Citat:
Ursprungligen postat av
hipp-hipp
Som ni ser, USA FR UK släpper inte retoriken och säger att de har bevis, som ingen har sett än. Och trots att RYS har möjliga bevis (som inkluderar läkare från inspelningen) backar de inte lilla minsta.
Troligen kommer US UK FR att attackera enbart med tomahawk, och i förväg varna RYS vilka mål det blir. Som för ett år sedan.
Enligt mina prognoser är en begränsad attack möjlig inom mycket snar tid.
Syrien kan försvara sig mot attacken med Pantsir S1 vars effektivitet är minst 70%. De har runt 40 stycken. RYS har mycket mer säkrade baser och tror att USA kommer undvika derssa mål.
Sa inte Ryssland att man inte tänker acceptera någon form av attack denna gång? För mig låter det mer som ett svaghetstecken om man på förhand kommer överens med Trump om något sådant. Då framstår USA som "starka" medan Ryssland endast tittar på, trots en deal på förhand. Ser ju självklart inte bra ut för massan utåt. Putin om någon lär ju inte vara nöjd. Jag tror inte på det.
För övrigt tror jag inte att USA kommer våga eskalera. Något säger mig att Kina kommer blanda in sig om flertalet länder slår till mot Ryssland. Kina vet att Ryssland är en viktig pusselbit om man ska kunna bli den totala supermakten. Ett sargat Ryssland är det sista Kina behöver.
Jag tror inte en attack kommer att ske överhuvudtaget. Det är försent nu.