2018-04-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpaco
Jag skulle inte oroa mig. Det var ett misstag och du mörka det inte. Kan det hända att du skrev i Kungsbacka? Hur gick det?

Nej i Stockholm...nej det var ju uppenbart ett misstag men tänkte hur stenhårt de kan tänkas bedöma, så man inte ryker rakt av så fort en telefon låter. Provet gick nog bra på verbala delen, matte har jag inte pluggat på 20 år så där är jag nöjd om jag överlever utan praktfiasko.
Citera
2018-04-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Sista delen av VERB var sjukt svårt och enligt HPakademin så får jag också rejält med fel på den, skrev sämre än jag nästan någonsin gjort.
Men hur tillförlitlig är deras facit med tanke på att det är två olika versioner? Kan det finnas mer versioner?
När jag rättar de olika proven så "fyller" de nästan upp varandra om man placerar dom jämsides, dvs där jag har haft fel på ena facit så har jag haft rätt på den andra och tvärtom.
Greppar efter livlinor

Precis så är det för mig också, har bara 7 som är fullständigt fel. Annars är den andra versionen där och steppar in!
Citera
2018-04-14, 17:48
Medlem
Har en känsla av att även på t.ex. PP2 kan det finnas olika små variationer, som t.ex. omkastade svarsalternativ. Annars har jag tyvärr skrivit sämre än jag trodde den här gången, hehe...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knuffen
PP1 = 38
PP2 = 35
PP4 = 37

Resultatet på verbala PP2 gör att jag tar mitt förväntade resultat på PP5 med en nypa salt tills på onsdag. Har aldrig skrivit så dåligt på någon del tidigare.

75/80 på Kvant är ju garanterat 2.0 9 av 10 gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-panke
Precis som jag känner, fått 75-78 de senaste hp men enligt hpakademin endast 72 i år. Inte helt säker på att deras facit är helt pålitligt
Brukar landa kring 69-75 på de jag gjort hemma. Fick just över 60 nu...
Citera
2018-04-14, 17:49
Medlem
Citat:
Sista delen av VERB var sjukt svårt och enligt HPakademin så får jag också rejält med fel på den, skrev sämre än jag nästan någonsin gjort.
Men hur tillförlitlig är deras facit med tanke på att det är två olika versioner? Kan det finnas mer versioner?
När jag rättar de olika proven så "fyller" de nästan upp varandra om man placerar dom jämsides, dvs där jag har haft fel på ena facit så har jag haft rätt på den andra och tvärtom.
Greppar efter livlinor

Den kändes svår ja, rättar jag rakt av mot deras version Bertil/2 så får jag 35 av 40, det vore jag iofs nöjd med om det stämmer.
Citera
2018-04-14, 17:51
Medlem
Citat:
Greppar efter livlinor

Samma för mig, det är något som är skevt.
Enligt deras facit så ligger jag långt under vad jag brukar få
Citera
2018-04-14, 17:54
Medlem
Citat:
Sista delen av VERB var sjukt svårt

Speciellt texten om Östersjön och kollektiva minnen. Kändes som att man inte ens kunde följa frågorna i texten utan var tvungen att resonera sig fram till ett svar. Tror inte jag fick ett enda rätt på dom två texterna.
Citera
2018-04-14, 18:00
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Rätta enligt den version du fick flest rätt på.

Tack!

Vad tror ni andra om normeringen? Vårens normeringar spar på inget blod i vanliga fall, i så fall så blir det tråkigt för mig!
Citera
2018-04-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Speciellt texten om Östersjön och kollektiva minnen. Kändes som att man inte ens kunde följa frågorna i texten utan var tvungen att resonera sig fram till ett svar. Tror inte jag fick ett enda rätt på dom två texterna.

Ja verkligen.
På alla andra delar så hade jag 5-10 min över, nu hann jag inte ens klart utan var tvungen att gissa sista 3-4 frågorna.
Citera
2018-04-14, 18:02
Medlem
Ordspottarens avatar
När jag skulle riva ur ena svarspappret så råkade jag riva av inpå streckkoden, alltså inte över hela streckoden utan en bit innan jag hann parera. Tror ni maskinen kommer kunna läsa av ändå? Mvh
Citera
2018-04-14, 18:03
Medlem
1.75 enligt normeringstabellerna från de två senaste proven. gick från 1.5>1.65>1.75.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in