2018-04-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
Missan27 håll ut!

Det är inte ditt problem att vissa ifrågasätter sånt som du sagt och som det inte går att fabulera om.

En viktigare fråga borde vara hur bilden kommit in i huset och vad det är för galning som manipulerat den på det sätt så som någon måste ha gjort.

Nej ta inga foton på beställning av någon i tråden! Är det så viktigt för ifrågasättarna så varsågod och ta er till huset själva och plåta så mycket ni vill.

Nä? Tänkte väl det.

Håller med.
Jag gissar att tavlan alltid funnits i huset, gjord av Agnes, men att någon städare, tekniker ställt den mera synlig. Varför? För att hela j-a historien är så sorglig så när han såg tavlan så tyckte han att den skulle få större betydelse än den haft tidigare. Det lilla han kunde bidra med ville han göra. En uppmaning till folket i byn att öppna upp sig?
Citera
2018-04-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är mycket enkelt att svara på din sista fråga, det är ett argument baserat på fakta för att bemöta påståendet att barn inte tar självmord. För det gör tyvärr några varje år. Eftersom jag måste förklara en så enkel sak så tänker jag inte ägna mer tid till dina första frågor. Du får helt enkelt tolka utifrån din egen förmåga. Jag känner inte att jag har tiden att förklara allt så även du förstår.
Svara istället. Hur många barn finns det i Sverige enligt statistiken som har ett syskon med samma diagnos. Jag tror du är en mycket envis, dryg person som inte ger sig. Meningslöst. Annars tror jag inte att du är dum. Men envisheten gör dig löjlig
Citera
2018-04-14, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Om ett barn är precis som vanlig, men mer pratsam pga nåt som oroar henne så är det inte nåt syndrom som är i sin början. Hon gäspade precis som alla andra . Men du som har med barn att göra borde veta att barn, i synnerhet känsliga barn blir nervösa av att bli pressat. Pressen kan vara på skolan men det betyder ändå inte att barnet har kronisk trötthetssyndrom. Barnet kan vara pressat av hemmet. Men även av skolläxor. Barnen är olika med sin stresstålighet precis som vi vuxna.
Överhuvudtaget vad man uppfattar som stress kan vara ” icke ” stress för nån annan.
Men att dela ut olika diagnoser som ME ; då borde man vara lite mer vetenskaplig och mer psykolog som människa.
Ok. Tack för att svarade till slut. Jag tycker att det är du som låter väldigt ovetenskaplig i dina analyser och slutsatser. Stressen och oron du beskriver kunde lika gärna handlat om en begynnande sjukdom men du väljer att vara säker på en annan tolkning utan att kunna förklara varför.
Har jag med barn att göra? Är du beredd att gå ed på det också?
Citera
2018-04-14, 09:24
Medlem
Jag vill inte diskutera med en samling låtsats dumma människor. Jag kommer läsa och skriva med jämna mellanrum här. Men inte svara på meningslösa frågor som Armstarks. El varje gång jag nämns här.
Agendan är tydlig. ME. ME. ME och igen ME.
Och envishet, envishet. Oförmåga att lyssna o ta intryck av andra. En övertro på sin egen kapacitet. O nu anar jag att detta kommer vändas mot mig. Helt okej. Men en vacker solig dag skall inte slösas bort med envisa människor.
Citera
2018-04-14, 09:30
Medlem
Citat:
Jag vill inte diskutera med en samling låtsats dumma människor. Jag kommer läsa och skriva med jämna mellanrum här. Men inte svara på meningslösa frågor som Armstarks. El varje gång jag nämns här.
Och envishet, envishet. Oförmåga att lyssna o ta intryck av andra. En övertro på sin egen kapacitet. O nu anar jag att detta kommer vändas mot mig. Helt okej. Men en vacker solig dag skall inte slösas bort med envisa människor.

Helt otroligt att någon anser att till och med ”begynnande” symptom på ME, gäspningar, skulle föranleda hemundervisning så jag börjar verkligen tro att det är en ME-lobby i tråden.

Njut av solen!
Citera
2018-04-14, 09:37
Bannlyst
Citat:
Fast allt det där du skriver kunde du lika gärna skriva om dig själv. Du har bestämt dig och ingen information kan få dig att tänka annorlunda. Då är det nog bättre att gå ut i solen. I Bjärred är det 12 grader och gassande solsken just nu. Jag tar en promenad förbi Henkow/Brentons för att titta på den makabra tavlan.
Citera
2018-04-14, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Helt otroligt att någon anser att till och med ”begynnande” symptom på ME, gäspningar, skulle föranleda hemundervisning så jag börjar verkligen tro att det är en ME-lobby i tråden.

Njut av solen!

Hade Moa hemundervisning i april?
Citera
2018-04-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Fast allt det där du skriver kunde du lika gärna skriva om dig själv. Du har bestämt dig och ingen information kan få dig att tänka annorlunda. Då är det nog bättre att gå ut i solen. I Bjärred är det 12 grader och gassande solsken just nu. Jag tar en promenad förbi Henkow/Brentons för att titta på den makabra tavlan.

Ha en bra dag, berätta mer om tavlan i kväll. Om vi har tur kanske du träffar någon som är ute på hundpromenad som kan berätta om det har dykt upp någon ny information bland grannarna.
Citera
2018-04-14, 09:47
Medlem
Citat:
Hej,
Jag följer tråden. Inte perfekt men nästan.
Det jag vet är ; Hanna berättade att dom inte hade fått hjälp på Barnsjukhuset i Lund. Men om Moa hade varit på massor av utredningar med blodprover så hade hon berättat det. Det finns inga barn som gillar blodprover. Hade hon genomgått såna undersökningar hade hon klagat. Därför tror jag inte på den informationen .
Jag tror inte heller att Oskar hade spelskulder och hade sålt gamla bilen för att få pengar. Man måste känna Oskar och då vet man att han inte var den typen av människa. Jag tror inte att han har spelat kort ens i sitt liv.
När jag blev förhörd av polisen så berättade jag att Hanna hade ont och polisen reagerade när det var. Under förhöret hade jag berättat mycket och ändå fick jag knappt några motfrågor. Eftersom polisen reagerade på Hannas enormt onda rygg så tror jag att hon hade ändå bröstcancer som metastaserade som några har skrivit här . Hanna har inte själv berättat nåt.
Jag tror inte att - om det finns intyg - att dom var förfalskade. Men i Tyskland är icke vetenskapliga instutioner mer utbredda. Alternativmedicin. Jag tror att Oskar skaffade ett intyg på ett sånt ställe. Det är vad jag tror. Vet inte alltså.
Men eftersom Oskar var så vältalig så gick skolan på det. Om man kände Oskar så förstår man att vanligt folk lätt kan gå på hans ord.
Jurist, fin familj, vältalighet, övertygande , intelligent och etc.
En vanlig snäll skolrektor kan inte så lätt gå emot honom.
Man får även kolla att intyget inte var från Gottfried. Därför borde detta anmälas till Socialstyrelsen. 2 barn dödades.

Tack så mycket för att du skriver här. Bryr dig inte om de som vill skrämma bort dig. Jag har mycket länge undrat över deras agenda. Det verkar nästan som om dina uppgifter utgör något hot för dessa personer. I alla fall upplever jag det så.

Bara en sak Hs ryggproblem: Du såg henne senast under våren 2017, hon jobbade vanligt tills jul 2017. Har man ryggont pga metastaser i maj, så tror jag inte man kan jobba som vanligt utan att någon märkar något till jul. Cancersmärta tilltar och man behöver mer en vanliga smärtstillande medel. Morfin eller så. Men det kan kanske någon som har medicinsk kunskap skriver om.

Jag kan så klart inte utesluta att cancern har kommit tillbaka, men jag tror inte det, i alla fall inte på det sätt att H hade ont och kunde själv-medicinerat eller inte-medicinerat jobba på som vanligt.
Citera
2018-04-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Håller med.
Jag gissar att tavlan alltid funnits i huset, gjord av Agnes, men att någon städare, tekniker ställt den mera synlig. Varför? För att hela j-a historien är så sorglig så när han såg tavlan så tyckte han att den skulle få större betydelse än den haft tidigare. Det lilla han kunde bidra med ville han göra. En uppmaning till folket i byn att öppna upp sig?

Kanske men oavsett vilket tycker jag personligen att det var opassande och nästan groteskt. Det måste finnas lämpligare sätt som dessutom visar respekten för de avlidna flickorna och anhöriga bättre. I alla andra syften ska det definitivt inte användas i sådana här sammanhang.

Bara för att någon har tillgång till brottsplatsen ger de inte rätt att göra intrång.
Citera
2018-04-14, 09:51
Medlem
Citat:

Du vill helt enkelt att vi ska bortse ifrån anpassad undervisning i hemmet, läkarintyg, rektorer som pratar om ofattbara sjukdomar och en familj i kris — bara för att du säger det?

Om man sen vill veta vad du baserar dina observationer på så kallar du frågorna för meningslösa i stället för att svara på dom. Då är den självklara tolkningen att du helt enkelt inte kan svara eftersom du saknar informationen.
Citera
2018-04-14, 09:52
Medlem
Citat:
Bra men fortsätt skriv när lusten faller in. Jag läser dina inlägg med stort intresse och drygpellarna du nämner behöver man inte ta på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in