2018-04-14, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
[/b]
1. Jag skrev: en i övrigt oförvitlig medborgare.
2. Klart han inte är det, han alt hon har ju mördat sina barn.

Frågor på det?

Tyvärr inte självklart att en mördare varit oförvitlig innan mordet. Kan betyda att hen klarat sig undan rättvisan bara.

Ett tydligt exempel: Fanns en trevlig man en gång som arbetade ideellt på kvällarna i en stödlinje och pratade med människor i kris. Bredvid honom satt hans kollega, fd polis och numera psykolog, som blev hans bundis. Hon har skrivit en bok om honom och hennes konklusion, lärdom, var att ingen kan vara säker på vad som döljer sig inom en människa. Ted Bundy, tror han klassades som psykopatisk narcissist.
Citera
2018-04-14, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tyvärr inte självklart att en mördare varit oförvitlig innan mordet. Kan betyda att hen klarat sig undan rättvisan bara.

Ett tydligt exempel: Fanns en trevlig man en gång som arbetade ideellt på kvällarna i en stödlinje och pratade med människor i kris. Bredvid honom satt hans kollega, fd polis och numera psykolog, som blev hans bundis. Hon har skrivit en bok om honom och hennes konklusion, lärdom, var att ingen kan vara säker på vad som döljer sig inom en människa. Ted Bundy, tror han klassades som psykopatisk narcissist.

Jo men, hur troligt är det? Med dom få fakta vi ändå har?
Citera
2018-04-14, 07:45
Medlem
Citat:
Rock-ungen no2 ? Eller 3-4-5-6-7 osv.
Nej , jag är inte Rockkungen 2 el som du driver 3-4-5-6....
Har träffat familjen regelbundet. Min övertygelse är att det var tyvärr bara en som gjorde det och det är Oskar.
Han blev mer o mer deprimerad tror jag. Hanna var mild. Synd att ni jagar bort mig för jag är en av dom få här som har träffat familjen .
Nån undrade vad barnen gjorde hemma.
Jag såg Agnes läsa bok men inte hemma för jag har aldrig varit hemma hos dom men träffat dom regelbundet. Moa var oroad över sina skolläxor. Det här var två ordentliga barn. Moa övade piano, gjorde skolläxor.
Nån undrade för länge sen hur barnen och Hanna var klädda. Hanna hade diskreta men snygga kläder. Svart blus några gånger. Hanna var en snygg kvinna men åldrats tidigt med lite rynkor.
Moa hade fina kläder. En mössa med en blomma på. Glittriga tröjor som många barn i hennes ålder. Agnes när jag såg henne hade mjukis byxor på sig.
Barnen var inte sjuka i nån kronisk trötthetssyndrom . Åtminstone inte Moa. Jag vet att Moa var borta från skolan i korta perioder. Det kan bero på många saker. Jag kan spekulera men vill inte.
Citera
2018-04-14, 07:46
Medlem
Citat:
Jo men, hur troligt är det? Med dom få fakta vi ändå har?

Precis, vi har varken fakta på det ena eller andra. Troligt? Börjar vi räkna på sannolikheter så ligger O risigt till.
Citera
2018-04-14, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Har träffat familjen regelbundet. Min övertygelse är att det var tyvärr bara en som gjorde det och det är Oskar.
Han blev mer o mer deprimerad tror jag. Hanna var mild. Synd att ni jagar bort mig för jag är en av dom få här som har träffat familjen .
Jag såg Agnes läsa bok men inte hemma för jag har aldrig varit hemma hos dom men träffat dom regelbundet. Moa var oroad över sina skolläxor. Det här var två ordentliga barn. Moa övade piano, gjorde skolläxor.
Nån undrade för länge sen hur barnen och Hanna var klädda. Hanna hade diskreta men snygga kläder. Svart blus några gånger. Hanna var en snygg kvinna men åldrats tidigt med lite rynkor.
Moa hade fina kläder. En mössa med en blomma på. Glittriga tröjor som många barn i hennes ålder. Agnes när jag såg henne hade mjukis byxor på sig.
Barnen var inte sjuka i nån kronisk trötthetssyndrom . Åtminstone inte Moa. Jag vet att Moa var borta från skolan i korta perioder. Det kan bero på många saker. Jag kan spekulera men vill inte.

Ok. Inte för att jag tror dig, men om det skulle visa sig att jag har fel så ber jag så mycket om ursäkt till dig.
Citera
2018-04-14, 07:53
Bannlyst
Citat:

Med vilka belägg kan du säga att Moa inte var sjuk?
Citera
2018-04-14, 07:54
Medlem
Jag körde och tittade på familjens hus häromdagen med sorg.
På andra våningen var en tavla placerad på en möbel . På tavlan stod det ” be happy ” på. Det var makabert att se den . För be happy var skriven så att på happy hade nån gjort som man gör som i skräckfilmer ; som blodet droppade.
Tavlan var placerat så att man kunde se den på gatan. Den tavlan var inte där i slutet av januari.
Det måste vara nån lite vrickad person som har skrivit den och placerat så att folk från gatan kan se den.
Citera
2018-04-14, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Precis, vi har varken fakta på det ena eller andra. Troligt? Börjar vi räkna på sannolikheter så ligger O risigt till.

Sannolikheter? Ja med dom få fall som familicide vi har i världen så vill jag kontra med: vilka är det som brukar döda sina barn?
Citera
2018-04-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Med vilka belägg kan du säga att Moa inte var sjuk?
Inte sjuk i nån kronisk trötthetssyndrom. Träffade familjen och Moa så regelbundet. Jag skulle märka om hon led av det. Däremot märkte jag att Moa blev mer pratsam i mars- april 2017. Det var tydligen då Oskar hade börjat förbereda för Moa om hemundervisning. Jag tror att ett barn blir påverkat om saker och ting är inte som det ska i hemmet. Jag tror att Moa blev orolig. Hon var ett känsligt barn som oroade sig för att inte komma efter i skolan.
Hur blir det för ett sånt barn att veta/ förstå; snart är jag också hemma som Agnes. Moa var social.
Citera
2018-04-14, 08:14
Medlem
Citat:
Sannolikheter? Ja med dom få fall som familicide vi har i världen så vill jag kontra med: vilka är det som brukar döda sina barn?

Familicide är inte så ovanligt eftersom man räknar in flera typer. Vanligaste familicide är när bara en av föräldrarna dödar sina barn MEN när det gäller en hel familj, båda föräldrarna, som hittas döda är det i mer än 95% som pappan är skyldig.

Lite förkortat men läs hellre Stefan.S som har flera inlägg inträden från vetenskapliga studier. Motivet tror jag man har kortat ned till fyra ”personlighetstyper” av mördare.
Citera
2018-04-14, 08:16
Medlem
Citat:

Jag tror absolut att du kände familjen. Men jag köper inte alla dina slutsatser och vittnesmål rakt av. Du kan inte veta om Moa hade samma sjukdom som Agnes. Du kände inte Agnes i Moas ålder, innan sjukdomen förvärrades. Att Oskar och Hanna satte igång processen med hemundervisning och indragning av pianolektionerna berodde kanske på att dom upplevt det som har framkommit om hur sjukdomen förvärras permanent av ansträngning. Då vill man naturligtvis vinna så mycket tid som möjligt genom att begränsa icke nödvändiga aktiviteter. Obligatorisk skolgång kan man inte ta bort.

Man kan bara föreställa sig våndan hos alla i familjen av att vara tvungen att begränsa allt som gör livet värt att leva eftersom detta förvärrar sjukdomen. Det vore märkligt om inte Moa skulle ha mått dåligt av att se Agnes sjuk och sen förstå att även hon drabats. Ett gemensamt självmord är för mig inte uteslutet.

Jag är inte säker på att du hade så tät och intim kontakt med föräldrarna så att du kunde se allt.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-04-14 kl. 08:18.
Citera
2018-04-14, 08:19
Avslutad
Citat:
Nån undrade för länge sen hur barnen och Hanna var klädda. Hanna hade diskreta men snygga kläder. Svart blus några gånger. Hanna var en snygg kvinna Om jag har fel och du tycker detta inlägg är förfärligt åldrats tidigt med lite rynkor.

Citat:
Jag körde och tittade på familjens hus häromdagen med sorg.
På andra våningen var en tavla placerad på en möbel . På tavlan stod det ” be happy ” på. Det var makabert att se den . För be happy var skriven så att på happy hade nån gjort som man gör som i skräckfilmer ; som blodet droppade.
Tavlan var placerat så att man kunde se den på gatan. Den tavlan var inte där i slutet av januari.
Det måste vara nån lite vrickad person som har skrivit den och placerat så att folk från gatan kan se den.

Börjar bli trött på att citera. Inte så lätt på den här surfplattan. Men om du aldrig varit hemma hos dom, hur kan du då veta vad dom hade på väggarna på övervåningen? Man borde ju gå förbi hallen för att komma dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in