2018-04-13, 15:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En fråga förresten: har någon hittat någon definitiv upplysning kring K:s trumhinnor, om de var intakta eller perforerade? Jag hittar ingen upplysning om dem överhuvudtaget, locket ligger på, och det är ju en viktig faktor. Både om man vill utröna om undertrycksteorin kan stämma, och om M nu har det där intresset för att sticka föremål i kroppsöppningar som har antytts.

Har ej läst något som helst om hennes ögon heller för den delen. Var de oskadade?

EDIT: när jag är inne på obduktionsrapporten: någon som har hittat någon ocensurerad beskrivning av skadorna i underlivet? Inte ens de danska tidningarna EB och BT beskrev dessa mer än sammanfattningsvis.
Rättsläkaren fick frågan om "den skada" Kim hade i ena trumhinnan kunde ha berott på undertryck i ubåten. Ett tydligt nej blev svaret på den frågan. Vilken typ av skada hon fått i örat/trumhinnan framgick inte. De döljer ju, av naturliga skäl, mycket av det vidriga som framkommit i obduktionsrapporten.
Så, den naturliga förklaringen är nog att Madsen använt den vässade mejseln även där, intresserad av kroppsöppningar som han är.
Du får själv kolla i liverapporteringen.
Jag hinner ej länka, har kort paus på ett möte nu.
Citera
2018-04-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur svårt har du att begripa vad som diskuteras? Din läsförståelse är under alla kritik.
Ingen av oss är med i en bok. Börja där så faller poletten ner.

PM är personlighetsstörd. Han är gränslös och utan moral. Han tycker inte det är det minsta konstigt att babbla om sin översexualitet. Han skryter.
Det han undanhåller är av ren egoistiska skäl, han söker alltid egenvinning.
"Amateurs in Space" behöver inte teckna en negativ bild. Han HAR negativa personlighetsdrag.
Börja varje dag med denna insikt så underlättar det förståelsen:

PM saknar charm, han är enbart falsk, en spelad fasad.
PM har ytliga känslor, han reagerar egoistiskt, i affekt, snabbt och kortvarigt.
PM saknar moral, han gränslös, bryr sig inte och saknar samvete.
PM är narcissistisk, han överskattar sig själv, skryter, överdriver sin betydelse. Han är arrogant och högfärdig, självrättfärdigande, en egoist av värre art. Han har mkt bristande självkännedom.
PM saknar empati, han bryr sig inte om andra, det är rent egoistiska skäl.
PM är falsk, han är en sjukligt störd lögnare, för att bedra andra.
PM har inget samvete, han är hänsynslös.
PM ångrar aldrig det han gjort mot andra, han grämer sig enbart om det finns personlig egoistisk förlust. (Åh, vad hemskt att jag är inlåst. Nej, jag bryr mig inte om Kim är slaktad, hur så?)
PM har psykopatiska drag, han är allt som står ovan - upphöjt - plus en hel lista till med fler fula personlighetsdrag.

Så långt via RPU, listan kan göras lång.
Läste en del av PMs kommentarer under någon film där HAN använder orden narcissistiska, psykotiska och psykoser om människorna på CS
Citera
2018-04-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Intressant det där. Och jag tror också det handlar om aggression och makt. Delvis kan jag tro att han har ett stort överskott av testosteron. Nu vet jag i och för sig inte hur sånt funkar, men kan tänka mig att både den sexuella biten, samt aggression gör att det blir fullständigt snedvridet. En kemisk kastrering? Eller nypa av honom testiklarna fullständigt? Hur skulle man få honom normal tro?

Skulle snarast tro att lobotomi vore det mest effektiva, men då det är förbjudet, så återstår endast förvaring på livstid. Något bot existerar inte.
Citera
2018-04-13, 15:05
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ingen snuffilmring har någonsin sprängts, till skillnad från barnporringar. Det existerar ej heller någon bekräftad snuffilm.

Så vitt jag vet.

Om sånt finns , vill jag tro det bli gjort på uppdrag från kunden, typ som i filmen "8mm" med Nicholas Cage. Det finns ju bland annat dokumenterade eksempel på barn som blir kidnappade för att sen bli sålda til pedofiler. Dessa barn försvinner för alltid.
Finns det en marknad så finns alltid levrantörer. Om Madsen hadde såna kontakter vet man ju inte.
Citera
2018-04-13, 15:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Rättsläkaren fick frågan om "den skada" Kim hade i ena trumhinnan kunde ha berott på undertryck i ubåten. Ett tydligt nej blev svaret på den frågan. Vilken typ av skada hon fått i örat/trumhinnan framgick inte. De döljer ju, av naturliga skäl, mycket av det vidriga som framkommit i obduktionsrapporten.
Så, den naturliga förklaringen är nog att Madsen använt den vässade mejseln även där, intresserad av kroppsöppningar som han är.

Jag har naturligtvis kollat EB och BT. De censurerar också obduktionsrapporten, om än inte lika grovt som de svenska tidningarna. Jag undrade om någon vet om det har varit någon mer... "vågad" tidning i rättssalen? Typ kriminalmagasin, herrtidning, sensationsblaska..?
Citera
2018-04-13, 15:08
Medlem
Citat:
Intressant det där. Och jag tror också det handlar om aggression och makt. Delvis kan jag tro att han har ett stort överskott av testosteron. Nu vet jag i och för sig inte hur sånt funkar, men kan tänka mig att både den sexuella biten, samt aggression gör att det blir fullständigt snedvridet. En kemisk kastrering? Eller nypa av honom testiklarna fullständigt? Hur skulle man få honom normal tro?
Det går inte att få personer med sådana störningar normala eftersom det inte beror på någon obalans utan beror på störd personlighet, vi lobotomerar inte längre människor
Citera
2018-04-13, 15:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Läste en del av PMs kommentarer under någon film där HAN använder orden narcissistiska, psykotiska och psykoser om människorna på CS
Han är väldigt inne på psykopatibegreppet. Jag har reagerat på det samma. Han kallar sig själv psykopat (vittnesbeskrivningar), säger att det är supersonisk psykopat upplevelse att skicka raketer.
Det är Bateman skrivet på whiteboard i hangaren, han drar upp en psykopat (erirnar sig filmen Seven) när han packar likdelar. Det finns säkert mer jag inte kommer på i skrivande stund.
Citera
2018-04-13, 15:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är väldigt inne på psykopatibegreppet. Jag har reagerat på det samma. Han kallar sig själv psykopat (vittnesbeskrivningar), säger att det är supersonisk psykopat upplevelse att skicka raketer.
Det är Bateman skrivet på whiteboard i hangaren, han drar upp en psykopat (erirnar sig filmen Seven) när han packar likdelar. Det finns säkert mer jag inte kommer på i skrivande stund.

Man skulle nestan tro at han vet att han själv är psykopat. Eller så är han bara fascinerad av dom.
Citera
2018-04-13, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Man skulle nestan tro at han vet att han själv är psykopat. Eller så är han bara fascinerad av dom.
Hittade några axplock.
Såg att han även använder detta spontant mot ÅK för att dementera nåt. ÅK har naturligtvis inte en enda gång kallat honom för detta öht - att samla troféer är inte likställt med psykopati:
"Anklageren spørger, om Madsen gemte noget af Kim Walls undertøj som et trofæ. Det irriterer Peter Madsen.
- Jeg er ikke psykopat, og jeg tænker ikke på den måde."

Vittne:
Vidnet fortæller, at Peter Madsen har kommenteret på sin egen sindstilstand.
- Et par gange har han sagt til mig, at han er en kærlig psykopat."

filmteam:
"- Da vi interviewede ham 10. august, sagde han, at han måske kunne være psykopat." live
Citera
2018-04-13, 17:17
Medlem
develis avatar
MANIPULATÖREN IN ACTION

Vittne som fotade från Aida Bella. Hans "kone" fick samma intryck. I media 14 augusti:
Citat:
Man kan ikke se deres ansigtsudtryk, men billederne viser klart, at Kim Wall er afslappet og tydeligvis nyder sejlturen på Øresund. Hvis hun senere er blevet dræbt eller på anden måde mistet livet, så har hun tydeligvis ikke mistanke om hvilken skæbne, der venter hende. Det mener Peter Thompson, der tog billederne.
https://www.bt.dk/danmark/nye-billeder-her-er-peter-madsen-og-kim-wall-paa-ubaaden-efter-en-times-sejlads
Vittne som fotade i samma veva och pratade med PM. I media 15 augusti:
Citat:
"(..) Peter Madsen tog sig god tid til at snakke, da Rasmus Ejlers og hans søn mødte ubåden Nautilus (..)"
"Hun havde armene over kors på kanten af tårnet og smilede glad til os. Hun var sød, imødekommende og smilende."
"Rasmus Ejlers har dobbelttjekket sin telefons tidsangivelse med 'Frøken Klokken' og kan se på sine billeder, at de er taget omkring 20.31."

"Peter Madsen konstaterede blandt andet, at de da vist havde flere hestekræfter end dem og fortalte, at de selv havde bygget den, da Rasmus Ejlers spurgte, om det var en gammel marine-ubåd."
"- Så spurgte min søn, om de godt kunne dykke ned. Peter Madsen svarede, at det kunne de godt, men at det ville de gøre, når de var tættere på Middelgrunden, for der var for meget trafik, der hvor de lå nu, fortæller Rasmus Ejlers."

"- Han var mere villig til at tale med os, end jeg havde forventet. Det tolkede jeg som om, han ønskede at gøre et godt indtryk på pigen i den orange/røde trøje, siger Rasmus Ejlers og fortæller, at Kim Wall også tog billeder af dem med sin iPhone, som han husker som rosa eller lyserød."
"Hun vinkede, og vi sejlede videre mod Københavns havn, fortæller han.
Han talte ikke med hende.
På et tidspunkt var det, som om Peter Madsen begyndte at tale i telefon, og så sluttede de samtalen."

PM gör en grandios version om Aida Bella - som snarare försökte kontakta dem att de var för nära, låg i kryssningsfartygets kurs. Han inser säkert att han låg för nära, men vill ånyo ge intrycket av en säker ubåtstur inför Kim...
Citat:

"Rasmus Ejlers' historie bekræftes af en krydstogtturist, der var på bryllupsrejse med sin kone om bord på krydstogtskibet Aida Bella. Han tog ligeledes billeder af de to i ubåden omkring 20.30."
"Rasmus Ejlers fortæller, at man kan se hans båd nærme sig til venstre i det billede, som krydstogt-turisten tog."

"Derefter snakkede Peter Madsen om, at der var et krydstogtskib, som var kommet lige forbi dem og havde sejlet tæt på for at se på ubåden."

https://ekstrabladet.dk/112/rasmus-moedte-peter-og-kim-han-tog-sig-god-tid-til-at-snakke/6778832

Foto som bekräftar kontakten då deras båt ses på fotot:
https://ekstrabladet.dk/incoming/3wl2os/6779015/IMAGE_ALTERNATES/p730/rasmus121.jpg
Senast redigerad av develi 2018-04-13 kl. 17:27.
Citera
2018-04-13, 17:39
Medlem
Citat:

Det går inte att få PM "normal" men nu finns det ny medicin för reducering av testosteron. Problemet med den tidigare medicinen var att den skulle intas dagligen. Samt att det var tradiga biverkningar. Vilket gjorde att de som medicinerade gärna slarvade med medicinen. Den nya medicinen tas en gång var tredje månad. Vad jag läst kommer PM att få psykiatrisk behandling i fängelset om han döms. Men eftersom Psykopati inte går att bota förmodar jag att det är den sexuella störningen som avses.

Enligt Leif GW har PM inte fått någon diagnos spikad ännu. Vilket kanske förklarar förvirringen samt varför de förhalar genomgången av PMs RPU (?) Nu är det sagt att den ska gås igenom sista rättegångsdagen.

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2016/08/04/kemisk-kastrering-testas-mot-pedofili/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kemisk_kastrering
Citera
2018-04-13, 18:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Då skulle man ju samtidigt ta bort tävlingsinstinkten, drivet, energin, livslusten och allt det andra som gör honom till Peter Madsen...

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Jag satt också på jobbet och läste, man ska inte göra det, jag missade att du skrev att man HADE konstaterat en skada på K:s ena trumhinna. Det har jag nämligen missat helt och hållet hittills. Nu blir man ju sjukt nyfiken, alltså. Varför får man inte veta mer ingående hur skadan såg ut..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in