2018-04-14, 17:36
Medlem
Hur mycket kan man lita på HP-akademiens facit? med tanke på dem olika versionerna.
Citera
2018-04-14, 17:36
Medlem
SU-35s avatar
Hp-akademin har publicerat två olika versioner på flera delprov (delprov Anna, Berit osv) Ni som har sett facit vet vad jag snackar om. Mitt resultat varierar beroende på vilken del det är jag rättar efter. Antingen skitbra eller också asdåligt. Hur kommer man få reda på vilken del det är som man har skrivit? fick t.ex 30/40 på provpass 2 (den verbala delen utan någon alternativ version). KVANT kommer gå åt helvete i vilket fall för min del..
Citera
2018-04-14, 17:39
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Hp-akademin har publicerat två olika versioner på flera delprov (delprov Anna, Berit osv) Ni som har sett facit vet vad jag snackar om. Mitt resultat varierar beroende på vilken del det är jag rättar efter. Antingen skitbra eller också asdåligt. Hur kommer man få reda på vilken del det är som man har skrivit? fick t.ex 30/40 på provpass 2 (den verbala delen utan någon alternativ version). KVANT kommer gå åt helvete i vilket fall för min del..
Rätta enligt den version du fick flest rätt på.
Citera
2018-04-14, 17:39
Medlem
HPAkademins facit verkar stämma ganska bra med PP1, PP2 och PP4 för min del. PP5 verkar dock vara lite märklig och jag får katastrofala resultat oberoende av om jag använder version 1 eller version 2. 21 resp 13. PP5 var dock det svåraste PP:et jag någonsin gjort, speciellt LÄS. Hoppas på att version 1 av facit stämmer och att verbala normeringen är snäll. De övriga PP:en var ganska lätta dock.
Citera
2018-04-14, 17:41
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knuffen
HPAkademins facit verkar stämma ganska bra med PP1, PP2 och PP4 för min del. PP5 verkar dock vara lite märklig och jag får katastrofala resultat oberoende av om jag använder version 1 eller version 2. 21 resp 13. PP5 var dock det svåraste PP:et jag någonsin gjort, speciellt LÄS. Hoppas på att version 1 av facit stämmer och att verbala normeringen är snäll. De övriga PP:en var ganska lätta dock.
Hur många poäng fick du på de andra provpassen?
Citera
2018-04-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikkzor
Hur mycket kan man lita på HP-akademiens facit? med tanke på dem olika versionerna.

Det är nog lättast för dig själv att avgöra. Kändes det bra och stensäkert så kan du rätta efter den du har flest rätt på. Är det dåliga/sämre resultat än du förväntat dig på båda versionerna får du nog vänta till på onsdag.

För min del är jag helt säker på vilken version jag hade på PP2 och PP4 då jag skriver > 1,8 på KVA. Fortfarande osäker på PP5 dock.
Citera
2018-04-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Larmet på min mobil gick såklart igång trots att den låg i jackan och var avstängd....blir jag av med hela den provdelen? Hon som ledde kunde inte svara, hon skickar bara in en anmälan, någon som vet hur de beslutar?

Jag skulle inte oroa mig. Det var ett misstag och du mörka det inte. Kan det hända att du skrev i Kungsbacka? Hur gick det?
Citera
2018-04-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knuffen

Enligt båda deras facit fick jag 1 rätt på meningskomplettering, så antar att fördelningen av frågorna varierar
Citera
2018-04-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Hur många poäng fick du på de andra provpassen?

PP1 = 38
PP2 = 35
PP4 = 37

Resultatet på verbala PP2 gör att jag tar mitt förväntade resultat på PP5 med en nypa salt tills på onsdag. Har aldrig skrivit så dåligt på någon del tidigare.
Citera
2018-04-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Larmet på min mobil gick såklart igång trots att den låg i jackan och var avstängd....blir jag av med hela den provdelen? Hon som ledde kunde inte svara, hon skickar bara in en anmälan, någon som vet hur de beslutar?
Gävle? 44:203?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahvagatt
Enligt båda deras facit fick jag 1 rätt på meningskomplettering, så antar att fördelningen av frågorna varierar

Har också bara ett fåtal rätt på MEK på båda versionerna. MEK var inte svårare än vanligt så jag väntar tills på onsdag!
Citera
Medlem
Sista delen av VERB var sjukt svårt och enligt HPakademin så får jag också rejält med fel på den, skrev sämre än jag nästan någonsin gjort.
Men hur tillförlitlig är deras facit med tanke på att det är två olika versioner? Kan det finnas mer versioner?
När jag rättar de olika proven så "fyller" de nästan upp varandra om man placerar dom jämsides, dvs där jag har haft fel på ena facit så har jag haft rätt på den andra och tvärtom.
Greppar efter livlinor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in