Nivån på tråden det senaste dygnet.. Är några av inläggen måhända sprungna ur de ryska trollfabrikerna det talas så mycket om nuförtiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
finanshajen-
Det gör vi redan, men vi tänker inte fördela SD 90% och AfS 3% och NMR 7%, samtidigt som övriga partier ligger på samma nivå som tidigare, med vissa undantag.
Om AfS gör ett succéval och får 12.9% och SD 0%, så grattis! Ni har nu gjort exakt det SD gjorde, fast 4 år senare. Fyra år av arbete slösat.
SDs ledning förtjänar skit, partiet förtjänar säkert också skit, men lösningen är inte att ge övriga partier mer makt, för att om ett par mandatperioder äntligen komma in i riksdagen med rätt parti.
Om din morsa får cancer, vill du att hon ska lida av den tills mirakelmedicinen anländer om 8 år? Eller vill du underlätta den tills dess med något tillfälligt?
Det finns ingenting som säger att inte både AfS och SD får plats i riksdagen. De tjänar till viss del olika syften och i många avseenden kan till och med AfS vara bra för SD och framförallt för nationalismen i stort. Du verkar ha svårt att se saken ur ett större perspektiv? Gör dig själv en tjänst och gå inte på MSM's och Karlssons profetior om en splittrad nationalistisk rörelse.
Jag undrar om du hör vad du själv säger.. Underlätta med något tillfälligt? Om det är vad du tror och tycker att SD gör så kanske du missar att de inte åstadkommer särskilt mycket gällande att stoppa blödningen.
Att du säger "4 år av arbete slösat" samtidigt som din signatur visar att det är så länge du har följt SD är ganska talande

Kan meddela att arbetet med rörelsen har pågått ett tag längre än så..
Citat:
Ursprungligen postat av
finanshajen-
Är du dum i hela huvudet?
NMR har funnits ganska så mycket längre än AfS. AfS är rentav ganska nybildade. Att AfS skulle få fler röster än NMR bara för att dom inte är "erkända nazister" (vilket NMR inte är, skärpning med fake news) är ett skämt.
Om jag skapar ett parti imorgon med ännu mer rumsrena åsikter än AfS, då blir jag med din logik större än AfS.
Men på riktigt nu, tror du AfS har mer än 10000 röster i dagsläget?

För kan lova dig att hade alla som sympatiserar med NMR lagt sin röst på organisationen istället för på SD* så hade dom varit väldigt mycket större än AfS.
* Alla som gått till NMR eller AfS (OBS: Två olika partier, jag påstår inte att dom har likheter) kommer lägga sin röst på SD i höst oavsett vad du säger och oavsett vad någon hittar på. Tillslut kommer ni fatta att det är en koncentrerad ökning av procent hos ett parti som år lösningen just nu, inte en utspädd blandsaft med 3 olika smaker.
SD fick 12.9% i förra valet, ligger säkert på allt mellan 20-35% nu (35% är väldigt ambitiöst ja, men för enkelhetens skull). För varje procent ni lägger på irrelevanta partier så är det en procent mindre för SD, ni vet det där partiet som redan sitter där vi behöver som och som kan göra skillnad.
Jag vet att SDs ledning är trams och partiet börjar sjunga sin sista visa, men tänk strategiskt för helvete. Ni skämmer ut oss. Jävlar vad media skulle skratta åt oss när "De högerextrema inte riktigt kan bestämma sig", AfS fick 1%, NMR fick 2%, SD fick 15% och andelen blanka röster är 20%. Sedan sitter ni här och ba "Vafan, AfS kom inte in

... Ja då hoppas vi att SD kan göra nåt den här mandatperioden då... Vafan bara 15% omggg vilka idiotiska svenskar omg bög kuk arsle penis hor kuk rövhål kärring arsle".
Anledningen till varför folk tror att AfS kommer att göra ett bättre val är dels för att opinionsundersökningarna redan pekar på det och dels för att det är helt uppenbart.
Du uppmanar folk att vara strategiska men verkar själv helt sakna förmågan. Du tycker att SD börjar att sjunga på sin sista visa men du har samtidigt fått för dig att de kommer att göra en ofantlig skillnad, bara de får den där sista lilla procentenheten. Jag tycker att du borde rösta på det parti som du tror kan föra din talan bäst, men jag tror inte ens själv att du vet vad du vill. Jag tror tyvärr att du kan ångra din röst på SD redan några månader efter valet
Citat:
Ursprungligen postat av
sonofnature
Om 3 år kommer ett nytt parti ändå
Nya Sverige partiet
Sen om 3 år till kommer ännu ett annat
För Sverige
Nmr kommer heta något annat
Inom 12 år
Har det säkert kommit 3-5 nya partier om inte mer
Vi kan ju hoppas på det, så att dessa nationalistiska partier kan ta alla gamla sjuklöverpartiers plats när dessa åker ut! Med lite tur kanske vi endast har riksdagspartier som värnar om Sverige om 12 år