2018-04-14, 15:13
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Bara en sak Hs ryggproblem: Du såg henne senast under våren 2017, hon jobbade vanligt tills jul 2017. Har man ryggont pga metastaser i maj, så tror jag inte man kan jobba som vanligt utan att någon märkar något till jul. Cancersmärta tilltar och man behöver mer en vanliga smärtstillande medel. Morfin eller så. Men det kan kanske någon som har medicinsk kunskap skriver om. Jag kan så klart inte utesluta att cancern har kommit tillbaka, men jag tror inte det, i alla fall inte på det sätt att H hade ont och kunde själv-medicinerat eller inte-medicinerat jobba på som vanligt.
Ryggsmärtor från metastaser kan pågå en längre tid och kan misstas för annan ryggsmärta. Jag känner till ett fall där det pga "Doctors delay" tog ett helt år innan rätt diagnos ställdes. Då var det för sent.
Citera
2018-04-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det skrevs tidigare att Agnes tyckte om att måla.

Tänkte också på det. Tänkte att tavlan fanns i huset. Det är väl ingen som har tagit den dit?
Citera
2018-04-14, 15:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Kan man se det på något annat sätt än att det kokade över för Hanna och Oskar så att de blev sjuka? Kan man se det här som något annat än en mycket sjuk handling? Sen om de dessutom hade några psykiska sjukdomar från början vet jag inte men det syntes i alla fall inte. Jag har genom min dotter träffat människor som är betydligt mer drabbad än vad jag är. Ärligt talat känner jag mig inte längre drabbad utan att jag har fått ett speciellt barn som kostat mig en del men gett mig så väldigt mycket annat. Men det finns föräldrar som får barn med tillstånd som orsakar barnen förfärliga plågor utan möjlighet till bot och ibland bara lite lindring. Ibland går dessutom barnen mot en alldeles för tidig död Dessa har jag mött i föräldragrupper på habiliteringen. En del av föräldrarna är djupt deprimerade och våndas av destruktiva tankar ibland. Inte för att rädda sig själva utan deras barn. Detta sker dock bara i deras allra mörkaste stunder och de söker ofta efter argument och orsaker till att ta bort tankarna. Föräldrarna hjälper varandra att dela på bördan så att när den ena är svag är den andra stark. Det är förståeligt att dessa tankar kan komma upp när allt känns nattsvart och många föräldrar behöver hjälp och tröst för att hantera dem. Men att gå från denna djupa förtvivlan till handling och som här att både Hanna och Oskar väljer att låta sina impulser styra samtidigt. Obegriplig och ofattbar! Och är det inte just galenskap vi brukar kalla obegripliga och ofattbara handlingar? Galenskap!

Ja någon annan teori blir svårt att tänka sej. Dom kan inte ha varit vid sina sinnens fulla bruk vid gärningen.
Citera
2018-04-14, 15:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det var du som tidigare kritiserade andra för anekdotisk bevisföring va? Du får väl läsa på. Vi har till och med skolor på sjukhus för barn som är inneliggande länge eftersom skolplikten är en så stark lag. Medfödda sjukdomar upphäver inte skolplikten. Det finns särskilda skolor för dessa barn. Sen finns det såklart begränsade tider där man pga en behandling behöver vara ledig men jag förstår inte varför det är intressant när vi diskuterar dessa tösers sjukdomar? Du är allt lite grälsjuk.
Jag tycker inte solglittret är grälsjuk, däremot är du det. Otrolig dålig attityd, läser du inte vad du själv skriver? Men du är långt ifrån värst, finns fler obehagliga individer här som sitter och skyddar sin kompis OH, kanske har de dåligt samvete och vill gärna att sanningen ska vara hur snäll och gullig pappa mördare OH var. Det finns bara en agenda för er här i tråden och det är att tjatigt hävda gång, på gång, på gång! Att barnen var svårt sjuka och Hanna var drivande att ha dödat barnen. Ja ni har sagt det nu ett antal ggr, men jag och många här håller inte med er, eran agenda är redan synad! Jag vet ingenting mer än vad som är mest sant men jag försöker komma fram till det mest sannolika, ni skriver om fakta! Men vi vet inte fakta och vi vet inte om föräldrarna var snälla mot sina barn, de kan lika gärna varit för jävliga mot dem, tills dess att de kallblodigt mördades! Av det som tills nu framkommit är OH troligtvis ensam mördare. Förhoppningsvis får vi veta hur det ligger till med brevet och allt? Sen tycker jag ni ska sluta vara så ironiska mot dem som säger sig känna till familjen och att anklaga dem för att vara är troll utan bevis!
Citera
2018-04-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Ryggsmärtor från metastaser kan pågå en längre tid och kan misstas för annan ryggsmärta. Jag känner till ett fall där det pga "Doctors delay" tog ett helt år innan rätt diagnos ställdes. Då var det för sent.

Tack. Då har jag fått två olika svar och egentligen speglar både de erfarenheter jag har från släktingar som har gått bort i cancer. Vid svåra smärta var det inte att tänka på att jobba mer och det var mindre en ett halv år kvar i livet. Vid smärtor kan man gå rund, mår dålig, jobbar på och det kan ta en evighet att få rätt diagnos. Och sen är det för sent. Men då var det inte sådana smärtor att personen inte kunde resa sig från en stol. På något sätt tror jag att hade man sett det så tydlig i maj att man då hade noterad det på jobben och att någon hade yttrad det i tidningen de första dagarna när alla fortsatt pratade.
Citera
2018-04-14, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tycker inte solglittret är grälsjuk, däremot är du det. Otrolig dålig attityd, läser du inte vad du själv skriver? Men du är långt ifrån värst, finns fler obehagliga individer här som sitter och skyddar sin kompis OH, kanske har de dåligt samvete och vill gärna att sanningen ska vara hur snäll och gullig pappa mördare OH var. Det finns bara en agenda för er här i tråden och det är att tjatigt hävda gång, på gång, på gång! Att barnen var svårt sjuka och Hanna var drivande att ha dödat barnen. Ja ni har sagt det nu ett antal ggr, men jag och många här håller inte med er, eran agenda är redan synad! Jag vet ingenting mer än vad som är mest sant men jag försöker komma fram till det mest sannolika, ni skriver om fakta! Men vi vet inte fakta och vi vet inte om föräldrarna var snälla mot sina barn, de kan lika gärna varit för jävliga mot dem, tills dess att de kallblodigt mördades! Av det som tills nu framkommit är OH troligtvis ensam mördare. Förhoppningsvis får vi veta hur det ligger till med brevet och allt? Sen tycker jag ni ska sluta vara så ironiska mot dem som säger sig känna till familjen och att anklaga dem för att vara är troll utan bevis!
Ok. Jag förstår inte hur du menar men får acceptera att du tänker så utan att förklara varför du gör det. Jag vänder mig dock emot att jag skyddar Hanna och Oskar när jag skriver att de måste varit galna. Hur tänkte du där?

Om ni är genuint intresserade av skolplikten och hur man gör för att uppfylla denna vid olika sjukdomar och syndrom föreslår jag att ni går in på skolverkets hemsida. Jag vet inte hur man länkar men sök också på träningsskola och specialskola. Helt fantastiska verksamheter som kan hantera barn med mycket stora svårigheter. Sen är det många som genom elevassistenter kan vara i den vanliga skolan förutom de som får sin undervisning i hemmet. Även sjukhus och psykiatrin har skolor. Det många missuppfattar är att skolplikten skapats för elever men så är det inte. Den skapades för att tvinga stat, kommuner och föräldrar att ge barn undervisning under en tid då detta inte var självklart. Det synsättet lever kvar än idag i lagen. Kommuner som inte uppfyller barnens rätt till utbildning kan räkna med dryga böter och föräldrar som motsätter sig undervisning av andra skäl än tillfällig sjukskrivning riskerar också böter förutom att de blir anmälda till socialtjänsten med allt vad det kan innebära.
Senast redigerad av Stehlitz 2018-04-14 kl. 15:58.
Citera
2018-04-14, 15:46
Medlem
Citat:

Diffusa ryggsmärtor kan vara smått förädiska och som du säger misstas för andra sjukdomar. Läste om en kvinna som hade opererats för bröstcancer som fick ryggont och gick flertal ggr till lasarettet/röntgades också men hänvisades till vårdcentralen där hon behandlades för muskelinflammation.

Ett nytt lasarett upptäckte att kvinnan hade fått skelettmetastaser. Vid en internutredning konstaterades att liknande händelser antagligen har hänt förut och sannolikt kommer att inträffa igen, eftersom den här typen av metastaser är svåra att veta när de uppkommer.
http://www.helagotland.se/nyheter/lasarettet-missade-cancer-9855996.aspx
---------
Huruvida H hade fått metastaser är dock högst oklart. Men skulle i så fall kunna varit en bidragande orsak till det "ofattbara".
Citera
2018-04-14, 15:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ok. Jag förstår inte hur du menar men får acceptera att du tänker så utan att förklara varför du gör det. Jag vänder mig dock emot att jag skyddar Hanna och Oskar när jag skriver att de måste varit galna. Hur tänkte du där?
Alltså vad då inte förstå? Nog vill väl även du få det till att OH var en snäll trevlig person innan han blev så galen att han mördade barnen? Hur kan du/ni veta att han inte plågade sin familj och var en riktig hustyrann redan långt innan dådet? Jag har inte skrivit om att du skyddar Hanna! Läs! Men att du inte verkar tro att barnen mördades av egoistiska skäl framkommer väl med tydlighet? Ogillar människor som sitter och ser ner på människor för att de inte tror samma, eller rättare sagt ni vet, med er dåliga attityd!
Citera
2018-04-14, 16:06
Medlem
Anabellas avatar
Citat:

Jag undrar om vi inte övertolkar..
Så vitt jag förstår har det observerats av Missan (som jag f ö har förtroende för) vid ett tillfälle.
Kan vara ngt så banalt som ryggskott eller muskel/nervinflammation.
Varför cancer? Ingenting som talar för det utifrån de vittnesmål vi har fått.
Citera
2018-04-14, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså vad då inte förstå? Nog vill väl även du få det till att OH var en snäll trevlig person innan han blev så galen att han mördade barnen? Hur kan du/ni veta att han inte plågade sin familj och var en riktig hustyrann redan långt innan dådet? Jag har inte skrivit om att du skyddar Hanna! Läs! Men att du inte verkar tro att barnen mördades av egoistiska skäl framkommer väl med tydlighet? Ogillar människor som sitter och ser ner på människor för att de inte tror samma, eller rättare sagt ni vet, med er dåliga attityd!

Så kan det förstås vara men utifrån det som jag har sett, hört och vad som har framkommit tror i alla fall inte jag det. När du skrev OH trodde jag att du syftade på Oskar och Hanna. Jag förstår inte hur något av detta är ett bevis för att jag har en dålig attityd men det får du gärna förklara för mig så att jag förstår. Eftersom tonläget här i tråden är så högt så är det inte alls omöjligt att jag följt med upp någon gång. Vill inte på något sätt vara otrevlig och jag är glad om du påpekar om jag är det så att jag kan reglera mig. Men då behöver jag något konkret.
Citera
2018-04-14, 16:19
Medlem
Felst

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Diffusa ryggsmärtor kan vara smått förädiska och som du säger misstas för andra sjukdomar. Läste om en kvinna som hade opererats för bröstcancer som fick ryggont och gick flertal ggr till lasarettet/röntgades också men hänvisades till vårdcentralen där hon behandlades för muskelinflammation.

Ett nytt lasarett upptäckte att kvinnan hade fått skelettmetastaser. Vid en internutredning konstaterades att liknande händelser antagligen har hänt förut och sannolikt kommer att inträffa igen, eftersom den här typen av metastaser är svåra att veta när de uppkommer.
http://www.helagotland.se/nyheter/lasarettet-missade-cancer-9855996.aspx
---------
Huruvida H hade fått metastaser är dock högst oklart. Men skulle i så fall kunna varit en bidragande orsak till det "ofattbara".

Fruktansvärt slarv! Riktigt sorgligt. Kvinna, ingen lyssnar, ingen magnetröntgen. Fick säkert svara på den ständiga frågan om hon stressade och hade svårt att sova och sedan är fokus borta på bättre undersökningar. Alltså, jag blir förbannad när jag hör sånt här och anar alltid en orättvisa mot de svaga.

MEN i det här fallet i Bjärred så behöver man INTE dra paralleller.
H hade jobbat som vanligt fram till jul och borde hon inte haft mer än ett registrerat läkarbesök under 2017 om hon var sjuk?
Hon hade väl ryggskott eller bara gjort illa sig.
Senast redigerad av CountMyshkin 2018-04-14 kl. 16:25. Anledning: Felst
Citera
2018-04-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag körde och tittade på familjens hus häromdagen med sorg.
På andra våningen var en tavla placerad på en möbel . På tavlan stod det ” be happy ” på. Det var makabert att se den . För be happy var skriven så att på happy hade nån gjort som man gör som i skräckfilmer ; som blodet droppade.
Tavlan var placerat så att man kunde se den på gatan. Den tavlan var inte där i slutet av januari.
Det måste vara nån lite vrickad person som har skrivit den och placerat så att folk från gatan kan se den.

Men detta är väl ändå inte riktigt sant och tycker du omgående ska revidera ditt inlägg.Att sprida sådana här lögner är ju helt förkastligt och skadar bara de efterlevande.
Jag skulle vilja kalla det för vidrigt....
Finns inget kvar i huset och man ser absolut inte upp till övervåningen.Huset tömdes strax efter avspärrningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in