2018-04-14, 10:37
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ryssland meddelar även att de överväger att förse bla Syrien med s-300.

Förutom att man bör ta siffran 71 av 103 med ett helt berg salt, så har ryssarna övervägt ovanstående i ungefär ett årtionde men avstått pga sin goda relation till Israel. Frågan blir då vad som är mer värt, en god relation till Israel eller att Syrien (och Iran, antar jag att man menar?) får köpa S300?

Jag tror att om Ryssland vill behålla det fotfäste man nu i princip återerövrat i Syrien, så gör man bäst i att inte börja bråka med Israel och skaffa sig en fiende till, därtill en som till skillnad från USA, UK, Frankrike kan slå till med extremt kort varsel precis när som helst.
Citera
2018-04-14, 10:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Det är intressant att titta hur Nikki förklarar till medier att "US har bevis, UK har bevis, och FR har bevis" och alla reportrar tittar och står som hypnotiserade, och ingen frågar: kan vi se beviset?

Världen har blivit dum i huvudet. Det finns inga barn i "Kejsarens nya kläder" sagan.

Mycket bra poäng! Tror jag lägger in den i min signatur, får jag det?
Vi skulle verkligen behöva se på världen med ett barns oskuldfullhet. De ser saker som de är, eftersom de inte har somnat av hjärntvätt än. Vi måste verkligen vakna upp!
Citera
2018-04-14, 10:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Vilket jävla skådespeleri. Bättre än Netflix serierna om ni frågar mig. Vad har maffiatrion uträttat nu efter att slängt iväg några missiler?

I och för sig så gjorde alla tre bra marknadsföring för sina nya vapen. Hörde att Frankrike använde MdCN versionen(skjuts från skepp) Storm Shadow/SCALP för första gången medan USA använde guidad JASSM misiler. Bra reklam, kronprinsen av Saudi står säkert i kö nu och öser oljecash...
Denna Twittrare brukar vara välinformerad:

Elijah J. Magnier
‏ @ejmalrai

Citat:
What is most interesting and should be addressed to #France:
#Russia is saying FRANCE DID NOT LAUNCH ANY MISSILE.
Only the #UK launched 8 missiles and the US the rest.

https://twitter.com/ejmalrai/status/985072825986965504

Han säger också detta:

Citat:
#USA F-15, F-16, #UK Tornado fired 103 missiles against #Syria. Russia said it has intercepted 71 out of 103 in Homs, maze, Barza and Jaramanah when experts from the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW) were expected today in Ghouta #Damascus.

Citat:
#BreakingNews: #USA also used al-Tanf occupied base in Syria territory to hit Syrian targets. #Russia is patrolling the sky of Syria, sending a message to the #USA/#UK/#France: your show is over.

https://twitter.com/ejmalrai/status/985069343389122560

Så vi kan väl vänta oss att a most unfortunate accident will happen there någon gång framöver.
Senast redigerad av arbetet 2018-04-14 kl. 10:43.
Citera
2018-04-14, 10:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Det hade varit bättre om Usa och dom allierade hade lagt fram bevisen, innan dom bombade, nu är frågan, kommer dom lägga fram några bevis alls ?
Baserat på erfarenhet, så svarar jag nej på din fråga. USA har aldrig lagt fram de bevis som de har påstått sig ha. Deras trovärdighet är ju så hög att de inte behöver det.
Citera
2018-04-14, 10:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
According to the Russian Defense Ministry, Syria repelled the Western attack with air defense systems made in the USSR over 30 years ago.
"Syria's means of air defense: S-125, S-200 air defense systems, [as well as] Buk and Kvadrat units were used in the repelling the missile strike."
Later in the day, the Russian General Staff issued a statement, saying that a total of 71 cruise missiles out of 103 had been intercepted by Syria, adding that no government military airfrield had been damaged as a result of the attack.
"A few years ago, we refused to supply S-300 air defense systems to Syria due to the request of some of our Western partners. Taking into account what happened, we consider it possible to return to this issue. And not only with regard to Syria, but with regard to other states," the General Staff stated.
Enligt Sputnik News

Enligt uppgift är det tre personer som fått skador genom missilerna som terroristerna skickade, materiella skador skall vara betydelselösa.
Därför blir slutsatsen att hela missilattacken av terroristerna US, UK och Frankrike blev till ett fiasko, det visade att US missilerna och de Väst innehar kan klassas som skrot, ingenting att ha.
Om Syrien hade haft S300 och S400 installerade inte en enda hade kommit fram 0 träffar.

Hoppad verkligen att Ryssland nu äntligen förser Syrien och även vissa andra länder i området med det bästa luftförsvar de kan.
Citera
2018-04-14, 10:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Det har du rätt i, på nått sätt tänkte jag 7000 biljoner trots att det stod 7000 miljarder. Den här rounden går till dig, idiot!
Tack för den, idiot!
Citera
2018-04-14, 10:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Förutom att man bör ta siffran 71 av 103 med ett helt berg salt, så har ryssarna övervägt ovanstående i ungefär ett årtionde men avstått pga sin goda relation till Israel. Frågan blir då vad som är mer värt, en god relation till Israel eller att Syrien (och Iran, antar jag att man menar?) får köpa S300?

Jag tror att om Ryssland vill behålla det fotfäste man nu i princip återerövrat i Syrien, så gör man bäst i att inte börja bråka med Israel och skaffa sig en fiende till, därtill en som till skillnad från USA, UK, Frankrike kan slå till med extremt kort varsel precis när som helst.
Irak har redan blivit erbjuden s-300 men tackat nej. T.o.m. s-400 om jag inte minns fel. De utvecklar ett eget. Jag tror man närmast tänker på Libanon och det skulle nog reta upp israelerna.
Citera
2018-04-14, 10:43
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Baserat på erfarenhet, så svarar jag nej på din fråga. USA har aldrig lagt fram de bevis som de har påstått sig ha. Deras trovärdighet är ju så hög att de inte behöver det.

Alla har kritiserat Trump, men nu litar alla på honom, det svänger fort i den här dokusåpan.
Citera
2018-04-14, 10:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Låter som att dom vill dölja britternas spår...
Vet du vilken grupp som kontrollerade dom olika områdena som bombades?
Jag tänkte också att det skulle vara ett försök att sopa igen eventuella spår eller något ditåt. Men jag vet inte om de har siktat direkt dit.
Nej, jag vet inte vart bomberna föll, har inte läst så mycket än.
Citera
2018-04-14, 10:47
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Irak har redan blivit erbjuden s-300 men tackat nej. De utvecklar ett eget. Jag tror man närmast tänker på Libanon och det skulle nog reta upp israelerna.

Jag har all sympati för Libanon, på riktigt, även gentemot Israel, men det är ett land med fruktansvärt risig ekonomi som i dagarna är och skramlar in pengar internationellt för att kunna fortsätta fungera. Man är även beroende av amerikanska bidrag.

Faktum är att USA och Ryssland har bidragit ekonomiskt till samma sida med samma mål i Libanon, till den libanesiska armén så de kunnat bekämpa islamistiska terrorister vid syriska gränsen. Detta under pågående konflikt i Syrien, vilket är intressant.
Citera
2018-04-14, 10:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Alla har kritiserat Trump, men nu litar alla på honom, det svänger fort i den här dokusåpan.
Vilka litar på honom?
Du såg väl min ironi? USA:s trovärdighet har sjunkit mycket på senare år, det är bara Västs ledare och media som ger dem trovärdighet, i stort sett.
Citera
2018-04-14, 10:52
Medlem
120 missiler in i Syrien - 13 st sköts ner.

Under förutsättning att Syriens statliga television har korrekt information, så sköt man ner 13 st missiler.

www.iran-daily.com/News/213164.html

Knäpptyst från Moskva, noll kommentarer, och inga motattacker.............

Trovärdigheten hos Putin, hur är det ställt med den egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in