2018-04-12, 07:45
Medlem
papa_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Lägg till Sampo, Danske bank, Den norske bank, telenor, Deutsche telekom och BASF. Glöm inte att ha dessa i en KF. Det finns hur många fina bolag som helst. Varför inte krydda med Verizon och AT&T?

Lägg även till Investor. Byt ut Handelsbanken mot SEB.

Mina spontana tankar. Finns mycket mer att tillägga.

Addendum: något många borde ha är REIT:s i sin utdelningsportfölj.

Tack för inputen. Om jag håller mig till de svenska aktierna borde dessa gå att ha på ett ISK ? Var ser du vinsten i att byta handelsbanken mot SEB ?

Tack för bra input
Citera
2018-04-12, 09:40
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Tack för inputen. Om jag håller mig till de svenska aktierna borde dessa gå att ha på ett ISK ? Var ser du vinsten i att byta handelsbanken mot SEB ?

Tack för bra input

Ja, använd ISK.

SEB är bättre förberett vad gäller digitalisering.
Citera
2018-04-12, 11:15
Bannlyst
Citat:
Lägg till Sampo, Danske bank, Den norske bank, telenor, Deutsche telekom och BASF. Glöm inte att ha dessa i en KF. Det finns hur många fina bolag som helst. Varför inte krydda med Verizon och AT&T?

Lägg även till Investor. Byt ut Handelsbanken mot SEB.

Mina spontana tankar. Finns mycket mer att tillägga.

Addendum: något många borde ha är REIT:s i sin utdelningsportfölj.
Nej, glöm de där. Köp teknikbolag på dow jones, typ intel, caterpillar, cisco, boeing, apple och microsoft.

Alla tillgångar nominerade in dollar kommer stiga. De du pratar om som "kryddor" (at&t) är de som kommer stiga.
Dollarn står säkert på 12 - 13 kr till sommaren 2019, dow jones står ännu högre. SEKen är slut som valuta.
Citera
2018-04-12, 19:14
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Nej, glöm de där. Köp teknikbolag på dow jones, typ intel, caterpillar, cisco, boeing, apple och microsoft.

Alla tillgångar nominerade in dollar kommer stiga. De du pratar om som "kryddor" (at&t) är de som kommer stiga.
Dollarn står säkert på 12 - 13 kr till sommaren 2019, dow jones står ännu högre. SEKen är slut som valuta.

Du kanske missade det faktum att han har en UTDELNINGSPORTFÖLJ?

Så låt oss se vad dina aktier ger för utdelning: Intel (2.29%), Caterpillar (2.09%), Cisco (3.05%), Boeing (2.05%), Apple (1.44%) och Microsoft (1.80%)...

Mina aktier: AT&T (5.67%) och Verizon (4.95%)

Så nästa gång du ger tips om utdelningsaktier, LÄS VAD SOM EFTERFRÅGAS.
Citera
2018-04-12, 20:35
Bannlyst
Citat:
Du kanske missade det faktum att han har en UTDELNINGSPORTFÖLJ?

Så låt oss se vad dina aktier ger för utdelning: Intel (2.29%), Caterpillar (2.09%), Cisco (3.05%), Boeing (2.05%), Apple (1.44%) och Microsoft (1.80%)...

Mina aktier: AT&T (5.67%) och Verizon (4.95%)

Så nästa gång du ger tips om utdelningsaktier, LÄS VAD SOM EFTERFRÅGAS.
Pengar?

Vem fan bryr sig om utdelning. Hur mycket aktierna stiger är vad som räknas. Aja du är en arg invandrare.
Citera
2018-04-12, 20:41
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Pengar?

Vem fan bryr sig om utdelning. Hur mycket aktierna stiger är vad som räknas. Aja du är en arg invandrare.

Varför lägger du dig i diskussionen om utdelningsaktier om du inte bryr dig?

Citera
2018-04-12, 21:01
Bannlyst
Citat:
Varför lägger du dig i diskussionen om utdelningsaktier om du inte bryr dig?

För att huvudinnehavet borde vara USA-aktier men du avslöjade din okunnighet när du skrev att han borde ha at&t och verizon att "krydda" med.

Och som sagt. Man väljer inte aktier efter utdelning.

Förresten, du är efterbliven.
Senast redigerad av goldcashier 2018-04-12 kl. 21:10.
Citera
2018-04-12, 21:05
Medlem
Centauris avatar
Citat:
För att huvudinnehavet borde vara USA-aktier men du avslöjade din okunnighet när du skrev att han borde ha at&t och verizon att "krydda" med.

Utdelningsaktier väljer man efter hur stabila bolagen är, hur stor utdelning de har, om utdelning är progressivt ökande osv. Är du dum på riktigt?

Det är EXTREM stor skillnad på en vanlig portfölj och en utdelningsportfölj. Detta verkar du helt ha missat.

Idiot.
Citera
2018-04-12, 21:27
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:

Det där var ungefär lika logiskt som att säga "Man köper inte ketchup".
Citera
2018-04-13, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Det där var ungefär lika logiskt som att säga "Man köper inte ketchup".
Väljer aktier som stiger istället. Jag väljer hellre en aktie som kommer stiga med 100 - 200 procent kommande två åren än att jaga utdelningar som ändå är väldigt 90-tal. Det är för personer som inte vet vad de gör.

Dessutom gaggade han om USA-aktier som "krydda" när det är USA-aktier som man borde äga. Det visar på att ingen av er vet vad ni pratar om.

Din analogi om ketchup säger bara att du inte fattar nåt om jämförelser.
Citera
2018-04-13, 08:34
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Väljer aktier som stiger istället. Jag väljer hellre en aktie som kommer stiga med 100 - 200 procent kommande två åren än att jaga utdelningar som ändå är väldigt 90-tal. Det är för personer som inte vet vad de gör.
Fast det finns ju en hel del, även profesionella, som har just utdelningsportföljer. Om du nu tror så starkt på USA, varför gav du inte ett par USA-aktier som har bra utdelning istället? Känns ju konstigt att ignorera vad som efterfrågas och köra på din egen linje, vare sig du håller med eller inte.
Citera
2018-04-13, 10:00
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Väljer aktier som stiger istället. Jag väljer hellre

Vad du hellre väljer är inte särskilt relevant. Vill någon köpa ketchup så kan dom köpa ketchup, att du då blir provocerad för att du tycker bättre om senap är rätt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in