare - de var antagligen inkapabla sitt föräldrarskap långt innan de blev mördare.
De skapade en dysfunktionell uppväxtmiljö oavsett barnens sjukdomssituation och missade därmed själva kontentan av att vara vårdnadshavare.
Soc. borde fått orosanmälan och undersökt flickornas situation - där brast det.

Finns inget som tyder på att föräldrarna "var antagligen inkapabla sitt föräldrarskap långt innan de blev mördare.
De skapade en dysfunktionell uppväxtmiljö oavsett barnens sjukdomssituation och missade därmed själva kontentan av att vara vårdnadshavare."

Inte deras arbetsgivare, inte deras arbetskollegor, ingen från skolan (rektor, lärare, kurator), grannar, barnens kamrater eller föräldrar, läkare mfl. finns som stödjer dina utsagor.

Så, exakt vad grundar du dessa skuldbeläggande påståenden om för dig helt obekanta människor?

Man kan hoppas att du i en ev yrkesutövning har mer "på fötterna" än du rimligen kan ha här innan du uttalar dig eller fattar några beslut av betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in