2018-04-14, 09:27
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Väst lyckades inte övertyga sin hemmapublik om att Assad var skyldig till en ännu en påstådd gasattack, tvärtom tyder allt på att det var en order från UK, som ju för övrigt betalar de vita hjälmarna, som är terroristernas propagandakanal och regisserar egna "räddningsfilmer".

Jo, de flesta i Väst tror att Assad låg bakom, däremot är det få som vill ha bombningar Irak/Libyen 2.0 etc.
Citera
2018-04-14, 09:32
Medlem
Nu har det aldrig funnits något lager av kemiska stridsmedel i Syrien som SAA militär har hand om, men eftersom UK och Frankrike skall ha bombat det som de trott varit lager för kemiska stridsmedel, har de sannolikt ansett att människoliv i Syrien betyder ingenting för dem.
Ett lager med kemiska stridsmedel bombas inte, därför det kan få katastrofala följder.
Citera
2018-04-14, 09:35
Medlem
Citat:
Syrien fördömer förstås denna aggression. Det märkliga är att den sammanfaller med att OPCW skall påbörja sitt arbete. De skulle komma till platsen idag på morgonen.

Varför vill USA, UK och Frankrike demonstrera sitt motstånd mot OPCW:s undersökning så tydligt? Det är min undran.

https://sana.sy/en/?p=134232

Låter som att dom vill dölja britternas spår...
Vet du vilken grupp som kontrollerade dom olika områdena som bombades?
Citera
2018-04-14, 09:36
Medlem
Citat:
Det är samma sak, idiot!
Det har du rätt i, på nått sätt tänkte jag 7000 biljoner trots att det stod 7000 miljarder. Den här rounden går till dig, idiot!
Citera
2018-04-14, 09:39
Medlem
Och britternas bidrag i bombningen.

Ministry of Defence
🇬🇧
‏Verifierat konto @DefenceHQ
2 timför 2 timmar sedan

RAF Tornados launched Storm Shadow missiles at a regime chemical weapons facility fifteen miles west of Homs, Syria. See images and video here: http://ow.ly/Yaux30juiei

https://twitter.com/DefenceHQ/status/985029618016145409

Alltså undrar jag fortfarande över den risk britterna utsatt folk i Syrien för genom att bomba kemvapenfabriker. Det är en fråga som måste lyftas. De kanske visste att det inte fanns några kemvapen där. Eller kanske fanns det inga farliga kemikalier. Här hemma har man ju ibland blivit varnad för giftiga kemikalier då någon fabrik eller lager fattat eld. Och då har det ju inte ens handlat om kemvapen. Så det är farligt för vanligt folk även om det inte fanns kemvapen där.
Citera
2018-04-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Det har du rätt i, på nått sätt tänkte jag 7000 biljoner trots att det stod 7000 miljarder. Den här rounden går till dig, idiot!
We believe that the answer is one thousand times one billion equals one trillion. Please help us with the answer to this question. In the American system one billion is 1,000,000,000 and a trillion is 1,000,000,000,000 so one trillion is one thousand times one billion.
Citera
2018-04-14, 09:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Så SAA sköt totalt ner 90 av 110 robotar av olika modell och avfyrade från både söder om Syrien och från Medelhavet (både luft och hav) och där det verkar som om bara USA träffat något. Ingen vidare utdelning från "troikans" sida. Speciellt britterna verkar ha misslyckats totalt med sin Tornados. De kom väl inte tillräckligt nära (vågade inte) och då hade robotarna längre flygtid och kunde dirigeras bort.

Om man får vara lite ironisk så väntar vi nu alltså på nästa "kemvapenattack" i Syrien för att straffa Syrien igen. Blir det april nästa år igen?
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-04-14 kl. 09:45.
Citera
2018-04-14, 09:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Inte så illa, men ryssarna måste skärpa sig och ge stryk åt Assad så att han inte fuckar upp mer för dem.

USA (Mattis?) lät ryssarna i viss mån rädda ansiktet, men verkar ändå markera rejält. Mer att komma?

Undrar hur lyckat det blir inrikes.
1 Trump är ganska safe så länge det verkligen blir enstaka åtgärd och om han verkligen vill ut ur Syrien.
2 Macron tycker jag kommer att drabbas hårdare då Frankrike redan var extremt less på krigshetsande. Men kanske säljer han det som ett krig mot terror?
3 May drabbas nog mest. Hon kan tappa Skripal-momentum på den här. Hon har en fredsförespråkande Kamrat Corbyn emot sig. Bara 22% som ville se bombningarna https://yougov.co.uk/news/2018/04/12/two-one-public-oppose-missile-strikes-syria/
Even though most Britons believe a chemical attack has been perpetrated, only 22% of Britons would support a cruise missile attack against the Syrian military
Det blir tydligen lokalval i UK i början av may (pun intended ).
Citera
2018-04-14, 09:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Om detta var allt så är det ett av de bästa scenariorna. Begränsat med skador och inget skört ego skadat.

Undrar hur mycket man nu lyckas försena OPCW:s arbete och om det har några allvarliga implikationer på arbetet. Det blir intressant att jämföra med de ovedersägliga bevis som Macron m fler sitter på men inte vill dela med sig av. Kanske finns det en legitim anledning till det, eller kanske så har man lärt sig lite från Powells FN-framträdande.

OPCW:s rapport blir helt avgörande för hur jag själv värderar sanningen i denna fråga, oavsett utkomst.
Fundera lite på vad CDC säger:
Laboratory criteria for diagnosis
Biologic: No biologic marker for chlorine exposure is readily available.
Environmental: Detection of chlorine in environmental samples.
https://emergency.cdc.gov/agent/chlorine/casedef.asp

Det utan att svartmåla den av Muslimska brödraskapet infiltrerade organisationen SAMS som antagligen stått för "bevisen".

Sedan har jag hört att klor och sarin inte går att blanda.
Citera
2018-04-14, 09:48
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Ursäkta en okunnig, men kan det vara så att gasen förintas pga värmen som uppkommer vid explosionen?

Nej, det kan man inte räkna med. Ex.vis kan en behållare som ligger för långt från explosionen bara skadas så att gas läcker ut. Det skulle kunna skada många människor i den befolkning som man säger sig vilja skydda. Kemiska anläggningar, t.ex. för kemiska vapen läggs naturligtvis inte heller inne i stora samhällen.
Fast nu visste ju anfallskrigarna att det inte fanns någon gas som skulle kunna läcka ut.

Syriens kemiska vapen är som bekant också avskaffade.
Citera
2018-04-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
jo 7 trillion ar 7000 biljon pa engelska
pa svenska 7000 miljarder
Jag vet! Amerikaner använder den korta skalan. Men som jag förklarade för humanlife så läste jag fel.
Citera
2018-04-14, 09:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
SAA sköt totalt ner 90 av 110 robotar av olika modell och avfyrade från både söder om Syrien och från Medelhavet (både luft och hav) och där det verkar som om bara USA träffat något.
Nej. Kanske 2 av 110 om de hade tur
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det blir tydligen lokalval i UK i början av may (pun intended ).
Intressant. Var det därför man försökte smutsa ner Corbyn med antisemitism-skandalen.

Jag läser dock att Kamrat Corbyn tycks leverera tungt i det kommande lokalvalet. Man får hoppas att han använder Make Britain, inte Saudi Great Again taktik mot May
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in