Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Det gör vi redan, men vi tänker inte fördela SD 90% och AfS 3% och NMR 7%, samtidigt som övriga partier ligger på samma nivå som tidigare, med vissa undantag.

Om AfS gör ett succéval och får 12.9% och SD 0%, så grattis! Ni har nu gjort exakt det SD gjorde, fast 4 år senare. Fyra år av arbete slösat.

SDs ledning förtjänar skit, partiet förtjänar säkert också skit, men lösningen är inte att ge övriga partier mer makt, för att om ett par mandatperioder äntligen komma in i riksdagen med rätt parti.

Om din morsa får cancer, vill du att hon ska lida av den tills mirakelmedicinen anländer om 8 år? Eller vill du underlätta den tills dess med något tillfälligt?
Hahaha att NMR ett parti som är erkända nazister skulle få mer än AFS är ett skämt.
Citera
2018-04-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Han svek inte SD utan SD svek honnom. SD fjäskade för liberalerna och petade honom som tack vad han har gjort.

Tro mig det var han som gjorde ett val och det valet var att lämna partiet som du kanske hörde var han bara inte nöjd med några av deras frågor. Och ingen petade någon. Slut
Citera
2018-04-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerx
Tro mig det var han som gjorde ett val och det valet var att lämna partiet som du kanske hörde var han bara inte nöjd med några av deras frågor. Och ingen petade någon. Slut
Jo han petades ifrån riksdagslistan. Skulle inte du lämna en orginisation som har svikit dig för en bättre?
Citera
2018-04-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Därför att ett mångetniskt samhälle fördärvar de naturliga gemenskaper ett samhälle måste ha för att vara välfungerande. Det finns forskning som visar detta, b.la. av Putnam. Etnisk mångfald drar ner samhällsengagemanget, gemenskapen, tilliten osv i ett samhälle.

Jag menar inte att Sverige måste vara precis 100% etniskt homogent. Jag tror vi klarar av att ha en del minoriteter, så länge den etniskt svenska befolkningen utgör en klar majoritet av demografin och under förutsättning att minoriteterna klarar av att anpassa sig till den kultur och de normer som utgår från svenskarna.

På vilket sätt är Brasilien ett bättre samhällsprojekt än Singapore? Även med storskalig repatriering så har du ju fortfarande "problemet" att svenska män skaffar barn med asiatiska kvinnor och svenska kvinnor skaffar barn med afrikanska män.
Citera
2018-04-12, 21:15
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerx
Vad var det två dagar sedan SD's gamle partiledare Mikael jansson gått över till Alternativ för Sverige. Jag som personligen är sverigedemokrat ser inte att detta kommer att skada partiet han var ändå en av dom som petades av riksdagslistan. Verkar som dom som har gått över har petats från riksdags listan Olle,jeff och nu Mikael. Tycker dock att det är synd att han vill ha hämnd mot det parti som han styrde.

Jag personligen tycker att Afs suger att det bara är dumskallar i ledning, Gustav skitstrand.
SD kommer att förlora röster till Allt För Sverige i och med avhoppen och bildandet av AfS. Men vinna röster från Sjuklövern.
Citera
2018-04-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
På vilket sätt är Brasilien ett bättre samhällsprojekt än Singapore? Även med storskalig repatriering så har du ju fortfarande "problemet" att svenska män skaffar barn med asiatiska kvinnor och svenska kvinnor skaffar barn med afrikanska män.

Brasilien? Nu hänger jag inte med, Brasilien är ju ett skräckexempel precis på vad jag menar.

Ser inte det som ett problem så länge det handlar om en klar minoritet, som sagt. Visst det är tragiskt att många gubbar drar hem 20 år yngre thaifruar som bara kommer p.g.a. pengar men jag vet inte riktigt vad man ska göra åt det. Man kan ju inte förbjuda folk att gifta sig med vem de vill.
Citera
2018-04-12, 22:59
Medlem
Jag börjar mer och mer rikta in mig på AfS, även om jag var negativt inställd i början, tänkte först att detta kommer bli ett nytt ND, men det tror jag faktiskt inte längre, sedan hur många röster AfS kommer få i valet återstår att se, jag har svårt att se att de skulle få 4% redan i detta valet, men över 1% tror jag nog dem kan uppnå, och samtidigt får gratis valsedlar utlagda till nästa val. I det här fallet är det synd att Sverige inte har samma valsystem som Danmark, där varje parti måste samla in 20.000 underskrifter för att få ställa upp i folketingsvalet (riksdagsvalet) och stå med på en och samma valsedel där alla partier står listade, i Danmark har man inte personval (vad jag vet?) utan det är enbart partiet man ska kryssa för, så valfusk är mer eller mindre omöjligt i Danmark. Självklart kommer Sverige aldrig ha detta valsystem då det skulle gynna partier utanför riksdagen!
Citera
2018-04-12, 23:09
Medlem
Citat:
Thaifruar och andra brudar ifrån tredje världen kan vara gifta med svenska män men då behöver du ju inte just bo i Sverige och om ett litet antal gör det så skadar det inte problemet blir när de blir för många.
Citera
2018-04-12, 23:23
Medlem
Citat:
Brasilien? Nu hänger jag inte med, Brasilien är ju ett skräckexempel precis på vad jag menar.

Icke-europeiska människor i Brasilien är förmodligen ganska assimilerade. Islam är rimligtvis ett icke-problem. Brasilien har en incarceration rate som är sex gånger högre än Sveriges. Ändå är Brasilien ett ganska instabilt samhällsprojekt.

Citat:
Ser inte det som ett problem så länge det handlar om en klar minoritet, som sagt. Visst det är tragiskt att många gubbar drar hem 20 år yngre thaifruar som bara kommer p.g.a. pengar men jag vet inte riktigt vad man ska göra åt det. Man kan ju inte förbjuda folk att gifta sig med vem de vill.

Citat:
Ursprungligen postat av J39
Thaifruar och andra brudar ifrån tredje världen kan vara gifta med svenska män men då behöver du ju inte just bo i Sverige och om ett litet antal gör det så skadar det inte problemet blir när de blir för många.

Det handlar ju inte om det längre fläskmagade gubbar tillsammans med 20 år yngre filipinskor, även om ni av förklarliga skäl vill dra fram den stereotypen för att bekvämt kunna stoppa huvudet i sanden. Det handlar om att svenska städer idag kryllar av blonda killar i 20-årsåldern hand i hand med en asiatisk flickvän (ni kanske tillhör den kategorin själva). Är detta ett problem? Jag tror att det kan bli ett problem för den del av befolkningen som vill stå utanför smältdegeln om några årtionden om nationalstaten Sverige intar en fientlig ställning till etniska minoriteter. Vita nordbor kommer oundvikligen bli en minoritet i nationalstaten Sverige. Jag tror risken är ganska stor att nationalstatsvurm och "kamp mot identitetspolitik" är att binda ris bakom egen rygg. Jag tror inte alls att "repatriering av rasfrämlingar" kommer att gynna vita nordbor eftersom att vita nordbor ändå kommer att hamna i minoritet.
Citera
2018-04-12, 23:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
SD snackade om återvandring innan AfS ens existerade, dom har fört fram den och dom har inte gett upp den. Dom ligger inte o väntar på bättre tider då folk plötsligt vaknar upp och vips är för återvandring. Men dom lägger ju sin energi på andra frågor, just nu är ju det främsta målet invandringsstopp. Sen kan man snacka återvandring när folk svalt det pillret.

Mitt problem är att återvandringsfrågan framställs som "den stora frågan" samtidigt som partiledaren tydligen inte ska tala nämnvärt mycket om den av "strategiska skäl". Det visar, menar jag, att Sverigedemokraterna inte tar frågan på allvar överhuvudtaget.
Citera
2018-04-12, 23:41
Medlem
Citat:
Jag tror inte alls att "repatriering av rasfrämlingar" kommer att gynna vita nordbor eftersom att vita nordbor ändå kommer att hamna i minoritet.

Vad menar du här? Varför skulle repatriering av icke-vita vara till nackdel för vita?
Citera
2018-04-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den psyksjuka sängvätaren och SD-medlemmen Tommy Hansson har skrivit ihop ett litet angrepp riktat mot Alternativ för Sverige: https://tommyhansson.wordpress.com/2018/04/12/alternativ-for-sverige-eller-alternativ-for-sparkade/ Att Hansson ogillar partiet är på alla sätt positivt.

Intressant att en person som är så tokig i huvudet att han varit med i Moon-sekten finner det lämpligt att sätta sig på höga hästar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in