2018-04-14, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt folk på twitter verkar det pågå nu.

https://twitter.com/intelcrab

Dessutom verkar de attackera Damascus. Och folk som trodde att han på sin höjd skulle attackera nå liten avlägsen flygbas eller något. Vad de nu verkar göra, är verkligen riskfyllt.
Citera
2018-04-14, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu är vi på väg mot något riktigt riktigt farligt, tyvärr.

Hade de bara skickat nå missiler på en avlägsen flygbas någonstans så hade jag nog inte varit så orolig, men verkar som om de går rakt mot huvudstaden?
Citera
2018-04-14, 03:12
Medlem
Gratulationer till UK och Frankrike! Terrorattackerna kommer öka i en aldrig skådad takt.
Citera
2018-04-14, 03:14
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jupp! Och talet finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=d62x1mW1CDA

Kommer bli en lång natt....
Hoppas innerligt att Ryssland inte svarar militärt.

De kommer utan tvekan att svara. Putin förlorar all trovärdighet annars.

Det allt hänger på är vad USA gör när Ryssland svarar.

Stannar kriget inte i Mellanöstern så lär vi inte existera om ett år.
Citera
2018-04-14, 03:14
Medlem
dobbelinas avatar
Ska bli spännande och se hur framgångsrika ryssarna är med att bekämpa avfyrningsplatserna.
WW3?
Citera
2018-04-14, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Gratulationer till UK och Frankrike! Terrorattackerna kommer öka i en aldrig skådad takt.

Ehrm....för det första är Assad inte islamist. Och för det andra har de sedan länge attackerat ISIS. Skillnaden nu är framförallt att de går rakt på huvudstaden, något som de vad jag vet inte gjort tidigare.
Citera
2018-04-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
De kommer utan tvekan att svara. Putin förlorar all trovärdighet annars.

Det allt hänger på är vad USA gör när Ryssland svarar.

Stannar kriget inte i Mellanöstern så lär vi inte existera om ett år.

Ja, med tanke på att USA inte bara verkar attackerat någon avlägsen flygbas utan verkar försöka bomba skiten ur huvudstaden Damascus, så kommer ju knappast Ryssland sitta och titta på.
Citera
2018-04-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ehrm....för det första är Assad inte islamist. Och för det andra har de sedan länge attackerat ISIS. Skillnaden nu är framförallt att de går rakt på huvudstaden, något som de vad jag vet inte gjort tidigare.
Så långt tänker inte de sovande islamisterna. De ser bara att "Väst" angriper deras mark. Jag förstår vad du menar men det gör inte de. Det här är en enkel anledning att aktivera.
Citera
2018-04-14, 03:19
Medlem
MrSkargards avatar
Ryssarna kommer stå bredvid och titta på precis som under Irak-krisen och Libyen-debaclet.
Citera
2018-04-14, 03:24
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ryssarna kommer stå bredvid och titta på precis som under Irak-krisen och Libyen-debaclet.

Tyvärr inte denna gång. Har ryssen sagt att dom kommer att svara så kommer dom att göra det.
Citera
2018-04-14, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

För det första har jag inget minne av att Ryssland då hotade som de gjort nu. För det andra så hade Ryssland vad jag vet inget intresse i varken Irak eller Libyen. De har de däremot i allra högsta grad i Syrien. Ett Syrien utan Assad, med en regering tillsatt av USA innebär i princip att Ryssland kan säga adjö till sin hamn där och därmed sin enda bas vid medelhavet.
Citera
2018-04-14, 03:26
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tyvärr inte denna gång. Har ryssen sagt att dom kommer att svara så kommer dom att göra det.

Jag vet inte, känns 50/50, och om jag har rätt så innebär det 50/50 risk för möjligt krig mellan USA och Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in